  • 1. Data: 2015-02-24 11:58:40
    Temat: Ubezpieczenie nieruchomości, szkoda.
    Od: Kris <k...@g...com>

    Sytuacja wygląda tak:
    Mam ubezpieczony dom w Link4
    Kilka tygodni temu wichura uszkodziła opierzenie komina(naderwała je) i w związku z
    tym zalane przez deszcz zostało pomieszczenie mieszkalne.
    Zgłosiłem szkodę do Link4, przyjechał rzeczoznawca sfotografował zalany sufi t w
    pomieszczeniu zmierzył go itp.
    Za kilka dni otrzymałem wycenę i pieniądze na konto. Wycena dotyczyła tylko
    pomalowania zalanego sufitu. I tu ok uwag nie mam, wycena mnie satysfakcjonuje.
    Jednak napisałem ze nie uwzględnili w wycenie kosztów naprawy opierzenia które
    zostało uszkodzone przez wiatr i przez to doszło do zalania.

    Przysłali mi pismo że "nie znajdujemy podstaw do zmiany stanowiska w sprawie
    wysokości naliczonego odszkodowania."
    Uzasadnienie brzmi:

    "W naszej kalkulacji uwzględniono wszystkie prace potrzebne do naprawy powstałych w
    wyniku zalania uszkodzeń z
    zastosowaniem średnich cen rynkowych wg katalogów SEKOCENBUD dla użytych materiałów,
    robocizny i sprzętu.
    Wyjaśniamy, iż przedmiotem roszczenia były uszkodzenia powstałe w wyniku zalania
    nieruchomości. Zgodnie z w/w
    Protokołem rozszczelnienie opierzeń na dachu przy kominach było przyczyną powstania
    szkody, tym samym opierzenia
    nie mogły ulec uszkodzeniu w wyniku zalania."

    Czy maja rację? Czy powinni również uwzględnić naprawę opierzenia?

  • 2. Data: 2015-02-24 12:19:44
    Temat: Re: Ubezpieczenie nieruchomości, szkoda.
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 11:58, Kris pisze:
    > Wyjaśniamy, iż przedmiotem roszczenia były uszkodzenia powstałe w wyniku zalania
    nieruchomości.

    Jeśli to prawda, to mają rację - po co mieliby wypłacać odszkodowanie z
    tytułu wiatru, skoro nie było takiego roszczenia?

    Zaglądając w OWU link4 trzeba mieć na uwadze, że nie każda szkoda
    spowodowana przez wiatr jest ubezpieczona, a jedynie szkoda spowodowana
    tzw. silnym wiatrem:

    silny wiatr - wiatr o prędkości nie mniejszej niż
    16,0 m/s (57,6 km/h), ustalonej przez Instytut Meteorologii
    i Gospodarki Wodnej; przy braku możliwości uzyska-
    nia odpowiednich informacji z Instytut Meteorologii
    i Gospodarki Wodnej wystąpienie silnego wiatru stwier-
    dza sięna podstawie stanu faktycznego i rozmiaru szkód
    w miejscu ich powstania bądźw bezpośrednim sąsiedz-twie; za spowodowane
    silnym wiatrem uważa sięrównieższkody powstałe wskutek uderzenia
    przedmiotu przeno-szonego przez silny wiatr w ubezpieczone mienie

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2015-02-24 13:40:18
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu wtorek, 24 lutego 2015 12:19:48 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:
> [...]
    > silnym wiatrem uważa sięrównieższkody powstałe wskutek uderzenia
    > przedmiotu przeno-szonego przez silny wiatr w ubezpieczone mienie

    Parametr wiatru był wtedy spełniony.
    A odnośnie deszczu to link 4 ma w definicji takie cudo które niewiele ma wspólnego z
    parametrami podawanymi przez IMiGW:
    "deszcz nawalny - opad deszczu, potwierdzony przez
    Instytut Meteorologii i Gospodarki Wodnej (IMiGW),
    o współczynniku wydajności co najmniej 4(cztery) według
    stosowanej przez IMiGW skali. W przypadku braku możliwości
    uzyskania opinii IMiGW, bierze się pod uwagę
    stan faktyczny i rozmiar szkód w miejscu ubezpieczenia,
    świadczące o działaniu deszczu nawalnego;"

    Ale odszkodowanie za sufit zapłacili więc pewnie im parametr deszczu pasował

    A odnośnie mojej szkody:
    Sufit został zalany właśnie tego samego dnia w którym był silny wiatr i deszcz. Wiatr
    uszkodził opierzenie i przez to woda z deszczu zalała sufit.
    I tak sobie myślę czy nie powinni jeszcze zapłącioć za te opierzenia.

  • 4. Data: 2015-02-24 14:21:42
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-02-24 o 13:40, Kris pisze:

    > Parametr wiatru był wtedy spełniony.

    No to zgłoś roszczenie z tytułu działania wiatru, bo widać nie zrobiłeś
    tego jeszcze.

    > A odnośnie deszczu to link 4 ma w definicji takie cudo które niewiele ma wspólnego
    z parametrami podawanymi przez IMiGW:
    > "deszcz nawalny - opad deszczu, potwierdzony przez

    generalnie lepiej kupować tak zwane ubezpieczenia "all risk" niż
    ubezpieczenia od wymienionych ryzyk, wówczas nie trzeba się
    gimnastykować, czy ten wiatr wiał 15m/s, czy 17m/s, albo to, że ten
    garnek, który wystrzelił od sąsiada nie może jednak się kwalifikować
    jako "upadek statku powietrznego" ;)

> [...]
    Wiatr uszkodził opierzenie i przez to woda z deszczu zalała sufit.
    > I tak sobie myślę czy nie powinni jeszcze zapłącioć za te opierzenia.

    Deszcz tu nie ma nic do rzeczy, był wiatr, była szkoda w upierzeniu, w
    zależności od siły wiatru - albo jest objęte ubezpieczeniem, albo nie.

    --
    Liwiusz

  • 5. Data: 2015-02-24 23:26:37
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

> [...]
    > rozszczelnienie opierzeń na dachu przy kominach było przyczyną
    > powstania szkody, tym samym opierzenia nie mogły ulec uszkodzeniu w

    Czy ja dobrze rozumiem? Ty zglaszasz ze wiatr uszkodzil opierzenie przez co
    nastapilo zalanie a oni przyjmuja roszczenie dotyczace zalania a nie
    suzkodzenia opierzenia i jego konsekwencji?

  • 6. Data: 2015-02-25 07:47:36
    Od: Kris <k...@g...com>

    Dokładnie tak

  • 7. Data: 2015-02-25 09:00:00
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Dokładnie tak

    No to zgłoś jeszcze raz tym razem uszkodzenia spowodowane wiatrem.

  • 8. Data: 2015-02-25 09:14:11
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 25 lutego 2015 09:00:01 UTC+1 użytkownik Budzik napisał:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > No to zgłoś jeszcze raz tym razem uszkodzenia spowodowane wiatrem.

    Zgłaszałem na samym początku ale wczoraj odpisałem na ich pismo właśnie w ten sposób

  • 9. Data: 2015-02-25 10:33:44
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Zgłaszałem na samym początku ale wczoraj odpisałem na ich pismo
    > właśnie w ten sposób

    Nie pierwszy raz czynnik białkowy obsługujący reklamacje zrozumiał to co
    chciał a nie to co było w roszczeniu... :)

  • 10. Data: 2015-02-27 23:42:24
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Budzik wrote:
    > Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > No to zgłoś jeszcze raz tym razem uszkodzenia spowodowane wiatrem.

    pewnie bedzie po terminie :)