  • 1. Data: 2006-02-01 14:46:18
    Temat: Uszkodzony komputer i skoki napięcia w sieci - kto zapłaci??
    Od: <f...@W...gazeta.pl>

    W dużym skrócie - wczoraj niespodziewanie padł mi w domu komputer (wątek
    http://usenet.gazeta.pl/usenet/0,47943.html?
    group=pl.comp.pecet&tid=1252204&MID=%3Cdrno0g%247jo%
    241%40inews.gazeta.pl%
    3E ) - dzisiaj dzwonię do firmy, w mojej miejscowości (ok. 20 000
    mieszkańców), która zajmuje się naprawą komputerów, mówię co i jak, a pan w
    słuchawce, że nie jestem pierwszy i takich sytuacji było wczoraj conajmniej
    kilka, jeśli nie kilkanaście, a wszystko spowodowane było skokami napięcia w
    sieci. I teraz mam pytanie - czy mogę w takiej sytuacji domagać się od Enea,
    zwrotów kosztów naprawy/wymiany komputera (zakładając, że koszta wymiany będą
    wysokie - na chwilę obecną nie znam rozmiarów uszkodzeń)?? Jakie są realne
    szanse odzyskania/uzyskania gotówki od Enea??

  • 2. Data: 2006-02-01 14:52:22
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik <f...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Jakie są realne szanse odzyskania/uzyskania
    > gotówki od Enea??

    Żadne.
    Droga do udowodnienia, że to wina skoku napięcia długa i wyboista.
    Kto wyprodukował komputer? Pewnie spełnił obowiązujące normy dla urządzeń
    elektrycznych? Czy instrukcja obsługi mówiła coś o warunkach użytkowania?
    Itd,itp..

    --
    Paweł
    uwaga na hosting tpi.pl !!

  • 3. Data: 2006-02-01 15:28:31
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    Przejrzyj archiwum tej grupy. Szanse masz zadne.

    Powodem czesto jest kiepski zasilacz, byc moze przewalilo
    Ci kondensatory na plycie glownej.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 4. Data: 2006-02-01 15:42:15
    Od: barcz <b...@p...viknet.rwijflaki.pl.tnijogon>

    Paweł wrote:

> [...]
    > elektrycznych? Czy instrukcja obsługi mówiła coś o warunkach użytkowania?

    A mi się nawet udało...
    Co prawda skok napiecia był spowodowany pożarem transformatora, o którym
    całe miasto bębniło. Popaliły się ludziom telewizory, lodówki i takie tam.
    Ale napisałem papierek do ENEA, wyszczególniłem co sie poszło sypac=
    koszt~800zl + zaświadczenie z serwisu komputerowego. Przeleżało z 2
    miesiace i dostałem od PZU pisemko, ze wypłacą na podstawie faktur zakupu
    sprzętu, który się spalił.

    pzdr
    barcz

  • 5. Data: 2006-02-01 16:02:56
    Od: KrzysiekPP <k...@S...op.pl>

    > 3E ) - dzisiaj dzwonię do firmy, w mojej miejscowo?ci (ok. 20 000
    > mieszkańców), która zajmuje się napraw? komputerów, mówię co i jak, a pan w

    > słuchawce, że nie jestem pierwszy i takich sytuacji było wczoraj conajmniej
    > kilka, je?li nie kilkana?cie, a wszystko spowodowane było skokami napięcia w
    > sieci. I teraz mam pytanie - czy mogę w takiej sytuacji domagać się od Enea,

    Tak ... bo pan jest ekspert i wymysli, ze te kilka komputerow ktore
    wczoraj dostał to sprawa napiecia. Moze jakbyscie byli wszyscy na jednym
    transformatorze to kto wie ... ale pewnie kazdy z innego rejonu miasta.

    Moim zdaniem mozesz domagac sie od Enea odszkodowania, ale nie zdołasz
    udowodnic tego co ci ten gosc nagadał.

  • 6. Data: 2006-02-01 17:29:44
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

> [...]
    > wysokie - na chwilę obecną nie znam rozmiarów uszkodzeń)?? Jakie są realne
    > szanse odzyskania/uzyskania gotówki od Enea??

    Pewnie zasilacz za kilka złotych. :) Gdybyś zainwestował w dobry zasilacz, to
    nic by się nie stało.

  • 7. Data: 2006-02-01 19:08:57
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    f...@W...gazeta.pl napisał(a):

> [...]
    > wysokie - na chwilę obecną nie znam rozmiarów uszkodzeń)?? Jakie są realne
    > szanse odzyskania/uzyskania gotówki od Enea??

    Domagac sie mozesz, zwlaszcza jak jest wiecej osob ktorym tak jak Tobie
    cos wysiadlo, to wasze szanse rosna.
    Ale licz sie z tym, ze firma moze powiedziec zebyscie spadali na drzewo,
    a wtedy zostaja sady, biegli i koniecznosc udowodnienia winy.

    Natomiast tak jak juz Ci tu inni odpowiedzieli - winny (winne)
    najprawdopodobniej sa zasilacze dorzucane gratis do obudowy za 100zl.
    Nie slyszalem jeszcze o przypadku zeby komus kto ma dobry zasilacz cos
    takiego sie stalo, natomiast juz nie raz kiepski zasilacz zniszczyl
    komputer.
    Tak to jest jak sie kupuje komputer za 2000zl, a zaoszczedzi 100zl na
    jednym z najbardziej krytycznych dla bezpieczenstwa calosci elemencie.

  • 8. Data: 2006-02-02 07:33:12
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 1 lut o godzinie 18:29, na pl.soc.prawo, qwerty napisał(a):

    > Pewnie zasilacz za kilka złotych. :) Gdybyś zainwestował w dobry zasilacz, to
    > nic by się nie stało.

    Czy freemanek pytał o sprawy zasilacza czy o stronę postępowania
    reklamacyjnego/odszkodowania?
    Co twoje wypociny wniosły?
    Na h...j twoje rady?
    Lutnij sobie rozpędzik i wal w ścianę kepelkiem - jeżeli nie jest za późno
    - może ci się jeszcze coś poukłada w dyńce.

    --
    Herbi
    02-02-2006 08:33:10

  • 9. Data: 2006-02-02 07:38:43
    Od: <f...@N...gazeta.pl>

    Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> napisał(a):

> [...]

    > Tak to jest jak sie kupuje komputer za 2000zl, a zaoszczedzi 100zl na
    > jednym z najbardziej krytycznych dla bezpieczenstwa calosci elemencie.

    Z tym ,że właśnie jakieś 4 miesiące temu padł mi zasilacz (który służył
    ładnych parę lat) i spalił całego kompa... więc postanowiliśmy zainwestować w
    nowy komputer z lepsiejszym zasilaczem (tym bardziej, że obudowa ze starego
    komputera pozostała). A tu 4 miesiące i trach!! - jak się dowiedziałem
    wczoraj wieczorem - spalona płyta główna i procesor :((.
    No, ale macie chyba racje, że na udowodnienie, że to ich wina, szanse są
    nikłe... Musiałbym mieć na stałe zamontowane, jakiś miernik, który mierzył by
    cały czas napięcie w sieci, a i w tym momencie zapewne wymyślili by tysiące
    powodów, dla których mają nie zapłacić.....

  • 10. Data: 2006-02-02 08:54:33
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Herbi" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Czy freemanek pytał o sprawy zasilacza czy o stronę postępowania
    > reklamacyjnego/odszkodowania?

    To 3

    > Co twoje wypociny wniosły?

    Ja się nie pocę jak piszę. :P

    > Na h...j twoje rady?

    A powiedz mi jaki to jest dowód, że u innych zasilacze padły. Gdybyś poczytał
    trochę grupy związane ze sprzętam, to byś wiedział, że noname co chwila padają.
    I to może też wina skoków napięcia.

    > Lutnij sobie rozpędzik i wal w ścianę kepelkiem - jeżeli nie jest za późno
    > - może ci się jeszcze coś poukłada w dyńce.

    Lecz się na nogi, bo na głowę to za późno.