  • 1. Data: 2006-02-01 12:37:48
    Temat: Członek spółdzielni-być czy nie być
    Od: Megi <b...@i...pl>

    Witam,
    niedawno nabylam spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu od osoby
    prywatnej, bedacej czlonkiem spoldzielni. Osoba ta zrzekla sie czlonkostwa.
    Czy zgodnie z aktualnym stanem prawnym:
    - ja jako nabywca musze starac sie o przyjecie do grona czlonkow
    spoldzielni aby nabycie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu
    stalo sie skuteczne?
    - zarowno czlonkowie jak i soby nie bedace czlonkami spoldzielni ponosza
    koszty zwiazane z eksploatacja lokalu (czynsz) takie same czy tez osoby
    nie bedace czlonkami wieksze.

    Spoldzielnia w ktorej kupilam mieszkanie za przyjecie w poczet czlonkow
    zada jednorazowej oplaty wpisowej 1800 zl!!!! To jakis skandal!!!
    A podobno nowe przepisy o spoldzielniach mieszkaniowych mowia (Ustawa z
    dnia 3 czerwca 2005 r.), ze nie ma przymusu bycia czlonkiem spoldzielni,
    a osoby nie bedace czlonkami spoldzielni ponosza takie same koszty jak
    czlonkowie spoldzielni.

    Moze macie jakies doswiadczenia w tym wzgledzie.
    Dzieki za pomoc.

  • 2. Data: 2006-02-01 12:50:13
    Temat: Re: Członek spółdzielni-być czy nie być
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Megi wrote:

    > niedawno nabylam spoldzielcze wlasnosciowe prawo do lokalu od osoby
    > prywatnej, bedacej czlonkiem spoldzielni. Osoba ta zrzekla sie czlonkostwa.

    Zupełnie tak jak ja :)

    > Czy zgodnie z aktualnym stanem prawnym:
    > - ja jako nabywca musze starac sie o przyjecie do grona czlonkow
    > spoldzielni aby nabycie spoldzielczego wlasnosciowego prawa do lokalu
    > stalo sie skuteczne?

    Nie musisz. Osoby które nie są członkami spółdzielni tworzą wspólnotę
    mieszkaniową. Zarządcą wspólnoty jest spółdzielnia.

    > - zarowno czlonkowie jak i soby nie bedace czlonkami spoldzielni ponosza
    > koszty zwiazane z eksploatacja lokalu (czynsz) takie same czy tez osoby
    > nie bedace czlonkami wieksze.

    Zapytaj w spółdzielni. W moim wypadku opłaty są takie same. Podobno w
    niektórych spółdzielniach nieczłonkowie nie płacą np. funduszu
    remontowego, a w razie remontu robią zrzutkę. Nie będąc członkiem nie
    masz prawa do korzystania z atrakcji typu dom kultury i spółdzielnianych
    imprez itd. Dopytaj się dokładnie w twojej spółdzielni.

    > Spoldzielnia w ktorej kupilam mieszkanie za przyjecie w poczet czlonkow
    > zada jednorazowej oplaty wpisowej 1800 zl!!!! To jakis skandal!!!

    A ja myślałem że 1500 wpisowego to dużo... Nie jestem członkiem i mam
    1500 w kieszeni. W razie czego, zawsze mogę się zapisać do spółdzielni w
    późniejszym czasie.

    Karol

  • 3. Data: 2006-02-01 13:23:30
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    nie zapisuj sie, nie warto mimo, ze pozniej robia czasem problemy jak nie
    jestes czlonkiem przy zalatwianiu jakis awarii, ale laski nie robia, maja
    taki obowiazek ....

    a wpisowe taki to jedno okno wymienione ktorego i tak w spoldzielni mozesz
    sie nie doczekac ...

    ehh mam to samo ...a jak u Ciebie wyglada sprawa z ogrzewaniem ? uregulowana
    ?

  • 4. Data: 2006-02-01 22:25:47
    Od: "NoMAD" <n...@W...TO.gazeta.pl>

    Użytkownik "Karol S" <k...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Nie musisz. Osoby które nie są członkami spółdzielni tworzą wspólnotę
    > mieszkaniową. Zarządcą wspólnoty jest spółdzielnia.

    To chyba dotyczy odrebnej wlasnosci lokalu a nie spoldzielczego
    wlasnosciowego prawa do lokalu...

  • 5. Data: 2006-02-02 09:12:01
    Od: Megi <b...@i...pl>

    widze ze temat nie jest Ci obcy:)
    a co masz na mysli jesli chodzi o ogrzewanie...wiem ze jest rozliczane
    ryczaltem