  • 1. Data: 2005-02-09 21:59:47
    Temat: Uprawnienie do przejścia na wcześniejszą emeryturę
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    Czy praca na stanowisku Gł. Energetyk w Hucie Szkła może byc podstawą do jej uznania
    za pracę w szczególnych warunkach lub o szczególnym charakterze.
    Informacje dodatkowe:
    - system pracy w zakładzie czterobrygadowy /ciągly /,
    - nadzór nad urządzeniami energetycznymi /kotłownie, gazogeneratory/,
    - nadzór nad urządzeniami elektroenergetycznymi o mocy zainstalowanej pow. 4 MW w tym
    stacje SN
    i stacje nn z transformatorami,
    - nadzór nad urządzeniami kopalni piasku szklarskiego,
    - nadzór nad warsztatem elektrycznym zatrudniającym kilkudziesieciu elektryków w tym
    elektryków dyżurnych
    pracujących w systemie czterobrygadowym,
    - czynny udział w przygotowywaniu pracy i likwidacji awarii o różnych porach doby,
    - nienormowany czas pracy.
    Podkreślam, że elektrycy warsztatowi oraz dyżurni korzystają z możliwości przejścia
    na wcześniejszą emeryturę
    z tytułu pracy w warukach uciążliwych.

  • 2. Data: 2005-02-09 22:08:51
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik Marcin napisał:

> [...]
    > - nienormowany czas pracy.
    > Podkreślam, że elektrycy warsztatowi oraz dyżurni korzystają z możliwości przejścia

    Pewnie nie, dlatego że głównie liczy się stałe miejsce pracy
    (dosłownie), a nie obowiążki w miejscu pracy.
    Radiolog może, ale szef radiologów jak jest TYLKO(lub aż) szefem to NIE.

  • 3. Data: 2005-02-10 11:21:31
    Od: "Marcin" <m...@i...pl>

    > Pewnie nie, dlatego że głównie liczy się stałe miejsce pracy
    > (dosłownie), a nie obowiążki w miejscu pracy.
    > Radiolog może, ale szef radiologów jak jest TYLKO(lub aż) szefem to NIE.

    Chciałbym jeszcze dodać, że jako Gł. Energetyk ja decyduję o przygotowaniu miejsca
    pracy, dopuszczenie do jej wykonania oraz b. często mam obowiazek wystawic polecenie
    pisemne w którym jednoznaczne okreslam warunki i sposób wykanania prac. Tym samym
    ponoszę pełna odpowiedzialnośc za bezpieczeństwo zespołu praowniów.

  • 4. Data: 2005-02-10 11:42:37
    Temat: Re: Uprawnienie do przejścia na wcześniejszą emerytur
    Od: "wektor" <w...@i...pl>

    Użytkownik "Marcin" <m...@i...pl> napisał w wiadomości

    (...)

    > Podkreślam, że elektrycy warsztatowi oraz dyżurni korzystają z
    możliwości przejścia na wcześniejszą emeryturę
    > z tytułu pracy w warukach uciążliwych.

    W ich aktach osobowych znajdują się dokumenty potwierdzające pracę w
    warunkach szkodliwych lub uciążliwych lub takie dokumenty zostaną
    wystawione przez zakład pracy.
    Zamiast pytać na grupie dyskusyjnej zapytaj w dziale kadr swego
    zakładu, tam uzyskasz odpowiedź. Nie będziesz musiał "wyważać
    otwartych drzwi", bo sprawa jest doskonale w tym zakładzie znana,
    skoro są w tym zakładzie stanowiska zakwalifikowane jako "uciążliwe"
    czy "szkodliwe".
    Ale znając specyfikę pracy w hucie szkła, raczej wątpię, aby Twoje
    stanowisko było zaliczone do takiej kategorii. Z pewnością Twoje
    główne miejsce pracy znajduje się gdzie indziej niż pracowników
    obsługujących bezpośrednio urządzenia, wykonujących ich konserwację,
    usuwających awarie. Ty, być może, kierujesz pracą tego zespołu, ale
    nie pracujesz stale w takich warunkach jak szeregowi pracownicy.

    wa

  • 5. Data: 2005-02-10 17:10:20
    Od: rajusan <b...@p...fm>

    wektor napisał(a):
> [...]
    > usuwających awarie. Ty, być może, kierujesz pracą tego zespołu, ale
    > nie pracujesz stale w takich warunkach jak szeregowi pracownicy.

    Witam!
    A co powiecie na taka sytuacje.
    czlowiek mial prywatny zaklad uslugowy c.o., kanalizacja, wodociagi,
    inst. gazowe. Sam jako wlasciciel tego zkladu pracowal fizycznie,
    czasami zatrudnial pracownikow, jesli byla wieksza robota (np. cale
    osiedle w nowa instalacje gazowa). Wiem, ze jesli pracownik wystapil do
    niego o zaswiadczenie o pracy w warunkach szkodliwych to takie dostawal.
    Ale pytanie: co ma zrobic wlasciciel, zeby udokumentowac, ze X lat
    pracowal w warunkach szkodliwych. Sam sobie ma wystawic takie
    zaswiadczenie? Zaklad pare lat temu zostal zlikwidowany, a wlasciciel
    poszedl na tzw. pomostowa emeryture (80%) i moglby isc wczesniej o piec
    lat na pelna emeryture,jesliby mial takie zaswiadczenie o pracy w
    warunkach szkodliwych.
    Z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi, bo ZUS nic nie potrafi
    powiedziec madrego
    Pozdrawiam!
    rajusan

  • 6. Data: 2005-02-10 20:19:46
    Od: "pablio" <p...@p...wp.pl>

    Użytkownik "rajusan" <b...@p...fm> napisał w wiadomości

> [...]
    > warunkach szkodliwych.
    > Z gory dziekuje za konkretne odpowiedzi, bo ZUS nic nie potrafi

    prowadzący własne zakłady usługowe nie podlegają pod art. 32 ustawy o
    emeryturach i rentach
    więc nie moga dostać emerytury za pracę w szkodliwych warunkach
    i tego wcale nie wymyslił zus tylko facet którego wybrałeś do sejmu

    a dokładniej: Ubezpieczonym urodzonym przed dniem 1 stycznia 1949 r.,
    będącym pracownikami, o których mowa w ust. 2-3, zatrudnionymi w
    szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, przysługuje emerytura
    w wieku niższym niż określony w art. 27 pkt 1.

    co na polski znaczy że musisz wykonywać pracę w warunkach szkodliwych jako
    pracownik - na podstawie umowy o pracę
    a prowadzenie działalności gospodarczej nie podlega pod kodeks pracy co nie?

    nawet TK olał prowadzoących działalność bo w lecie zeszłego roku wprowadził
    zmiany do tego przepisu i jakoś nie pomyślał o prowadzących działalność
    coś w tym musi być
    więc proszę nie zwalać na zus - nie pozwalam