  • 1. Data: 2005-02-09 20:30:55
    Temat: help - co zrobic z winkiem w gifcie?
    Od: "serrg" <s...@i...pl>

    Witam Szanownych grupowiczów,

    nurtuje mnie pewna kwestia. Od ok. pól roku prowadze w Poznaniu Studencka
    Kwiaciarnie Internetowa, z mniejszym lub wiekszym powodzeniem udaje nam sie
    wychodzic na swoje i zmierzamy w kierunku powiekszenia oferty. Chcielibysmy
    podobnie jak inne kwiaciarnie internetowe zajmowac sie sprzedaza dobrego
    wina , problem jednak polega na tym, ze nie stac nas jeszcze na podatki. Z
    pewnoscia sprzedaz nie poszlaby od razu zadowalajaco... Chcielibysmy
    stosowac pewien wybieg, który moznaby nazwac gratisem. Otóz - moglibysmy
    "darowywac wina" jako uzupelnienie kompozycji kwiatowych. Cena wina bylaby
    wówczas 0 PLN a kwiatów odpowiednio wyzsza.

    Co na ten temat mówi prawo?

    Z góry dziekuje za odpowiedzi i jesli chcecie zaspokoic Wasza ciekawosc -
    zapraszamy na niezupelnie jeszcze dopracowana strone:
    www.kwiaciarnia.academic.pl

  • 2. Data: 2005-02-09 20:57:03
    Temat: Re: help - co zrobic z winkiem w gifcie?
    Od: PINTO <d...@g...pl>

    Użytkownik serrg napisał:

> [...]
    > podobnie jak inne kwiaciarnie internetowe zajmowac sie sprzedaza dobrego
    > wina , problem jednak polega na tym, ze nie stac nas jeszcze na podatki.
    Człowieku, podatki ZAWSZE warto płacić. Bo tym większe znaczy się że
    masz i dochody większe.

> [...]
    > "darowywac wina" jako uzupelnienie kompozycji kwiatowych. Cena wina bylaby
    > wówczas 0 PLN a kwiatów odpowiednio wyzsza.

    Przy takich "wybiegach" po pierwsze księgowa będzie się irytować, po
    drugie jak dopadnie kontrola z US to zakwestionuje (policzą jak za
    dochód nie ewidencjonowany...).

  • 3. Data: 2005-02-09 21:30:59
    Od: "Onzo" <b...@w...pl>

    Użytkownik "serrg" <s...@i...pl> napisał w wiadomości
    > Witam Szanownych grupowiczów,

    > www.kwiaciarnia.academic.pl

    Proponuję zastanowić się jak się odmienia "rozwozić" przez osoby....
    hint: Praca i współpraca

    Pozdr
    Onzo

  • 4. Data: 2005-02-10 13:56:08
    Od: "serrg" <s...@i...pl>

    dziękuję za odpowiedź, chodziło mi o fakt, że nie posiadam koncesji na
    sprzedaż alkoholu, sprzedaż wina zalicza się z pewnością do sprzedaży
    alkoholu...
    księgowa nie będzie się irytować, bo księgowa to ja ;) czy sprzedaż zestawu
    kwiaty i wino powinna być w przypadku konieczności wystawienia faktury -
    ewidencjonowana rozdzielnie, czyli kwiaty 3% + wino 22% vatu, czy też można
    to nazwać zestawem i na wszystko wystawić 22% VATU? mowa o ilościach rzędu
    2-3 butelek tygodniowo, więc koncesja jest dyskusyjna... co zrobić w tym
    wypadku?

    nie wiem jak ugryźć tę sprawę, jeśli możecie mnie Państwo naprowadzić na
    rozwiązanie - będę wdzięczny,

    pozdrawiam,

    Sergio.

  • 5. Data: 2005-02-11 07:10:35
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Thu, 10 Feb 2005 13:56:08 -0000, serrg napisał(a):
    > dziękuję za odpowiedź, chodziło mi o fakt, że nie posiadam koncesji na
    > sprzedaż alkoholu, sprzedaż wina zalicza się z pewnością do sprzedaży
    > alkoholu...

    Gdyby to było tak proste, to każdy by sprzedawał zapałki po 25zł i dorzucał
    flaszkę gratis ;)

> [...]
    > to nazwać zestawem i na wszystko wystawić 22% VATU? mowa o ilościach rzędu

    Nie licz na to że Ci się uda - alkohol jest objęty akcyzą, a na punkcie
    akcyzy fiskus ma fizia ;) Z kolei nie możesz zapłacić akcyzy jeśli nie
    sprzedajesz towaru podlegającego akcyzie.

    Krótko mówiąc: bez koncesji na sprzedaż alkoholu raczej nie próbuj się bawić
    w takie sztuczki. Wcześniej czy później będzie wpadka - czy to przypadkiem,
    czy też za sprawą konkurencji, która koncesję posiada...

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004