    From: "pablio" <p...@p...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Uprawnienie do przejścia na wcześniejszą emerytur
    Date: Thu, 10 Feb 2005 21:19:46 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@83.238.41.66

    Użytkownik "rajusan" <b...@p...fm> napisał w wiadomości
    news:cug4i7$nbl$1@galaxy.uci.agh.edu.pl...

    > Witam!
    > A co powiecie na taka sytuacje.
    > czlowiek mial prywatny zaklad uslugowy c.o., kanalizacja, wodociagi,
    > inst. gazowe. Sam jako wlasciciel tego zkladu pracowal fizycznie,
    > czasami zatrudnial pracownikow, jesli byla wieksza robota (np. cale
    > osiedle w nowa instalacje gazowa). Wiem, ze jesli pracownik wystapil do
    > niego o zaswiadczenie o pracy w warunkach szkodliwych to takie dostawal.
    > Ale pytanie: co ma zrobic wlasciciel, zeby udokumentowac, ze X lat
    > pracowal w warunkach szkodliwych. Sam sobie ma wystawic takie
> [...]

    prowadzący własne zakłady usługowe nie podlegają pod art. 32 ustawy o
    emeryturach i rentach
    więc nie moga dostać emerytury za pracę w szkodliwych warunkach
    i tego wcale nie wymyslił zus tylko facet którego wybrałeś do sejmu

    a dokładniej: Ubezpieczonym urodzonym przed dniem 1 stycznia 1949 r.,
    będącym pracownikami, o których mowa w ust. 2-3, zatrudnionymi w
    szczególnych warunkach lub w szczególnym charakterze, przysługuje emerytura
    w wieku niższym niż określony w art. 27 pkt 1.

    co na polski znaczy że musisz wykonywać pracę w warunkach szkodliwych jako
    pracownik - na podstawie umowy o pracę
    a prowadzenie działalności gospodarczej nie podlega pod kodeks pracy co nie?

    nawet TK olał prowadzoących działalność bo w lecie zeszłego roku wprowadził
    zmiany do tego przepisu i jakoś nie pomyślał o prowadzących działalność
    coś w tym musi być
    więc proszę nie zwalać na zus - nie pozwalam