  • 1. Data: 2002-04-25 08:26:54
    Temat: Wymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Dzien dobry,

    mam pytanie dotyczace wymuszania podawania danych osobowych przy
    wydawaniu pokwitowan detalicznej sprzedazy uslugi/towaru na drobne
    kwoty.
    Rozmawialem z izba skarbowa i taki wymog nie wynika z przepisow
    podatkowych, a wrecz jest odwrotnie.
    To znaczy dopiero na wniosek moze byc wydany dowod kasowy z danymi
    osobowymi.
    Gdy powolalem sie na ustawe o ochronie danych osobowych i chec
    nieujawniania danych osobowych przy detalicznym zakupie uslugi za 10 zl
    to musialem wysluchac wulgarnych komentarzy osoby postronnej,
    ktora oswiadczyla, ze i tak wpisze moje nazwisko.
    Nie wiem czy ta osoba byla wulgarna bo pijana,
    ale czulem sie przymuszany do ujawnienia danych osobowych w zdarzeniu,
    kiedy takie przymus nie obowiazuje, ani nie jestem zainteresowanym
    otrzymaniem pokwitowania z moimi danymi osobowymi.
    W izbie skarbowej poradzono mi skierowac zapytanie do Giodo, ale czy
    dodatkowo nie wyjasnic sprawy w prokuraturze,
    bo wymuszanie ujawnienia danych osobowych bylo wyrazne
    a odmowa i powolanie sie na ustawe o ochronie danych osobowych
    spotkalo sie z wulgarnymi i rynsztokowymi komentarzami osoby ktora stala
    obok i mnie nie obslugiwala.

    Czy naprawde nikt w Polsce tej Ustawy nie chroni, nie broni,
    nie ma jeszcze orzecznictwa ?

    Dodatkowo ta wulgarna osoba jeszcze podkreslila ze sama dopisze dane
    osobowe na pokwitowaniu bo musza wiedziec komu sprzedaja usluge
    ktorej cena to 10 zl.

    Skoro takie dzialania nie wynikaja z przepisow podatkowych
    a sa jedynie wyrazem osobistych zainteresowan wydajacych pokwitowania,
    to czemu ten temat raz na zawsze nie zostanie prawnie wyjasniony,
    upubliczniony i rozpowszechniony w prasie, radiu i telewizji.

    Zdarzenia objete ustawa o ochronie danych osobowych maja charakter
    powszechny i incydentalny i dzieja sie bardzo szybko
    i albo udzielana jest natychmiastowa pomoc, np. hot line 0800
    czy 0700, albo ustawa jest martwa w chwili zdarzenia, gdyz powolanie
    sie na nia nie skutkuje.

    Czy ktos prowadzil takie sprawy w sadzie, prokuraturze, czy jest
    jakiekolwiek orzecznictwo w tej sprawie ?

    Druga sprawa to zawieszanie materialow reklamowych na klamce u drzwi.
    Policja wyrazni mowi,ze zlodzieje moga wykorzystywac ta metode dla
    pozyskiwania informacji o godzinach przebywania mieszkancow w domach
    i co z tego, skoro na setkach, tysiacach klamek wieszane sa codziennie
    tysiace reklamowek , ktore mowia osobom postronnym, sasiadom, ze nikogo
    w domu nie ma .

    Jacek
    --
    Projektowanie optymalnych rozkrojow blachy, skory, szkla, tkanin,
    drewna. True Shape Self(EGO) Nesting Technology world-wide.

    Inquiries should be e-mailed to: g...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2002-04-25 18:46:04
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Jacek wrote:

> [...]
    >+ podatkowych, a wrecz jest odwrotnie.
    >+ To znaczy dopiero na wniosek moze byc wydany dowod kasowy z danymi

    Śmiem powiedzieć że zapodałeś za mało danych.
    Warunki zwolnienia są różne dla róznych grup ("czym się zajmuje")
    i rodzajów rozliczania (KPiR, ryczałt, karta) - a przynajmniej
    osobno wymienione. Idź na www.gazetaprawna.pl, poszukaj
    "tygodni podatkowych" i nowosci w VAT (dokładnie nie powiem,
    bo zbieram announce z ichniego "propagatora" [mailem] i wpisuję
    do prywatnego archiwum).
    Znajdziesz taki tekst (sorry za błędy kodowania):
    ++++
    Z obowišzku ewidencjonowania obrotu za pomocš kasy w 2002 r., podobnie jak
    w roku ubiegłym minister finansów zwolnił również podatników, którzy
    œwiadczš usługi na rzecz osób fizycznych nie prowadzšcych działalnoœci
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w
    formie indywidualnych gospodarstw w niewielkim zakresie. Dotyczy to tych
    podatników, u których liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży
    usług na rzecz osób fizycznych w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym
    liczba odbiorców tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20. Dodatkowym
    warunkiem zwolnienia jest dokumentowanie każdej sprzedaży fakturš, w
    której zawarte sš m.in. dane identyfikujšce odbiorcę i jego podpis.
    ----
    >+ Gdy powolalem sie na ustawe o ochronie danych osobowych i chec
    >+ nieujawniania danych osobowych przy detalicznym zakupie
    >+ uslugi za 10 zl
    ********

    Może być "hit", goto minister :] "od VATu" ;) (znamy, znamy...)
    Ja WĄTPIĘ czy ktoś podlegający restrykcjom jak wyżej chciałby
    fatygować się (tj. narażać) dla 10 zł, ale jest to możliwe.

    >+ to musialem wysluchac wulgarnych komentarzy osoby postronnej,
    >+ ktora oswiadczyla, ze i tak wpisze moje nazwisko.

    Przykro mi, ale jeszcze powinna (być może) zażądać podpisania :>
    Zapytaj w izbie - może GP się myli i powinna poprawić
    stronę ;)

    [...]
> [...]
    [...]
    >+ Czy naprawde nikt w Polsce tej Ustawy nie chroni, nie broni,

    Zaskarżysz Ustawę o VAT lub rozporządzenie ? -:O ! (nie mówię
    że się nie da)
    [...]
    >+ Jacek

    te x-p eortto cjzeys tnpiyet aenxipee r!

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-04-25 19:45:58
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Duzo napisales, ale nic na temat.
    Jezeli nie zrozumiales to jest to taki problem, jak zadanie podania
    danych osobowych w sklepie, przy sprzedazy detalicznej na paragon.
    Pracownik izby skarbowej wyraznie wskazal, ze nie ma takiego obowiazku
    a co wiecej, to klient moze zadac wydania imiennego rachunku/ faktury
    i wtedy podaje swoje dane osobowe.

    W omawianym przypadku nastapilo wymuszanie ujawniania danych osobowych w
    obrocie gospodarczym, gdy z charakteru transakcji taki obowiazek nie
    wynika, ani nie jest znany.

    To jest tak, jakby kierowca taxi zadal podania nazwiska, bo bez tego
    pasazera nie przewiezie.
    Czy teraz KPW ?

    Jacek

  • 4. Data: 2002-04-26 06:01:18
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 25 Apr 2002, Jacek wrote:

    >+ Duzo napisales, ale nic na temat.

    Przykro mi. Nie pisałem na temat "o którym być może myślałeś"
    a *dokładnie o takim jak pisałeś*. Byl taki kawał "dlaczego
    w patrolu jest dwóch" ;>

    >+ Jezeli nie zrozumiales to jest to taki problem, jak zadanie podania
    >+ danych osobowych w sklepie, przy sprzedazy detalicznej na paragon.

    Szkoda że pisałeś o usłudze.

    >+ Pracownik izby skarbowej wyraznie wskazal, ze nie ma takiego obowiazku

    Bo pewnie mu zapodałeś jeszcze co innego (skoro na grupę
    piszesz raz o towarze, raz o usłudze to trudno wyczuć o czym
    mówiłeś urzędnikowi).

    [...]
    >+ Czy teraz KPW ?

    Zacznij od siebie :>
    I odpowiadaj pod cytatem - będzie prościej skojarzyć do
    czego się odnosisz. No TNIJ CYTATY.

    [...]
> [...]
    >+ > warunkiem zwolnienia jest dokumentowanie każdej sprzedaży fakturš, w
    >+ > której zawarte sš m.in. dane identyfikujšce odbiorcę i jego podpis.

    Chcesz powiedzieć że tego rozporządzenia nie ma ?
    Czy że kilka pl. liter z błędami nie pozwala na odczytanie ;> ?
    (to poszukaj oryginału :])

    [...]
    >+ > Zapytaj w izbie - może GP się myli i powinna poprawić
    >+ > stronę ;)

    ...byłeś łaskaw nie zauważyć powyższego zdania.

    [...]
    >+ > te x-p eortto cjzeys tnpiyet aenxipee r!

    Wniosek: test pozytywny, nie potwierdzony (za mało objawów).

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (i z mojej strony starczy)

  • 5. Data: 2002-04-26 06:37:39
    Od: "Leszek" <l...@m...icpnet.pl>

    Użytkownik "Jacek" <g...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wynika, ani nie jest znany.
    >
    > To jest tak, jakby kierowca taxi zadal podania nazwiska, bo bez tego

    Nie ma izb skarbowych! Są urzędy skarbowe.Piszesz tekst tajny przez
    poufny.Jaśniej.Ja kupujac w detalu na paragon nie podaję żadnych
    danych bo mnie nie pytają .Może detalicznie broń kupowałeś ,no to
    wtedy...........

    Leszek

  • 6. Data: 2002-04-26 07:27:43
    Od: "ANIOŁ" <a...@w...pl>

> [...]

    > i co z tego, skoro na setkach, tysiacach klamek wieszane sa codziennie
    > tysiace reklamowek , ktore mowia osobom postronnym, sasiadom, ze nikogo

    Troche to nie na temat, ale jest rada na ten problem: niech sobie
    kazdy zalozy skrzynke na listy jak Bog przykazal.

    ANIOL

  • 7. Data: 2002-04-26 08:30:58
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    Kolejny raz napisales duzo liter, wyrazow, ale nic na temat.
    Przeczytaj naglowek postu.
    "Re: Wymuszanie ujawniania danych osobowych "
    w trakcie transakcji detalicznej sprzedazy uslugi/towaru.

    Juz jasniej nie potrafi ci tego wytlumaczyc, zatem oszczedz swojego
    wysilku i daj sznase odpowiedzi innym, ktorzy jarza temat.

    Najprosciej.
    Podmiot gospodarczy wykorzystuje transakcje handlowa aby przymusic
    klienta do ujawnienia danych osobowych, jakkolwiek z przepisow
    podatkowych nie wynika obowiazek ujawniania danych osobowych przy tym
    typie transakcji i tej formie ksiegowania/rejestrowania transakcji.

  • 8. Data: 2002-04-26 08:49:23
    Od: "violeczka" <v...@p...onet.pl>

    > Juz jasniej nie potrafi ci tego wytlumaczyc, zatem oszczedz swojego
    > wysilku i daj sznase odpowiedzi innym, ktorzy jarza temat.

    Moglbys byc troche milszy jak czlowiek stara ci sie pomoc. Pozycja Gotfryda
    Smolika na liscie jest mocno ugruntowana i na pewno lepiej "jarzy temat" niz
    ty rozumiesz co on ci stara sie wytlumaczyc. Sam placzesz fakty wiec
    odpowiedz tez skomplkowana. I nie miej pretensji jezeli nastepnym razem
    kiedy naprawde bedziesz potrzebowal pomocy nikt kompetentny ci jej nie
    udzieli.
    violeczka

  • 9. Data: 2002-04-26 08:59:25
    Od: Jacek <g...@p...onet.pl>

    violeczka wrote:

> [...]
    > odpowiedz tez skomplkowana. I nie miej pretensji jezeli nastepnym razem
    > kiedy naprawde bedziesz potrzebowal pomocy nikt kompetentny ci jej nie
    Ja nie potrzebuje zadnej pomocy, bo sobie sam radze.
    Pracownik izby skarbowej kompetentnie omowil temat.
    Napisalem, gdyz oczekiwalem ze temat ochrony danych osobowych
    doczekal sie przemyslen i standardow, takze na tej grupie,
    a skoro widze, ze nadal nie, to nie oczekuje juz kontynuacji dyskusji
    obok tematu, ktory wpisalem w naglowku postu i po prostu skonsultuje sie
    z giodo.

    Zatem doceniam trud i wysilek ale nie oczekuje juz zadnej odpowiedzi.

    Jacek

  • 10. Data: 2002-04-26 12:46:31
    Od: "inkoguto" <p...@b...pl>

    > Zatem doceniam trud i wysilek ale nie oczekuje juz zadnej odpowiedzi.

    Expert, co cie przygnało na tę grupę ????
    Ty jak zwykle nie myślisz, Ty Wiesz!