  • 1. Data: 2002-01-03 21:54:54
    Temat: Tytuł prawny i eksmisja
    Od: "Blurp" <b...@k...net.pl>

    Witam
    Prosze o porade z dziedziny hmm.., juz sam nie wiem jakiej.
    Popelnilem adaptacje strychu na mieszkanie, adaptacja zostala zakonczona i
    zostalem zameldowany w nowo powsatalym mieszkaniu. W niedługim czasie
    zostalem ustawowym (jedynym) spadkobierca mieszkania niedaleko. Z tego co
    czytam w Ustawie z dnia 21 czerwca 2001 r. o ochronie praw lokatorów,
    mieszkaniowym zasobie gminy i o zmianie Kodeksu cywilnego, Art. 11. 3. 2).
    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=&i
    d=318&pg=2
    "Jeżeli lokator jest uprawniony do odpłatnego używania lokalu, wypowiedzenie
    przez właściciela stosunku prawnego może nastąpić...[]
    " 2) z zachowaniem miesięcznego terminu wypowiedzenia, na koniec miesiąca
    kalendarzowego, osobie, której przysługuje tytuł prawny do innego lokalu
    położonego w tej samej lub w pobliskiej miejscowości, a lokator może używać
    tego lokalu, o ile lokal ten spełnia warunki przewidziane dla lokalu
    zamiennego."

    Czy fakt adaptacji ma jakikolwiek wpływ na możliwość wypowiedzenia?
    Czy w wypadku wypowiedzenia mogę się procesować z gmina o zwrot
    czarnorynkowej wartości mieszkania czy tylko o zwrot poniesionych kosztów?
    Co moge jeszcze zrobic zeby zachowac to mieszkanie?

    Pozdrawiam i wdzięczny bede za jakiekolwiek sugestie.