  • 1. Data: 2012-04-18 17:41:31
    Temat: Wniosek o odrzucenie wniosku!
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Wyobrażcie sobie taką sytuacje:
    Toczy się postępowanie sądowe np. o spadek po X-sie, a jeden z uczestników
    pisze pismo procesowe gdzie stawia wnioski nie będące w zwiazku z toczacym
    się postępowaniem. Oczywisci jakoś to motywuje, ale to ściema grubymi nićmi
    szyta.
    Czy można pod płaszczykiem toczacej się rozprawy stawiać dowolne wnioski np
    . o dostęp do danych o majątku uczestnika postępowania?
    Generalnie chodzi mi o konkretne przepisy przeciwdziałajace takim praktykom,
    tak w odniesieniu do uczestnika jak i samego sądu.

    pozdrawiam - Radek Spychalski

  • 2. Data: 2012-04-19 14:59:15
    Temat: Re: Wniosek o odrzucenie wniosku!
    Od: arturs <n...@m...mnie.tu>

    taaa...

    polecam wpis Falkena:

    http://sub-iudice.blogspot.com/2012/03/gra-w-hydre.h
    tml

  • 3. Data: 2012-04-21 21:52:47
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

    Użytkownik "arturs" <n...@m...mnie.tu> napisał w wiadomości
    > taaa...
    >
    > polecam wpis Falkena:
    >
    > http://sub-iudice.blogspot.com/2012/03/gra-w-hydre.h
    tml

    --------

    Niezłe!
    W opisanym przez ze mnie przypadku użyłbym raczej określenia - hiena.

  • 4. Data: 2012-04-22 07:48:02
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Jak widać sędzia Falken ma swoje widzenie tunelowe.
    Ja mam swoje: mojego zażalenia (zarzuty i merytoryczne i formalne, IMHO
    niewłaściwy skład sądu) na postanowienie SR nie przekazuje do sądu wyższej
    instancji siódmy już miesiąc.
    Nie bo nie i co nam Pan zrobisz.
    W międzyczasie przysłowiowy symulant w poczekalni już umiera.
    I podobnych durnot sądowych mam całą szufladę, od próby zrozumienia
    jakiegokolwiek zdania z pisma sekretarki na zarządzenie sądu poczynając
    (przoduje tu Wwa-Śródmieście, powinni ich wysłać Grouponem na powtórki z matur
    z polskiego i dodatkowo logiki).
    A o tym, że sąd wzywa do jakiejś czynności formalnej (7 dni) podając nowy
    nadany numer sygnatury i nie podając starego ani nawet daty mojego pozwu czy
    wps (tak jakbym składał jeden pozew w życiu) to już "norma".
    Telefonów i tak nie odbiorą, a wycieczki kształcą.
    W tym świetle też bym chciał mieć SR w każdej wiosce.

    -----

  • 5. Data: 2012-04-23 11:38:40
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-22 07:48, _ąćęłńóśźż. pisze:

    > Ja mam swoje: mojego zażalenia (zarzuty i merytoryczne i formalne, IMHO
    > niewłaściwy skład sądu) na postanowienie SR nie przekazuje do sądu wyższej
    > instancji siódmy już miesiąc.

    Nie wierzę. Zażalenie na co? Bo na orzeczenia co do składu sądu (?) to
    zażalenie nie przysługuje.

    --
    @2011 Johnson
    http://db.tt/JzsPUMU

  • 6. Data: 2012-04-23 11:41:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-18 17:41, sofu pisze:
> [...]
    > Generalnie chodzi mi o konkretne przepisy przeciwdziałajace takim
    > praktykom, tak w odniesieniu do uczestnika jak i samego sądu.

    Pisać można dowolne rzeczy, w sumie. Co nie oznacza że sąd je w ogóle
    przeczyta ;)

    Jak jest postępowanie o stwierdzenie nabycia spadku to sąd zajmie się
    tylko tym.

    Jak powiedzmy zostanie w takiej sprawie zgłoszone przez uczestnika
    żądanie o dział spadku to sąd wyłączy je do odrębnego postępowania i
    zrobi nową sprawę.

  • 7. Data: 2012-04-23 13:18:41
    Od: "sofu" <m...@o...pl>

> [...]
    > o dział spadku to sąd wyłączy je do odrębnego postępowania i zrobi nową

    W opisanym przeze mnie przypadku nie oto chodziło.
    Wyobrazmy sobie coś takiego. Toczy się sprawa spadkowa
    a wnioskodawczyni pisze do sądu pismo procesowe aby np. sąd zwrócił się
    do banku gdzie ma swoje lokaty jeden z uczestników postępowania, aby bank
    nadesłał
    wyciagi z kąta tegoż uczestnika, bo jej się wydaje, że zmarły spadkodawca
    przed powiedzmy kilkunastu laty
    dawał jakieś pieniądze uczestnikowi i że być może powinien uzyskać zgodę
    od swojej żony na
    taki datek (darowizne pomoc itp.). I jeśli by sie okazało że coś jest na
    rzeczy, to zdaniem wnioskodawczyni uczestnik powinien zwrócić te pieniadze i
    powinny one wejsc do masy spadkowej.
    Dałem taki przykład wniosku i logiki wnioskodawczyni łacznie z tym
    okresleniem - że jej się wydaje (!). A wszystko na poważnie.
    Wiadomo, że wnioskodawczyni nigdy by nie uzyskała wglądu do spraw związanych
    z czyimś majątkiem. A tutaj ma nadzieje
    że głupawy sąd da się nabrać i udostępni jej wiedzę na temat majątku
    uczestnika.
    Mnie chodzi o sam fakt formułowania tego typu w sumie pokretnych wniosków,
    które pod płaszczykiem toczącej się sprawy godzą w czyjś interes.

    pzdr.

  • 8. Data: 2012-04-23 13:24:14
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    > Wyobrazmy sobie coś takiego. Toczy się sprawa spadkowa

    A co to jest sprawa spadkowa ??

  • 9. Data: 2012-04-23 15:12:02
    Od: "_ąćęłńóśźż." <j...@g...pl>

    Ciekawy pogląd.
    A jeśli sąd z mocy ustawy rozpoznaje sprawę w składzie 3-osobowym, a
    postanowienie (inne niż formalne) wydał w składzie jednoosobowym?

    Na brak podpisu pod postanowieniem też zażalenie "nie przysługuje"?

    -----

  • 10. Data: 2012-04-23 15:14:20
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    W dniu 2012-04-23 15:12, _ąćęłńóśźż. pisze:
    > Ciekawy pogląd.
    > A jeśli sąd z mocy ustawy rozpoznaje sprawę w składzie 3-osobowym, a
    > postanowienie (inne niż formalne) wydał w składzie jednoosobowym?

    To jest nieważność, którą się uwzględnia przy apelacji. Nadal zażalenie
    nie przysługuje.

    > Na brak podpisu pod postanowieniem też zażalenie "nie przysługuje"?

    No oczywiście. Nie ma podpisu -> nie ma orzeczenia -> nie ma substratu
    zaskarżenia (czyli nie ma co skarżyć)