  • 1. Data: 2002-04-25 08:34:23
    Temat: niechciana trafostacja na działce
    Od: "rzep" <r...@X...pl>

    Witam Wszystkich i proszę o radę !

    Sytuacja wygląda tak:: 20 lat temu zakład energetyczny
    postawił na mojej działce stację słupową 15 kV.
    Zrobił to bez zgody mojego ojca, wtedy jej właściciela,
    i z pogwałceniem prawa budowlanego.
    Po roku wojewoda nakazał rozbiórkę stacji, ale stacja
    stoi do dziś. Z powodów zdrowotnych ojciec nie mógł
    się dalej z nimi użerać. I tu mam pytania:

    1. Czy dziś mogę starać się o odszkodowanie za
    bezprawne używanie mojej nieruchomości chociaż
    za ostatnie 10 lat ??

    2. Jak podchodzą sądy do przedawnionych orzeczeń
    takich jak decyzja wojewody. Jakie mam szanse ,
    gdybym wniósł pozew o faktyczny demontaż stacji ?

    3. Rzeczony zakład broni się przed dzierżawą,
    proponując symboliczne odszkodowanie za ustalenie
    w wysokości trzyletniej opłaty dzierżawnej ( wg mojej
    stawki) za ustalenie służebności gruntowej.
    Moim zdaniem to żałośnie małe kwoty.

    Możecie mi coś poradzić, w tej sytuacji ?
    Jaka jest właściwie moja sytuacja ?

    pozdrawiam:
    Andrzej K.

    ( pisząc do mnie usuń iksy z adresu)