  • 1. Data: 2002-01-03 22:25:43
    Temat: Zakres obowiazkow a swiadectwo pracy
    Od: Gamon' <r...@y...com>

    Czesc!

    Poniewaz po raz pierwszy dostane swiadectwo pracy, wiec nie bardzo wiem,
    jak totoj wyglada, ale zakladam, ze musi tam tez byc cos na temat
    pelnionych przeze mnie obowiazkow I tu moje pytanie: czy na siwadecwtiwe
    pracowdwaca ma obowiazek umiescic WSZYSTKO, co bylo wpisane w zakres
    moich obowaizkow? Czy moge sie nie zgodzic (nie odebrac swiadectwa z
    firmy, dopoki nie poprawia/zarzadac nowego/procesowac sie przed sadem
    pracy), jesli uznam, ze jest za malo (w koncu postawili przede mna takie
    nie inne zadania, z tego mnie rozliczali i chce miec to uwzglednione).

    Pozdrawiam,
    robal.

    PS> Odp. najchetniej odbiore na priva, bo mam bardzo utrudnione
    zciaganie news'oof.

  • 2. Data: 2002-01-04 08:09:42
    Temat: Re: Zakres obowiazkow a swiadectwo pracy
    Od: "clockworkoi" <c...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "Gamon'" <r...@y...com> napisal w wiadomosci
    <ciach>

    IMHO nie, ale nie chcialbym wprowadzic cie w blad. W referencjach, o ile ci
    takowe pracodawca wystawi, moze byc uwzglednione co robisles, natomiast w
    swiadectwie pracy masz okres trwania umowy, jej rodzaj, czy urlopy brales i
    nne takie, wynagrodzenie i przedewszystkim stanowisko ktore zajmowales.
    Odebralem takich umow juz sztuk 3 i za kazdym razem prosilem o dodatkowa
    rozpiske z tym co bylo w zakresie moich obowiazkow, a nie wynikalo np. ze
    stanowiska ktore pelnilem.
    pozdrawiam
    /p
    ps. moge sie oczywiscie mylic, wiec niech ktos mnie poprawi jakby co.

    --
    p...@o...kosciol.com.pl
    Prawdziwy programista wiesza sie

  • 3. Data: 2002-01-04 08:28:34
    Od: p...@w...pl (Marek Janczur)

[...]

    Cześć,
    W świadectwie pracy będziesz miał podane Twoje dane osobowe, wymiar czasu
    pracy, zajmowane stanowisko lub stanowiska (bez żadnych rozpisek co do
    zakresu obowiązków), wykorzystanie urlopów , liczbę dni zwolnień lekarskich
    w roku kalendarzowym i okresy nieskładkowe (art. 97 par.2 kp.)
    Informację o otrzymywanym wynagrodzeniu pracodawca wpisze, gdy tego wyraźnie
    od niego zażądasz.
    Wszystkie pozostałe informacje (np. o zakresie obowiązków) pracodawca może
    umieścić w referencjach albo innym zaświadczeniu (to będzie odrębny
    dokument), ale zależy to od jego dobrej woli, bo obowiązku nie ma.
    Pamiętaj, że świadectwo pracy masz otrzymać od pracodawcy w ciągu 7 dni od
    dnia ustania stosunku pracy (art. 97 par. 1 kp).
    Pracownik ma 7 dni od otrzymania świadectwa na wystąpienie do pracodawcy z
    wnioskiem o sprostowanie. Dopiero gdy pracodawca nie uwzględni wniosku
    pracownika, udzielając odpowiedzi na wniosek pracownika w ciągu 7 dni od
    jego otrzymania, pracownik ma prawo zwrócić się do sądu pracy z żadaniem
    jego sprostowania (też masz na to 7 dni od otrzymania odmowy pracodawcy)
    (art. 97 par 2.1 kp.)
    Serdecznie pozdrawiam
    Marek JAnczur

  • 4. Data: 2002-01-04 09:29:30
    Od: Roman Kubik <W...@p...com.pl>

> [...]
    > nne takie, wynagrodzenie i przedewszystkim stanowisko ktore zajmowales.

    wynagrodzenia sie nie podaje.

    SP jest sformalizowane na maxa i nie ma tam miejsca na radosna tworczosc
    pracodawcy. okres zatrudnienia, stanowisko, wykorzystanie urlopow,
    sposob rozwiazania umowy o prace.
    nie ma miejsca na szczegolne osiagniecia, zakres obowiazkow - od tego
    sa dobrowolne referencje.

    pozdrawiam

    romek