eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoWyciekła notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finansów i Izb Skarbowych › Re: Wyciekła notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finansów i Izb Skarbowych
    From: Wiesiaczek <W...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyciekła notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finansów i
    Izb Skarbowych
    Date: Fri, 27 Feb 2015 16:50:19 +0100

    W dniu 27.02.2015 o 16:09, adam pisze:

    > Ale to nie oto chodzi, żeby nie płacić podatków, ja jestem za, i płacę
    > je co miesiąc. Chodzi o to żebym miał jasne przepisy i przyjaznych mi
    > urzędników. Dzisiejsza ustawa o VAT to gruba księga i tak niejasna, że
    > urzędnik może uwalić każdego. A do tego niedouczona pani wiceminister
    > mówi, że przejrzyste prawo sprzyja nadużyciom. W tym jest problem.

    "2014 rok był w Pol­sce re­kor­do­wy. Jed­nak z tego re­kor­du nie mamy
    po­wo­du być dumni. Jak wy­li­czy­ła firma do­rad­cza Grant Thorn­ton w
    ra­por­cie ,,Le­gi­sla­cyj­na burza szko­dzi pol­skim fir­mom", w
    ubie­głym roku we­szło w życie 1995 aktów praw­nych, które za­ję­ły
    łącz­nie po­wierzch­nię ponad 25 tys. stron ma­szy­no­pi­su! To
    naj­wię­cej od 1918 roku.

    Żeby zo­bra­zo­wać skalę biu­ro­kra­cji, ster­ta tych do­ku­men­tów
    two­rzy­ła­by wieżę o wy­so­ko­ści 1,3 metra, a żeby się z nimi
    za­po­znać, każdy przed­się­bior­ca czy kon­su­ment po­wi­nien każ­de­go
    dnia spę­dzić na lek­tu­rze Dzien­ni­ka Ustaw pra­wie 3,5 go­dzi­ny, co
    w skali roku daje 36 dób. Być może to wła­śnie powód, dla któ­re­go w
    Pol­sce tak mocno spada czy­tel­nic­two ksią­żek..."

    http://biznes.onet.pl/wiadomosci/kraj/polska-pobila-
    rekord-w-produkcji-ustaw/wwxq4

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)