  • 1. Data: 2002-01-03 19:52:09
    Temat: Jak zostać Rezydentem ? I kupić dom
    Od: "Aleks" <a...@p...onet.pl>

    Jak zostać rezydent w Polsce ? Czyli jak uzyskać wizę pobytową na okres
    dłuższy niż trzy miesiące, najlepiej stałą pobytową ?
    Mój znajomy (rosjanin a właściwie dagestańczyk) prowadzi interesy poza
    naszym krajem -- ma konto w dobrym banku w dobrym kraju , troche spekuluje,
    stać go na przyzwoite życie z dodatkami , pracować nie musi i żadnych firm
    czy spółek zakładać, chyba że dla pucu czy jako pralnie ale po co (dla
    fiskusa ???) ? Ma tu kobietę a z nią dziecko które uznał i utrzymuje (
    kobiete też). Chce z nią wziąć ślub i kupić tu dom dla siebie i swojej
    rodziny.
    Jakie dokumenty musi zgromadzić (załatwić) i jakie warunki musi spełnić oraz
    od kogo to zależy ( komu i ile trza dać w łapę) aby mógł dostać wizę stałego
    pobytu w miarę szybko i sprawnie ?

    Pytanie drugie : Gdzie i jak mój znajomy może uzyskać zgodę na zakup
    nieruchomości (domu z ogródkiem, lub jak kto woli - pałacu z angielskim
    parkiem) ? Czy taka zgoda jest szczególowa czy ogólna czyli czy dotyczy
    jednego konkretnego obiektu czy też określa jedynie granicę wielkości
    jakiegokolwiek obiektu podlegającego zakupowi. Tu chodzi o uniknieci
    sytuacji w której mam upatrzony dom do kupna ( np. umawiam się wstepnie ze
    sprzedawcą) występuję o zgodę na jego zakup trwa to i trwa , w międzyczsie
    dom zostaje sprzedany komuś innemu a ja ponosząc koszty i tracąc czas
    zostaję z kwitkiem (zgodą) którą mogę sobie w buty włożyć.
    Tyle pytań na początku roku !
    Pozdrawiam i życzę wsiewo charaszewo a przede wszyskim zdrowia zdrowia i
    jeszcze raz zdrowia do wszyskiego w nowym 2002
    Aleks