  • 21. Data: 2015-02-27 16:09:51
    Temat: Re: Wyciekła notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finansów i Izb Skarbowych
    Od: adam <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-27 o 13:53, Velman pisze:

> [...]
    > Przecież i tak na końcu dostaniemy po pupie = nie będzie edukacji,
    > zdrowia, dróg etc.
    > Ja myślę w drugą stronę. Co tu robić aby to zmienić? Przecież to jest
    > chore myślenie.
    > Męczą polskie firmy, polskich pracowników etc. a dużym i zagranicznym
    > firmom dają dotacje, zwolnienia z podatków, albo te płacą grosze bo
    > centrala w Luksemburgu.
    > Czy jest jakiś sposób (obok tego co widzieliśmy na Majdanie) aby zmienić
    > myślenie urzędasów?
    > Przecież to się w pale nie mieści: niby to Polska ale nie dla Polaków.

    Ale to nie oto chodzi, żeby nie płacić podatków, ja jestem za, i płacę
    je co miesiąc. Chodzi o to żebym miał jasne przepisy i przyjaznych mi
    urzędników. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba księga i tak niejasna, że
    urzędnik może uwalić każdego. A do tego niedouczona pani wiceminister
    mówi, że przejrzyste prawo sprzyja nadużyciom. W tym jest problem.

  • 22. Data: 2015-02-27 16:50:19
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 27.02.2015 o 16:09, adam pisze:

> [...]
    > urzędnik może uwalić każdego. A do tego niedouczona pani wiceminister
    > mówi, że przejrzyste prawo sprzyja nadużyciom. W tym jest problem.

    "2014 rok był w Pol­sce re­kor­do­wy. Jed­nak z tego re­kor­du nie mamy
    po­wo­du być dumni. Jak wy­li­czy­ła firma do­rad­cza Grant Thorn­ton w
    ra­por­cie ,,Le­gi­sla­cyj­na burza szko­dzi pol­skim fir­mom", w
    ubie­głym roku we­szło w życie 1995 aktów praw­nych, które za­ję­ły
    łącz­nie po­wierzch­nię ponad 25 tys. stron ma­szy­no­pi­su! To
    naj­wię­cej od 1918 roku.

    Żeby zo­bra­zo­wać skalę biu­ro­kra­cji, ster­ta tych do­ku­men­tów
    two­rzy­ła­by wieżę o wy­so­ko­ści 1,3 metra, a żeby się z nimi
    za­po­znać, każdy przed­się­bior­ca czy kon­su­ment po­wi­nien każ­de­go
    dnia spę­dzić na lek­tu­rze Dzien­ni­ka Ustaw pra­wie 3,5 go­dzi­ny, co
    w skali roku daje 36 dób. Być może to wła­śnie powód, dla któ­re­go w
    Pol­sce tak mocno spada czy­tel­nic­two ksią­żek..."

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/polska-pobila-
    rekord-w-produkcji-ustaw/wwxq4

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:
    Gdy są ogórki i gdy ich nie ma" (R)

  • 23. Data: 2015-02-27 18:07:18
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Wiesiaczek"

> [...]
    > myślenie urzędasów?
    > Przecież to się w pale nie mieści: niby to Polska ale nie dla Polaków.

    Walka o niepodległość Polski.
    ---
    Na koń ! Szable w dłoń ...

  • 24. Data: 2015-02-27 18:55:23
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    adam wrote:
    > Ryszard Petru podaje na Twitterze:
    >
    > "Urzędy skarbowe, które będą miały najwyższy procent kontroli
    > negatywnych w skali kraju, zostaną pozbawiane pracowników kontroli
    > podatkowej"
    > "Należy zmienić tok myślenia w sprawie kontroli podatkowych - nie ma
    > kontroli w celach prewencyjnych, kontrola ma przynosić wpływy budżetowe"
    > itd
    >
    > Niby powszechnie to wiadomo, ale dreszcz po plecach mi przebiegł

    Wiesz mozna na to spojrzec jeszcze inaczej.
    Jesli kontrole koncza sie niczym, to znaczy, ze urzednicy zrobili sobie
    kontrole bo im sie nudziło i mieli nadzieje, ze moze cos zlapia.

    Kontrola ma byc wtedy kiedy wiadomo, kiedy urzednik ma podstawy do
    kontroli i wowczas faktycznie pownno to sie skonczyc wplywem do budzetu.
    To znaczy, ze kontrola nie byla w ciemno.

    Pewnie gora tak myslala.
    Ale dół zrobi dokładnie odwrotnie, jak juz zacznie kontrolę to bedzie
    szukał aż coś znajdzie, bo przeciez kontrola nie moze skonczyc sie niczym.

  • 25. Data: 2015-02-27 18:58:36
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Robert Tomasik wrote:

    > Wszyscy na siłę chcą to źle interpretować. A może uznać, że ministra
    > wkurzyło robienie tych kontroli na chybił / trafił. Da się wytypować
    > jego zdaniem podmioty, w których prawdopodobieństwo nieprawidłowości
    > jest większe i jeśli ktoś tego nie umie to po co podatnikowi zawracać
    > głowę, a państwo zmuszać do wypłaty wynagrodzeń.

    napisalem przed chwile w odpowiedzi do pierwszego postu.

    oczywiscie masz racje. DOkladnie tak zapewne minister myslał.

    Tylko, ze urzednik zinterpretuje to tak, ze kontrola nie moze sie
    skonczyc niczym bo dostaną po łapach.
    I zamiast robić kontrole tam gdzie cos jest źle, dalej beda robili
    kontrole gdzie popadnie, ale tym razem przymuszeni mysleniem ministra
    beda musieli cos znalezc, zeby nie wyleciec z pracy. Wiec beda pierdół
    sie czepiać i karac za zly kolor czerwieni na pieczeci, byleby tylko
    nikt im nie zarzucil, ze kontrola byla bezcelowa.