  • 1. Data: 2024-03-06 09:20:13
    Temat: Zagraniczne tablice nieprawidłowe parkowanie
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    Słyszałam, że Straż Miejska w Łodzi ma jakieś sposoby, aby dowiedzieć
    się kto kierował samochodem na zagranicznych numerach, najczęściej D,
    CZ, I, SK i zaparkował na zakazie.

    Jak oni to robią? Kogo pytają? Gdzie dzwonią lub wysyłają email, czy
    list? Może ktoś tu napisze trochę "kuchni"

  • 2. Data: 2024-03-06 09:27:32
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 09:20, Monika Głowacka pisze:
[...]

    Pominęłam, ale też tablice UA i BY jakoś namierzają kierujących.

  • 3. Data: 2024-03-06 15:44:17
    Od: nadir <n...@h...org>

> [...]
    >
    > Jak oni to robią? Kogo pytają? Gdzie dzwonią lub wysyłają email, czy
    > list? Może ktoś tu napisze trochę "kuchni"

    W przypadku Niemiec działa to:
    https://lubuska.policja.gov.pl/go/materialy-statyczn
    e/polsko-niemieckie-centr/3592,Polsko-Niemieckie-Cen
    trum-Wspolpracy-Sluzb-Granicznych-Policyjnych-i-Celn
    ych-w-S.html
    Reszta pewnie tu:
    https://policja.pl/pol/kgp/bmwp/27762,Danekontaktowe
    .html
    Tylko z tego co się orientuję, to oni sobie takimi głupotami jak
    parkowanie na zakazie nie zawracają gitary.

  • 4. Data: 2024-03-06 20:59:07
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 15:44, nadir pisze:
> [...]

    Prawdopodobnie do wróżki dzwonią :-) O ile ustalenie właściciela pojazdu
    było by jeszcze możliwe, to kierującego? Dlatego przykładowo Niemcy
    zmienili prawo i tam w taki wypadku nakłada się karę administracyjną na
    właściciela pojazdu. >
> [...]
    e/polsko-niemieckie-centr/3592,Polsko-Niemieckie-Cen
    trum-Wspolpracy-Sluzb-Granicznych-Policyjnych-i-Celn

    Nie, nie ma technicznej możliwości ustalenia kierującego w ten sposób.

    > Tylko z tego co się orientuję, to oni sobie takimi głupotami jak
    > parkowanie na zakazie nie zawracają gitary.

    W sprawach o przestępstwa właścicieli pojazdów ustala się, ale nie za
    pośrednictwem wskazanych przez Ciebie kanałów. Nie widzę nigdzie w
    publicznie dostępnych źródłach informacji o tym, jak się to robi, to nie
    mogę tu pomóc, ale nikt nie wysyła żadnej korespondencji w tej sprawie.

    --
    (~) Robert Tomasik

  • 5. Data: 2024-03-06 22:42:28
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    > było by jeszcze możliwe, to kierującego? Dlatego przykładowo Niemcy
    > zmienili prawo i tam w taki wypadku nakłada się karę administracyjną na

    Tak, to prawda i dodatkowo przez opieszałość Poczty Polskiej, która
    pisemne powiadomienie dostarczyła po upływie terminu odpowiedzi na
    zapytanie o kierowcę
    (wypełniłem online dwa dni po terminie jak oni już wysłali pismo z karą)
    i zamiast jako kierowca zapłacić jakiś mandat rzędu 20-30 euro
    przywalili mi karę administracyjną i zapłaciłem ponad 120 euro Się
    zastanawiałem nawet czy Poczty nie
    zmusić jakoś do zapłacenia tej kwoty.

  • 6. Data: 2024-03-06 23:57:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 06.03.2024 o 22:42, cef pisze:

> [...]
    > i  zamiast jako kierowca zapłacić jakiś mandat rzędu  20-30 euro
    > przywalili mi karę administracyjną i zapłaciłem ponad 120 euro Się

    Jestem prawie pewien, że gdybyś się od wołał od tej kary w/w
    argumentacją, to by ją umorzyli. Co więcej to by świadczyło o tym, że
    nie dostają zwrotek. Gdyby je dostawali, to by nie wysyłali przed
    potwierdzeniem doręczenia / informacją o braku możliwości doręczenia kary.
    --
    (~) Robert Tomasik

  • 7. Data: 2024-03-07 12:11:57
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

> [...]
    > publicznie dostępnych źródłach informacji o tym, jak się to robi, to nie
    > mogę tu pomóc, ale nikt nie wysyła żadnej korespondencji w tej sprawie.

    www.bke.de ?

    https://info.policja.pl/ine/international-cooperatio
    n/190642,International-Police-Cooperation.html

    Jedni pytają, a drudzy siedzą w kompie na zmiany i odpowiadają ?

  • 8. Data: 2024-03-07 12:17:20
    Od: Monika Głowacka <m...@g...pl>

    W dniu 07.03.2024 o 12:11, Monika Głowacka pisze:

    > www.bke.de ?
    >
    > https://info.policja.pl/ine/international-cooperatio
    n/190642,International-Police-Cooperation.html

    > Jedni pytają, a drudzy siedzą w kompie na zmiany i odpowiadają ?

    Chyba znalazłam:

    https://magazynauto.pl/porady/mandat-z-zagranicy,aid
    ,274

    Jednak od 30 kwietnia 2014 r. karanie piratów drogowych w Unii
    Europejskiej stało się o wiele łatwiejsze i szybsze. Zgodnie z dyrektywą
    unijną w krajach wspólnoty działają Krajowe Punkty Kontaktowe (KPK). Ich
    zadaniem jest przekazywanie służbom z innych krajów informacji o
    pojazdach i ich właścicielach, czyli w przypadku Polski z Centralnej
    Ewidencji Pojazdów i Kierowców. Posiadając numery rejestracyjne
    samochodu, który został przyłapany, służby natychmiast dostają dane
    właściciela pojazdu.

  • 9. Data: 2024-03-07 17:57:00
    Od: nadir <n...@h...org>

    > Nie, nie ma technicznej możliwości ustalenia kierującego w ten sposób.

    Ale że Straż Miejska nie może, czy w ogóle? Bo jak ustalisz już
    właściciela, to można i od biedy ustalić kierowcę. Problem jest jednak
    taki, że Niemcy, z różnych powodów, niechętnie dzielą się informacjami w
    sprawach wykroczeń, za to bardzo łatwo uzyskują je od polskiej strony.
    Tak podobno mamy z nimi podpisane umowy, ale już w szczegóły nie
    wnikałem. Jak to natomiast wygląda w przypadku CZ, I, SK to nie wiem.

> [...]
    > publicznie dostępnych źródłach informacji o tym, jak się to robi, to nie
    > mogę tu pomóc, ale nikt nie wysyła żadnej korespondencji w tej sprawie.

    EUCARIS? Toż to żadna tajemnica, no chyba, że masz inne "tajne" systemy
    na myśli? W każdym razie pytanie było o parkowanie i Straż Miejską, nie
    wiem czy Straż Miejska ma dostęp do EUCARISA, ale wiem, że Niemcy nie
    wykazują żadnej współpracy w przypadku wykroczeń i że to jest droga
    przez mękę. Sprawdzone wielokrotnie w mojej okolicy w przypadku zdarzeń
    drogowych z Niemcami.

  • 10. Data: 2024-03-07 19:37:39
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Jestem prawie pewien, że gdybyś się od wołał od tej kary w/w
    > argumentacją, to by ją umorzyli.

    Wymagana była korespondencja w języku niemieckim. Znam ten język na tyle
    dobrze, że nie byłoby problemem się odwołać, ale po prostu nie miałem na
    to czasu.
    Tak się składa, że w NIemczech zapłaciłem w ostatnich kilku latach
    więcej mandatów niż w PL i trochę się boję, że mi tam zakażą jeździć :-)
    Od razu online na stronie tego wykroczenie w pierwszym kroku
    zaznaczyłem, że pismo przyszło po terminie - więc jeśli ktokolwiek z
    ludzkim podejściem to czytał i wiedział/widział co wysłali dzień
    wcześniej, to mogli wysłać informację, żebym poczekał na nowy papierek
    albo jakieś inne wyjście by zaproponowali, ale oni raczej jak to Niemcy
    - mocno papierkowi są - bez kwita sami nic nie zrobią/

    Co więcej to by świadczyło o tym, że
    > nie dostają zwrotek. Gdyby je dostawali, to by nie wysyłali przed
    > potwierdzeniem doręczenia / informacją o braku możliwości doręczenia kary.

    Pierwsze pismo przyszło zwykłym listem więc nie ma zwrotki!
    Dopiero pismo z mandatem pocztą ewidencjonowaną.