eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan › Re: Wymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu pokwitowan
    From: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo,pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Wymuszanie ujawniania danych osobowych (nazwiska) przy wydawaniu
    pokwitowan
    Date: Thu, 25 Apr 2002 20:46:04 +0200

    On Thu, 25 Apr 2002, Jacek wrote:

    >+ Dzien dobry,
    >+
    >+ mam pytanie dotyczace wymuszania podawania danych osobowych przy
    >+ wydawaniu pokwitowan detalicznej sprzedazy uslugi/towaru na drobne
    >+ kwoty.
    >+ Rozmawialem z izba skarbowa i taki wymog nie wynika z przepisow
    >+ podatkowych, a wrecz jest odwrotnie.
    >+ To znaczy dopiero na wniosek moze byc wydany dowod kasowy z danymi
    >+ osobowymi.

    Śmiem powiedzieć że zapodałeś za mało danych.
    Warunki zwolnienia są różne dla róznych grup ("czym się zajmuje")
    i rodzajów rozliczania (KPiR, ryczałt, karta) - a przynajmniej
    osobno wymienione. Idź na www.gazetaprawna.pl, poszukaj
    "tygodni podatkowych" i nowosci w VAT (dokładnie nie powiem,
    bo zbieram announce z ichniego "propagatora" [mailem] i wpisuję
    do prywatnego archiwum).
    Znajdziesz taki tekst (sorry za błędy kodowania):
    ++++
    Z obowišzku ewidencjonowania obrotu za pomocš kasy w 2002 r., podobnie jak
    w roku ubiegłym minister finansów zwolnił również podatników, którzy
    œwiadczš usługi na rzecz osób fizycznych nie prowadzšcych działalnoœci
    gospodarczej oraz osób fizycznych prowadzšcych działalnoœć gospodarczš w
    formie indywidualnych gospodarstw w niewielkim zakresie. Dotyczy to tych
    podatników, u których liczba wszystkich dokonanych operacji sprzedaży
    usług na rzecz osób fizycznych w 2001 r. nie przekroczyła 50, przy czym
    liczba odbiorców tych usług w tym okresie była mniejsza niż 20. Dodatkowym
    warunkiem zwolnienia jest dokumentowanie każdej sprzedaży fakturš, w
    której zawarte sš m.in. dane identyfikujšce odbiorcę i jego podpis.
    ----
    >+ Gdy powolalem sie na ustawe o ochronie danych osobowych i chec
    >+ nieujawniania danych osobowych przy detalicznym zakupie
    >+ uslugi za 10 zl
    ********

    Może być "hit", goto minister :] "od VATu" ;) (znamy, znamy...)
    Ja WĄTPIĘ czy ktoś podlegający restrykcjom jak wyżej chciałby
    fatygować się (tj. narażać) dla 10 zł, ale jest to możliwe.

    >+ to musialem wysluchac wulgarnych komentarzy osoby postronnej,
    >+ ktora oswiadczyla, ze i tak wpisze moje nazwisko.

    Przykro mi, ale jeszcze powinna (być może) zażądać podpisania :>
    Zapytaj w izbie - może GP się myli i powinna poprawić
    stronę ;)

    [...]
    >+ W izbie skarbowej poradzono mi skierowac zapytanie do Giodo, ale czy
    >+ dodatkowo nie wyjasnic sprawy w prokuraturze,
    >+ bo wymuszanie ujawnienia danych osobowych bylo wyrazne
    [...]
    >+ Czy naprawde nikt w Polsce tej Ustawy nie chroni, nie broni,
    >+ nie ma jeszcze orzecznictwa ?

    Zaskarżysz Ustawę o VAT lub rozporządzenie ? -:O ! (nie mówię
    że się nie da)
    [...]
    >+ Jacek

    te x-p eortto cjzeys tnpiyet aenxipee r!

    Pozdrowienia, Gotfryd