  • 1. Data: 2006-02-01 14:46:16
    Temat: Poszkuję prawnika
    Od: "aaa" <a...@o...pl>

    Czy ktos mógl by pomóc mojej znajomej?
    3 lata temu przeprowadzila sie. Po dwóch latach od przeprowadzki,
    spóldzielnia mieszkaniowa, z której mieszkania wyprowadzila sie,
    wniosla sprawe do sadu o niezaplacony czynsz. Byl placony, sa na
    to dowody. Wezwanie na sprawie nigdy nie doszllo. Teraz znalazla we
    dzwiach kartke od komornika z wezwaniem na wizyte do jego biura. Bez
    zadnej pieczatki, ani nazwiska. Obecnie jest w szpitalu (odzial
    neurologii) i niewiadomo kiedy wyjdzie. Jest emerytka 72 lata,
    wysokosc emerytury 320 zl. Mieszka z córka, która jest od 2 lat
    bezrobotna. Nie ma wiec peiniedzy na adwokata, czy na wniesienie
    odwolania do sadu. Jak jej pomóc?

  • 2. Data: 2006-02-01 16:15:30
    Temat: Re: Poszkuję prawnika
    Od: "Zbig.T" <t...@i...pl>

    Użytkownik "aaa" <a...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > wysokosc emerytury 320 zl. Mieszka z córka, która jest od 2 lat
    > bezrobotna. Nie ma wiec peiniedzy na adwokata, czy na wniesienie

    To jakaś lipa, jeżeli ma dowody wpłat, to po co jej adwokat i co tu
    robi komornik ? Jakie to są dowody ? Przypuszczam, że spółdzielnia
    musiała wcześniej upominac się o spłatę należności jeżeli uważała, że
    takie się jej należą. Czy ktoś pofatygował się wtedy do spółdzielni aby
    wyjaśnić sprawę ? Pzdr.

  • 3. Data: 2006-02-01 16:21:58
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    aaa napisał(a):
> [...]
    > wysokosc emerytury 320 zl. Mieszka z córka, która jest od 2 lat
    > bezrobotna. Nie ma wiec peiniedzy na adwokata, czy na wniesienie

    Trzeba ustalić w jakiej sprawie (jaki sąd, kiedy, sygnatura sprawy)
    zapadł wyrok (u komornika), a potem sprawdzić w aktach sądowych na jaki
    adres były wysyłane zawiadomienia i dlaczego nie docierały. Może to
    zrobić córka jako pełnomocnik, niech znajoma napisze jej upoważnienie do
    reprezentowania jej w tej sprawie. Odpowiedź na te pytania pozwoli
    zdecydować co dalej. Jeśli nie są w stanie poradzic sobie same, to
    należałoby poszukać też bezpłatnej pomocy prawnej - pomoc społeczna,
    poradnie przy wydziałach prawa, parafie itp.

    KG

  • 4. Data: 2006-02-01 16:24:30
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Zbig.T napisał(a):
    > To jakaś lipa, jeżeli ma dowody wpłat, to po co jej adwokat i co tu
    > robi komornik ?

    Jak to co, sąd dostał pozew, wydał nakaz zapłaty, który został wysłany
    na jakiś adres. Jeśli wrócił jako dwukrotnie awizowany, to został uznany
    za doręczony i uprawomocnił się. Potem już prosta droga do komornika.

    KG