  • 1. Data: 2005-02-09 21:08:06
    Temat: [mieszkanie] Glowny najemca i jego zgon
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    Witam!

    Mieszkanie wlasnosciowe a wnim mieszkające małzenstwo. Glownym jego
    najemcą mąż. Kto po jego smierci staje się głównym najemcą lokalu?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 2. Data: 2005-02-10 08:31:41
    Temat: Re: [mieszkanie] Glowny najemca i jego zgon
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andre NH wrote:

    > Witam!
    >
    > Mieszkanie wlasnosciowe a wnim mieszkające małzenstwo. Glownym jego
    > najemcą mąż. Kto po jego smierci staje się głównym najemcą lokalu?

    Co to za dziwne nazewnictwo "glowny najemca"

    Spoldzielcze prawo wlasnosciowe do lokalu jest prawem dziedzicznym i
    zbywalnym. jesli prawo to bylo nabyte podczas trwania zwiazku
    malzenskiego to (poza szczegolnymi wyjatkami) jest wspolwlasnoscia
    malzonkow. CZesc meza jest w "masie spadkowej"

    Nalezy zlozyc w sadzie wniosek os twierdzenie nabycia spadku po zmarlym...
    i podzielic sie, lub o Dzial spadku, wtedy sad ustali co jest czyje..

    Boguslaw

  • 3. Data: 2005-02-10 08:32:59
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl>

    > Mieszkanie wlasnosciowe a wnim mieszkające małzenstwo. Glownym jego
    > najemcą mąż. Kto po jego smierci staje się głównym najemcą lokalu?

    Nie ma czegos takiego jak "główny" najemca. Jest najemca i tyle. W powyzszej
    sytuacji zalezy. Jezeli oboje malzonkow zawarlo umowe najmu, to w takim
    wypadku pozostaje jeden najemca - zyjaca zona. Jezeli tylko np. mezczyzna
    podpisywal umowe najmu, to po jego smierci w stosunek najmu wstepuje - tzn.
    staje sie najemca - jego zona. Patrz przepis art. 691 kc...

    a jezeli onie nie byli najemcami ( bo cos mi tu smierdzi...mowisz o
    mieszkaniu wlasnosciowym ), to decyduja reguly prawa spadkowego, tzn. udzial
    meza ( 50 % wlasnosciowego spoldzielczego prawa do lokalu ) podlega
    dziedziczeniu miedzy zone i dzieci...

    Konrad

  • 4. Data: 2005-02-10 08:37:28
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Konrad vel Legislator wrote:

    > Nie ma czegos takiego jak "główny" najemca.[...]

    > Konrad

    Bylo chyba dawniej cos takiego w "przydzialch kwaterunkowych"

    Boguslaw

  • 5. Data: 2005-02-10 13:33:18
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > Bylo chyba dawniej cos takiego w "przydzialch kwaterunkowych"

    Jak byl spis lokatorow na klatkach schodowych to wlasnie ta osoba byla
    glownym najemca, czy nie mam racji?

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 6. Data: 2005-02-10 13:34:01
    Od: "Andre NH" <a...@p...onet.pl>

    > a jezeli onie nie byli najemcami ( bo cos mi tu smierdzi...mowisz o
    > mieszkaniu wlasnosciowym ), ..............

    Mieszkanie wlasnosciowe babci i dziadka.

    --

    Andrzej Turek (Andre NH)
    a...@p...onet.pl

  • 7. Data: 2005-02-10 13:36:49
    Od: bo <a...@a...edu.pl>

    Andre NH wrote:

    > Mieszkanie wlasnosciowe babci i dziadka.

    Napisz normalnie po Polsku...

    jesl mieszkanie wlasnosciowe...
    wiadomo, wlascicielem jest spoldzielnia..

    Jest spoldzielzce prawo wlasnosciowe..

    CZYJE (babci i dziadka)?

    CZy komus to mieszkanie zostalo wynajete komus jeszcze ?

    Jesli nie, to juz Ci odpowiedzialem...

    Boguslaw