  • 1. Data: 2002-05-17 10:41:51
    Temat: Podzial kamienicy
    Od: "Piotr R." <p...@k...com.pl>

    Witam Grupowiczow,
    Co po kolei nalezy zrobic, aby budynek wraz z terenem na ktorym stoi oraz do
    niego przyleglym,
    formalnie (sadownie, notarialnie?) podzielic pomiedzy wspolwlascicieli z
    dokladnym okresleniem co jest czyje, a nie np. 1/3, 1/3, 1/3

    Jesli juz kiedys to bylo to poprosze o odsylacz do archiwum.

    Pozdrawiam
    Piotr

  • 2. Data: 2002-05-18 07:57:39
    Temat: Re: Podzial kamienicy
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 17 May 2002, Piotr R. wrote:

> [...]
    >+ formalnie (sadownie, notarialnie?) podzielic pomiedzy wspolwlascicieli z
    >+ dokladnym okresleniem co jest czyje, a nie np. 1/3, 1/3, 1/3

    AFAIK to budynku podzielić się nie bardzo da, chyba ze istnieją
    pionowe elementy konstrukcyjne (ściany) tak że jest to
    "trójniak" :) Podziału "twój dach a moje fundamenty" chyba
    *skutecznie* zrobioć się nie da :]
    Co do ziemi - chyba trzeba by na własny koszt najpierw geodetę
    zatrudnić...

    >+ Jesli juz kiedys to bylo to poprosze o odsylacz do archiwum.

    Zatrudnij googla: dając np.
    http://groups.google.com/groups?num=100&hl=pl&lr=&sc
    oring=r&as_drrb=q&q=podzia%B3+group%3Apl.*.prawo&as_
    qdr=y&btnG=Szukaj+z+Google
    (zauważ że to skutek klikniecia przy:
    http://groups.google.com/advanced_group_search?q=pod
    zia%B3+group:pl.*.prawo&num=100&hl=pl&lr=&scoring=r&
    as_qdr=y
    !)
    znajdziesz parę ciekawiostek, np. "zniesienie współwłasności":
    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&threadm=9v
    t9ld%24gpi%241%40news.tpi.pl&rnum=14&prev=/groups%3F
    num%3D100%26hl%3Dpl%26lr%3D%26scoring%3Dr%26as_drrb%
    3Dq%26q%3Dpodzia%25B3%2Bgroup%253Apl.*.prawo%26as_qd
    r%3Dy%26btnG%3DSzukaj%2Bz%2BGoogle

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-05-18 09:23:13
    Od: "Barbara i Pawel Sikora" <t...@p...fm>

    Kolega ma racje, ale moze niech sobie zrobia podzial quoad usum po1/3 :)

  • 4. Data: 2002-05-18 10:57:14
    Od: "GRAB" <w...@p...onet.pl>

    Przeprowadzałem taką sprawę.
    Sprawa prosta, o ile jest zgoda wszystkich współwłaścicieli na uzgodniony
    podział. Należy określić ułamkowy udział każdego lokalu. Suma = 1.
    Każdy z lokali staje się osobną własnością hipoteczną. Jeden właściciel może
    mieć ich kilka. Korytarze, klatka schodowa, ewentualnie strych itp.
    pozostają własnością wspólną. W sumie tworzy się typowa wspólnota
    mieszkaniowa. Grunt pozostaje wspólny.
    Całą operację przeprowadza notariusz. Wcześniej lub w uzgodnieniu z nim
    "biegły rzeczoznawca" musi wykonać projekt podziału nieruchomości.
    Tak więc tylko problem w dogadaniu się z wszystkimi współwłaścicielami.
    Oczywiście każdy współwłaściciel musi mieć wyczyszczone sprawy własnościowe
    (wpisy do hipoteki). Koszty całości operacji są do przyjęcia.
    Z pozdrowieniem W.