  • 11. Data: 2015-02-26 09:27:41
    Temat: Re: Wyciekła notatka ze spotkania przedstawicieli Ministerstwa Finansów i Izb Skarbowych
    Od: kosmos <a...@u...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 00:28, Marek pisze:

    > Co to jest "kontrola negatywna"? Rizumiem, że taka która wykrywa
    > nieprawidłowości?

    Jest akurat odwrotnie.

  • 12. Data: 2015-02-26 13:22:42
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 00:28, Marek pisze:
    > Co to jest "kontrola negatywna"? Rizumiem, że taka która wykrywa
    > nieprawidłowości?
    O ile dobrze rozumiem, negatywna to taka, która nie przyniosła
    oczekiwanych rezultatów, czyli wykrycia nieprawidłowości, a więc nie
    doprowadziła do ukarania delikwenta. W odróżnieniu od pozytywnej, która
    umożliwiła skubnięcie. Trochę tak jak z pozytywnym i negatywnym wynikiem
    kradzieży z punktu widzenia złodzieja :->

    Maciek

  • 13. Data: 2015-02-26 16:05:36
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Feb 2015 13:22:42 +0100, Maciek <m...@n...pl> wrote:
> [...]
    > umożliwiła skubnięcie. Trochę tak jak z pozytywnym i negatywnym
    wynikiem
    > kradzieży z punktu widzenia złodzieja :->

    Ale to sugeruje, że motywem kontroli jest uwalenie kontrolowanego a
    nie kontrola, po prostu. Skoro jest kara (to zrozumiałe gdy są
    nieprawidłowości) to jak są promowani ci u których jest wszystko OK?

    --
    Marek

  • 14. Data: 2015-02-26 16:34:56
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 26-02-15 o 16:05, Marek pisze:
> [...]
    > kontrola, po prostu. Skoro jest kara (to zrozumiałe gdy są
    > nieprawidłowości) to jak są promowani ci u których jest wszystko OK?

    Brakiem kary?

  • 15. Data: 2015-02-26 16:56:48
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2015-02-26 o 16:05, Marek pisze:
    > Ale to sugeruje, że motywem kontroli jest uwalenie kontrolowanego a
    > nie kontrola, po prostu. Skoro jest kara (to zrozumiałe gdy są
    > nieprawidłowości) to jak są promowani ci u których jest wszystko OK?
    Wiesz ile trzeba się namęczyć, żeby stworzyć taki prawny burdel, w
    którym nikt się nie połapie? Taki system ma na siebie zarabiać, a tu
    taki jeden z drugim w jakiś magiczny sposób to ogarnia, przez co
    uszczupla wpływy do budżetu. Niech się cieszy, że kontroler bardziej nie
    pogrzebał, bo aż niemożliwe, żeby nic się nie dało znaleźć, czyli musiał
    się trafić jakiś niezły cwaniak. Sam rozumiesz, że nie można takiego
    promować :->

    Maciek

  • 16. Data: 2015-02-26 19:16:55
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 26 Feb 2015 08:10:00 +0100, szerszen napisał(a):

    > A gdzie emotikon?
    > Bo chyba sam tak naprawdę w to nie wierzysz, tylko na siłę usiłujesz
    > dorobić do tego jakiś pozytywny przekaz.

    Przecież dokładnie to samo zrobili celnicy i byli stawiani za wzór. Tylko
    oni to trochę większa egzotyka niż US-y, więc nie było takiego wrzasku.
    Poprawili typowanie i zachowując tę samą skuteczność w liczbie wykrytych
    nadużyć zmniejszyli roczną liczbę kontroli o blisko 1/3.

    Dziwne, że minfin tego nie prostuje.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 17. Data: 2015-02-26 19:43:46
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Thu, 26 Feb 2015 16:34:56 +0100, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:
    > Brakiem kary?

    A co to za cymes? Uważam, że system kar i nagród przynosi lepsze
    efekty niż system oparty tylko na karach.
    Miałem w firmie kontrolę z zus dwa razy. Za każdym razem w raporcie
    pokontrolnym było napisane, że nie stwietdzono uchybień a
    dokumentacja pracownicza prowadzona jest wzorowo. Chociaż tak.
    Miałem też kontrolę z uks ale do czegoś się przyczepili więc nie wiem
    jak wygląda "nagroda" w przypadku takiej kontroli.

    P.S. Ktoś mi mówił, że w US będzie można wygrać samochód w jakiejś
    akcji "weź poragon" (or compatible), prawda-li to?

    --
    Marek

  • 18. Data: 2015-02-26 21:01:09
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Thu, 26 Feb 2015 19:43:46 +0100, Marek napisał(a):

    > P.S. Ktoś mi mówił, że w US będzie można wygrać samochód w jakiejś
    > akcji "weź poragon" (or compatible), prawda-li to?

    Bardziej w ministerstwie, bo to ogólnopolska akcja. Planują chyba pod
    koniec roku z tym ruszyć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 19. Data: 2015-02-27 13:53:33
    Od: "Velman" <A...@w...pl>

    > niesamowite..... dzieki, udostepniam znajomym... p.s. przeniesmy wszystkie
    > firmy za granice

    Też tak kiedyś myślałem ale to bez sensu.
    Przecież i tak na końcu dostaniemy po pupie = nie będzie edukacji, zdrowia,
    dróg etc.
    Ja myślę w drugą stronę. Co tu robić aby to zmienić? Przecież to jest chore
    myślenie.
    Męczą polskie firmy, polskich pracowników etc. a dużym i zagranicznym firmom
    dają dotacje, zwolnienia z podatków, albo te płacą grosze bo centrala w
    Luksemburgu.
    Czy jest jakiś sposób (obok tego co widzieliśmy na Majdanie) aby zmienić
    myślenie urzędasów?
    Przecież to się w pale nie mieści: niby to Polska ale nie dla Polaków.
    Jakieś pomysły? Poza emigracją?

  • 20. Data: 2015-02-27 14:02:32
    Od: Wiesiaczek <W...@v...pl>

    W dniu 27.02.2015 o 13:53, Velman pisze:

> [...]
    > myślenie urzędasów?
    > Przecież to się w pale nie mieści: niby to Polska ale nie dla Polaków.

    Walka o niepodległość Polski.

    --
    Wiesiaczek (dziś z DC)

    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach: