  • 1. Data: 2012-04-16 22:13:52
    Temat: Wywiad w TV, a prawa do materiału
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam,

    znajoma jest znana szerzej w pewnych kręgach i między innymi dlatego
    uczestniczyła w programie telewizji publicznej, gdzie został
    przeprowadzony z nią wywiad. Prowadzi ona też firmę i na stronie
    firmowej chciałaby zamieścić ten film z wywiadem.

    Telewizja publiczna na swojej stronie ma dostępny materiał i z
    technicznego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go
    pobrać, wrzucić na kanał youtube bohaterki wywiadu i załączyć link na
    stronie firmowej.

    Ale czy znajoma może to zrobić, czy należy najpierw spytać telewizję(?)
    o zgodę?

    1) Jeżeli należy, to wystarczy mail z pytaniem i odpowiedź w takiej
    samej formie?
    2) Jeżeli telewizja by odmówiła, to czy może? Cały materiał to 4min
    wywiadu z tą konkretną osobą i to o niej był on przygotowywany.

    Dziękuje za odpowiedź.

    --
    Pozdrawiam,
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-04-17 04:30:25
    Temat: Re: Wywiad w TV, a prawa do materiału
    Od: "p 47" <k...@w...pl>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > 2) Jeżeli telewizja by odmówiła, to czy może? Cały materiał to 4min
    > wywiadu z tą konkretną osobą i to o niej był on przygotowywany.

    Nie jestem prawnikiem i z prawem autorskim spotykałem się tylko od strony
    "konsumenta" tegoż a więc moja odpowiedź nalezy traktować z odpowiednią
    rezerwa.
    Logiczne jest że to TVP przeprowadziła ten wywiad, tj użyto jej sprzetu,
    operatorów i pytania przygotował jej pracownik, a więc TVP posiada pełnię
    praw autorskich do tego wywiadu i ona jest dysponentem tego materiału, i to
    ona udziela zgody na jego wykorzystywanie.
    Dla bezpieczeństwa prosiłbym o pisemną zgodę.

  • 3. Data: 2012-04-17 07:51:22
    Od: Bydlę <p...@g...com>

    On 2012-04-16 22:13:52 +0200, Karol Y <k...@o...pl> said:

    > Telewizja publiczna na swojej stronie ma dostępny materiał i z
    > technicznego punktu widzenia nic nie stoi na przeszkodzie, żeby go
    > pobrać,

    Oczywiście nie da się ustalić adresu strony z filmem i go podać?

    --
    Bydlę

  • 4. Data: 2012-04-17 08:35:18
    Od: "t-1" <t...@s...pl>

    Użytkownik "Bydlę" napisał w wiadomości
    > Oczywiście nie da się ustalić adresu strony z filmem i go podać?

    A jakie gwarancje, że nie zmieni się tam wkrótce treść na inną?

    t-1

  • 5. Data: 2012-04-17 08:59:34
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 17.04.2012 08:35, t-1 pisze:

    > A jakie gwarancje, że nie zmieni się tam wkrótce treść na inną?
    >
    > t-1

    No cóż, ich materiał, ich strona... Jeżeli owa pani chce, może przecież
    zatrudnić odpowiednich fachowców i nagrać swoje wystąpienie sama. To, że
    wystąpiła w danym filmie, nie daje jej do niego praw. Podpisała zapewne
    zrzeczenie się ochrony wizerunku i tyle.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 6. Data: 2012-04-17 09:50:14
    Od: maruda <m...@n...com>

    W dniu 2012-04-17 07:51, Bydlę pisze:

    > Oczywiście nie da się ustalić adresu strony z filmem i go podać?

    Tylko jak długo to będzie działać?
    "One" dbają o to, żeby głębokie linkowanie nie działało. Z resztą coś mi
    dzwoni, że jakiś sąd (nie wiem, czy przypadkiem nie w Hameryce) uznał
    głębokie linkowanie za niedopuszczalne.

    --
    Dziękuję. Pozdrawiam Ten Maruda

  • 7. Data: 2012-04-17 21:25:17
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Oczywiście nie da się ustalić adresu strony z filmem i go podać?

    Ich odtwarzacza nie da się osadzić na stronie, a z linkowaniem
    odpowiedzieli już inni.

    To co by było wygodne, to wgrać materiał na youtube i stamtąd już można
    osadzić flasha.

    Ale wychodzi na to, że po prostu zapytamy. Choć tutaj boję się, że ich
    odpowiedź jest już dawno wyuczona w pracownikach i jedyna słuszna.

    --
    Mateusz Bogusz