  • 131. Data: 2015-06-08 07:50:47
    Temat: Re: W sklepach nie mogę rozpakować słuchawek, żeby posłuchać jak grają - czy to kpina z klienta?
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    > W sumie zrozumiałe, "od ręki" jest dla klienta któremu się spieszy
    > i jest skłonny zapłacić za składowanie na sklepie, nie ma powodu
    > żeby klient który chce płacić tylko za 100x tańsze składowanie
    > na magazynie był równie "cenny" :)

    Może i tak i gdyby różnica w cenie nie była 40% to może byłbym skłonny
    zapłacić więcej, a tak koszty składowania w sklepie wzrosną.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 132. Data: 2015-06-08 08:01:04
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 07:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Może i tak i gdyby różnica w cenie nie była 40% to może byłbym skłonny
    > zapłacić więcej, a tak koszty składowania w sklepie wzrosną.

    Koszt sklepu to koszt stały, a nie zmienny, więc nic się nie będzie
    zmieniało, gdy kapryśny klient nie kupi.

    --
    Liwiusz

  • 133. Data: 2015-06-08 09:35:24
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 08:01, Liwiusz pisze:

    > Koszt sklepu to koszt stały, a nie zmienny, więc nic się nie będzie
    > zmieniało, gdy kapryśny klient nie kupi.

    Gdy kapryśny klient nie kupi, to sklep nie zarobi... Wiec koszt jest
    stały, ale przychód niekoniecznie.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.cba.pl

  • 134. Data: 2015-06-08 09:40:20
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 o 09:35, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Gdy kapryśny klient nie kupi, to sklep nie zarobi... Wiec koszt jest
    > stały, ale przychód niekoniecznie.

    Teraz już ci lepiej ta myśl wyszła ;)

    I oczywiście - celem sklepu nie jest sprzedaż każdemu klientowi, bo się
    to nie opłaca, najlepiej jest, jeśli się zagospodaruje te 20% klientów
    dających 80% przychodu ;)

    A klienta marudzącego najlepiej wysłać do konkurencji.

    --
    Liwiusz

  • 135. Data: 2015-06-08 16:05:36
    Od: m <m...@g...com>

    W dniu 08.06.2015 o 07:50, Tomasz Kaczanowski pisze:

    > Może i tak i gdyby różnica w cenie nie była 40% to może byłbym skłonny
    > zapłacić więcej, a tak koszty składowania w sklepie wzrosną.

    Nie wzrosną, bo sklep będzie musiał zapewnić stan dla innego klienta
    który jest skłonny zapłacić więcej i mieć od ręki.

    p. m.

  • 136. Data: 2015-06-09 07:53:42
    Od: Tomasz Kaczanowski <kaczus@dowyciecia_poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-06-08 16:05, m pisze:

    > Nie wzrosną, bo sklep będzie musiał zapewnić stan dla innego klienta
    > który jest skłonny zapłacić więcej i mieć od ręki.

    Skoro tak jest - to pytanie, czemu właściciele sklepów płaczą, że
    przychodzą ludzie oglądać, a kupują w necie? Ja tam nie miałbym nic do
    takiego prowadzenia biznesu (w końcu to nie mój biznes), gdyby nie te
    lamenty.

    --
    Kaczus
    http://kaczus.ppa.pl

  • 137. Data: 2015-06-10 11:31:49
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 9 Jun 2015, Tomasz Kaczanowski wrote:

> [...]

    Ja bym to tak ujął - wzrosłyby w przypadku przeciwnym, jakby chcieć
    zapewnić "tanim netowiczom" możliwość sprzątnięcia sprzed nosa
    towaru klientowi stacjonarnemu :)

    > Skoro tak jest - to pytanie, czemu właściciele sklepów płaczą, że przychodzą
    > ludzie oglądać, a kupują w necie? Ja tam nie miałbym nic do takiego
    > prowadzenia biznesu (w końcu to nie mój biznes), gdyby nie te lamenty.

    Przecież nie o tym mowa w tej części wątku, tylko o tym, że zakup
    "internetowy" *nie* zapewnia możliwości kupienia "od ręki".
    Przynajmniej nie wszędzie (i co do zasady, wszak co do zasady jest
    wysyłkowy).

    O to, że "netowy klient" nie tylko obciąża "klienta szanowanego" :P
    kosztem zapewnienia mu "macania sprzętu", ale *JESZCZE* chciałby
    dostać możliwość natychmiastowego zakupu :)
    No i pewnie na deser jeszcze chciałby "w dobrej niższej cenie"
    zapłacić kartą ;)

    BTW: acz koszta obsługi karty spadły i obserwuję że opust w sklepach
    promujących twardą złotówkę :> spadł z 3 do 1%, jednak jest to
    nadal (również) jedna z "zapór przeciwkartowych" (tj. że za zakupy
    przez net można zapłacić tylko przedpłatą lub gotówką).

    pzdr, Gotfryd