  • 1. Data: 2012-04-18 13:10:12
    Temat: Członkostwo we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    Witam

    Czy w przypadku otrzymania w formie darowizny mieszkania (przekazanego
    aktem notarialnym) zostaje się automatycznie członkiem wspólnoty
    mieszkaniowej, czy też trzeba się do tej wspólnoty jakoś "wprosić" (mam
    na myśli przede wszystkim: wnieść jakieś opłaty ;-)). Zapewne zarząd
    wspólnoty trzeba powiadomić o zmianie właściciela. Zapewne trzeba
    przedstawić akt notarialny, ale zakładam, że nie trzeba tego robić
    osobiście, tylko np. wysłać potwierdzoną notarialnie kopię - dobrze
    kombinuję? Czy są na to jakieś ustawowo określone terminy, opłaty itd itp?

    Maciek

  • 2. Data: 2012-04-18 13:16:35
    Temat: Re: Członkostwo we wspólnocie mieszkaniowej
    Od: ".B:artek." <m...@n...ma.i.nie.bylo.pl>

    W dniu 18-04-2012 13:10, Maciek pisze:
> [...]
    > mieszkaniowej, czy też trzeba się do tej wspólnoty jakoś "wprosić" (mam
    > na myśli przede wszystkim: wnieść jakieś opłaty ;-)).

    Automatycznie.

    > Zapewne zarząd
    > wspólnoty trzeba powiadomić o zmianie właściciela.

    Zapewne, natomiast praktycznie lepiej powiadomić administratora, bo to z
    nim członkowie wspólnoty mają kontakt częstszy (naliczanie
    comiesięcznych opłat).

    > Zapewne trzeba
    > przedstawić akt notarialny, ale zakładam, że nie trzeba tego robić
    > osobiście, tylko np. wysłać potwierdzoną notarialnie kopię - dobrze
    > kombinuję?

    Dobrze.

    > Czy są na to jakieś ustawowo określone terminy, opłaty itd itp?

    Nie ma opłat, ani terminów, ale oczywiście im szybciej tym lepiej. Dawny
    właściciel może nie być zadowolony z wystawiania na niego rozliczeń
    opłat, nakazów zapłaty itd.

    --
    .B:artek.

  • 3. Data: 2012-04-18 13:36:34
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-04-18 13:16, .B:artek. pisze:
    > Automatycznie.
    Dzięki. Czy podobnie jest w przypadku spółdzielni mieszkaniowych, czy
    też tu już trzeba zostawać członkiem spółdzielni, płacić jakieś wpisowe
    itp? Chodzi mi o przekazanie mieszkania własnościowego. Innymi słowy,
    czy będąc właścicielem takiego mieszkania trzeba być jednocześnie
    członkiem spółdzielni?

    Maciek

  • 4. Data: 2012-04-18 15:47:23
    Od: "Ula" <s...@s...fashioncorner.pl>

    Użytkownik "Maciek" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > itp? Chodzi mi o przekazanie mieszkania własnościowego. Innymi słowy,
    > czy będąc właścicielem takiego mieszkania trzeba być jednocześnie

    Nie ma obowiązku bycia członkiem Spółdzielni.
    Można ale się nie musi.

    Nie sądzę też aby był obowiązek przedstawienia aktu notarialnego
    ale powiadomić spółdzielnię trzeba, aby naliczała koszty na nowego
    właściciela.

    --
    pozdrawiam
    Ula

  • 5. Data: 2012-04-18 17:24:43
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Ula wrote:
    > Nie ma obowiązku bycia członkiem Spółdzielni.

    a ktoś tu pytał o spółdzielnie???

  • 6. Data: 2012-04-18 17:40:12
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-04-18 17:24, witek pisze:

    > a ktoś tu pytał o spółdzielnie???

    A nie? ;)

    --
    spp

  • 7. Data: 2012-04-19 09:31:56
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    witek <w...@g...pl.invalid> writes:

    > a ktoś tu pytał o spółdzielnie???

    Maciek.

    MJ

  • 8. Data: 2012-04-19 17:43:32
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2012-04-18 15:47, Ula pisze:
> [...]
    > Nie sądzę też aby był obowiązek przedstawienia aktu notarialnego
    > ale powiadomić spółdzielnię trzeba, aby naliczała koszty na nowego
    Wielkie dzięki za pomoc.
    Maciek