  • 1. Data: 2015-02-25 09:58:12
    Temat: PIT 11 - prawa autorskie majątkowe - rozliczenie w zeznaniu rocznym PIT 37 - pytanie
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    Witam
    Zdarzyło mi się popełnić artykuł w 2014 roku dla pewnego wydawnictwa.
    Pieniądze otrzymałem ( 176.04zł ) Podpisałem z wydawnictwem umowę o
    dzieło oraz zgodziłem się na przeniesienie praw autorskich majątkowych
    na wydawnictwo ( spółka zoo )
    Na początku lutego zadałem księgowej pytanie: czy dostanę PIT za to?
    Odpowiedź księgowej:

    "Proszę nie oczekiwać PIT-u, ponieważ kwota, którą Pan otrzymał nie
    przekroczyła 200 zł brutto, a tym samym został naliczony podatek
    zryczałtowany, co zwalnia nas od wystawienia deklaracji rocznej.
    Nie musi pan uwzględniać tego dochodu w zeznaniu rocznym ponieważ
    odprowadziliśmy już należny podatek jako podatek zryczałtowany."

    Ok. Nie czekając ( bo i nie ma już na co ) i wierząc na słowo ( o ja
    głupi ) złożyłem sobie ładnie i grzecznie PIT 37 bo wszystkie pozostałe
    PITy potrzebne do tego już miałem.

    I wczoraj przyszedł sobie PIT 11 z wydawnictwa. Wygląda tak:
    Pit str 1:
    http://zapodaj.net/e60e7971923f7.jpg.html

    Pit str 2:
    http://zapodaj.net/abce18c5fcd2a.jpg.html

    Moje pytanie:
    Czy muszę złożyć korektę zeznania PIT37 i uwzględnić ten dochód czy tak
    jak twierdzi księgowa - nie muszę ( PITu jednak miało nie być, a jest )

    To jedyny dochód jaki byłby nie rozliczony, gdybym nie złożył korekty.
    Wolno mi tak?
    Odprowadzili już ten podatek?

    Tomaszek

  • 2. Data: 2015-02-25 10:20:35
    Od: ajt <a...@u...com.pl>

    W dniu 2015-02-25 09:58, TOMASZEK pisze:
> [...]
    (...)
    > To jedyny dochód jaki byłby nie rozliczony, gdybym nie złożył korekty.

    Z otrzymanej kwoty wynika, że dochód brutto nie przekroczył 200zł, wtedy
    powinno być tak, jak odpowiedziała księgowa. Z pitu wynika jednak co
    innego, tzn. 201zł brutto, więc trzeba go uwzględnić w rozliczeniu
    rocznym i złożyć korektę :)
    Jednak jeśli było to 201, to "na rekę" powinieneś dostać 201-18, czyli
    183. Dlaczego wcześniej było mniej? Może księgowa wyjaśni. Może mają
    bałagan w papierach, zapomnieli o tym ryczałcie i próbowali to potem
    jakoś wyprostować, zmieniając kwotę na wyższą niż 200zł, żeby dało się
    inaczej rozliczyć? :) Na wszelki wypadek dopytaj księgowej, o co chodzi,
    i niech Ci dopłacą prawie 7zł :)
    Andrzej
    www.radom.city

  • 3. Data: 2015-02-25 10:24:19
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-25, TOMASZEK <t...@f...onet.pl> wrote:

    > I wczoraj przyszedł sobie PIT 11 z wydawnictwa. Wygląda tak:
    > Pit str 1:
    > http://zapodaj.net/e60e7971923f7.jpg.html
    >
    > Pit str 2:
    > http://zapodaj.net/abce18c5fcd2a.jpg.html

    A te rozliczenie jest zgodne z tym co było? Bo najpierw informacja że
    "kwota nie przekroczyła 200 zł brutto, a z PIT-11 wynika że przekroczyła.
    Trochę to trąci bałaganem. Co było na rachunku? :)

    > Moje pytanie:
    > Czy muszę złożyć korektę zeznania PIT37 i uwzględnić ten dochód czy tak
    > jak twierdzi księgowa - nie muszę ( PITu jednak miało nie być, a jest )

    Zrób korektę. US dostał ten sam PIT-11 i mu się oflaguje niezgodność. :)

    > To jedyny dochód jaki byłby nie rozliczony, gdybym nie złożył korekty.
    > Wolno mi tak?
    > Odprowadzili już ten podatek?

    Kolumna "zaliczka pobrana przez płatnika".

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 4. Data: 2015-02-25 10:25:21
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2015-02-25, ajt <a...@u...com.pl> wrote:

    [...]

    > inaczej rozliczyć? :) Na wszelki wypadek dopytaj księgowej, o co chodzi,
    > i niech Ci dopłacą prawie 7zł :)

    Z odsetkami ;)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 5. Data: 2015-02-25 11:17:03
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:59:08 UTC+1 użytkownik TOMASZEK napisał:
> [...]
    > jak twierdzi księgowa - nie muszę ( PITu jednak miało nie być, a jest )
    >
    > To jedyny dochód jaki byłby nie rozliczony, gdybym nie złożył korekty.

    Ja wziąłbym wystawiany przeze mnie rachunek oraz ten PIT-11
    i poszedłbym do skarbowego. U nas wszystko zależy od skarbowego.

    No i nauczka, nie śpieszyć się z rocznymi zeznaniami,
    czekać aż wszystko spłynie.

    Andrzej.

  • 6. Data: 2015-02-25 12:36:59
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 11:17, n...@t...net.pl pisze:

    > Ja wziąłbym wystawiany przeze mnie rachunek oraz ten PIT-11
    > i poszedłbym do skarbowego. U nas wszystko zależy od skarbowego.

    Właśnie wróciłem. Korekta konieczna.

    > No i nauczka, nie śpieszyć się z rocznymi zeznaniami,
    > czekać aż wszystko spłynie.

    Ten jeden, jedyny raz nie myślałem jak paranoik i mam nauczkę:( Trudno.

    Tomaszek

  • 7. Data: 2015-02-25 12:46:33
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 10:20, ajt pisze:

> [...]
    > jakoś wyprostować, zmieniając kwotę na wyższą niż 200zł, żeby dało się
    > inaczej rozliczyć? :) Na wszelki wypadek dopytaj księgowej, o co chodzi,

    Dokładnie 6.99 zł - tyle pobrała sobie poczta za przelew, co pominąłem.
    I księgowa widocznie też. Na kwitku, który dostałem z poczty jest taka
    opłata. Teraz się wszystko zgadza.

    Tomaszek

  • 8. Data: 2015-02-25 13:08:30
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 o 12:46, TOMASZEK pisze:
    > Dokładnie 6.99 zł - tyle pobrała sobie poczta za przelew, co pominąłem.
    > I księgowa widocznie też. Na kwitku, który dostałem z poczty jest taka
    > opłata. Teraz się wszystko zgadza.

    Po pierwsze - nie ma w cenniku takiej opcji jak "6,99zł" za przelew na
    poczcie.

    Po drugie - z czego wynika, że za przelew miałeś płacić? Takie były
    ustalenia w umowie?

    --
    Liwiusz

  • 9. Data: 2015-02-25 13:12:52
    Od: TOMASZEK <t...@f...onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 13:08, Liwiusz pisze:

    > Po pierwsze - nie ma w cenniku takiej opcji jak "6,99zł" za przelew na
    > poczcie.

    Może procentowo to liczą... nie wiem w sumie.

    > Po drugie - z czego wynika, że za przelew miałeś płacić? Takie były
    > ustalenia w umowie?

    Nie. Takich ustaleń nie było.

    Dodzwoniłem się do księgowej. Przeprosiła za zamieszanie. To była jej
    pomyłka. Trudno się mówi.
    Ja sprawę odpuszczam, korektę muszę złożyć i tak i tak.

    Tomaszek

  • 10. Data: 2015-02-25 13:15:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-25 o 13:12, TOMASZEK pisze:

    > Może procentowo to liczą... nie wiem w sumie.

    Może to był przekaz, a nie przelew?

    > Nie. Takich ustaleń nie było.

    No to nie powinni potrącać za przelew.

    > Dodzwoniłem się do księgowej. Przeprosiła za zamieszanie. To była jej
    > pomyłka. Trudno się mówi.
    > Ja sprawę odpuszczam, korektę muszę złożyć i tak i tak.

    Jak wliczysz w przychód opłatę za przelew, to znów to będzie niezgodne z
    prawdą, ale może "w papierach dla US" się będzie zgadzać. Błąd jest po
    stronie dającego dzieło/zlecenie, że wyliczył ci przychód większy niż
    faktycznie wypłacił.

    --
    Liwiusz