  • 1. Data: 2006-06-04 08:46:23
    Temat: Zachowek - sprawa spadkowa
    Od: "Kuba" <q...@w...pl>

    Czy to prawda że obecnie ( od tego roku ) zmieniły się przepisy w sprawie
    zachowku i nie należy się on już domyślnie wszystkim dzieciom po śmierci
    rodziców ?
    Słyszałem że trzeba wnosić sprawę do sądu o zachowek i zapłącić wpisowe 10 %
    wartości.
    W tym wypadku chodzi o pozostały po rodzicach domek, który przywłaszczyła sobie
    niejako jedna z sióstr i go nawet sprzedała juz bez zgody drugiej siostry ? czy
    obecnie to jest zgodne z prawem ?

  • 2. Data: 2006-06-04 08:51:09
    Temat: Re: Zachowek - sprawa spadkowa
    Od: KrzysiekPP <jimi@_FALSE_.ceti.pl>

    > W tym wypadku chodzi o pozostały po rodzicach domek, który przywłaszczyła sobie
    > niejako jedna z sióstr i go nawet sprzedała juz bez zgody drugiej siostry ? czy

    Napisz cos wiecej, bo nie bardzo wierzę ... a jak to technicznie zrobiła
    nie będąc jedynym włascicielem w KW ?

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 3. Data: 2006-06-05 07:32:33
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Kuba napisał(a):
    > Czy to prawda że obecnie ( od tego roku ) zmieniły się przepisy w sprawie
    > zachowku i nie należy się on już domyślnie wszystkim dzieciom po śmierci
    > rodziców ?

    nic się nie zmieniło

    > Słyszałem że trzeba wnosić sprawę do sądu o zachowek i zapłącić wpisowe 10 %
    > wartości.

    jeśli zobowiązany nie zapłaci, to pewnie tak
    tyle że 5%

    KG