  • 1. Data: 2005-02-09 22:59:35
    Temat: Mozliwosci walki z liniami lotniczymi?
    Od: "Maciej Malaszuk" <...@...pl>

    Witam, jako ze na tej grupie nie udzielam sie wcale i o prawie nie mam
    pojecia mam do was pytanie i prosze, poniewaz problem jest powazny, licze na
    jakies sensowne odpowiedzi a nie docinki itp jak to czesto sie na newsgroup
    pojawiaja...

    Otoz dostalem dzis email od taniego przewoznika lotniczego SkyEurope iz moja
    rezerwacja ze wzgledow operacyjnych zostala skasowana, ponizej cytuje tresc
    tego maila.

    Dziękujemy za wybranie Skyeurope Airlines.

    Cytat:
    Pragniemy poinformować, że ze względów operacyjnych (obsługa techniczna
    boeinga 737) Państwa lot Numer rezerwacji: xxxxxxx został skasowany. Prosimy
    o dokonanie zmiany rezerwacji poprzez telecentrum pod numerem (22) 433 07
    33.

    Przepraszamy za wszelkie niedogodnosci zwiazane z tymi zmianami. Do
    zobaczenia na pokładzie!

    koniec.

    I teraz pytanie, czy regulamin lini lotniczych czy jakies prawa konsumenta
    maja cokolwiek tutaj do gadania? czy tanie linie lotnicze moga sobie tak po
    prostu odwolac lot i powiedziec ze moge sobie cos innego zarezerwowac,
    rozumiem ze zwrot pieniedzy mi zaoferuja ale po to rezerwuje wczesniej aby
    lot byl tani i oplacalny a nie drogi. Dodam ze pozostawili mi niecale 6
    tygodni jako ze lot mial byc 18 marca z Londynu do Warszawy (wracam na
    swieta).
    Czy sa jakies mozliwosci wyegzekwowania od nich odszkodowania wiekszego niz
    cena biletu? (bo dzieki tej zmianie musze przebookowac inny lot - easyjet
    oraz wybrac inne mozliwie tanie polaczenie ktore bedzie mnie niestety
    kosztowalo ponad 70 funtow czyli nie jakies drobniaki jak dla studenta...).
    Sprawa dotyczy dwoch osob wiec razem z moja dziewczyna robi sie to 140
    funtow...

    Dodam jeszcze jesli moze to miec jakies znaczenie iz w emailu zalaczyli link
    aby kliknac ze jest sie poinformowanym, czego jeszcze nie zrobilem bo wole
    sie wczesniej skonsultowac z wami.

    Pozdrawiam,
    Maciek

    PS. jako ciekawostka, dwa miesiace temu przed swietami w grudniu ta sama
    linia 2h przed odlotem odwolala mojej dziewczynie lot z amsterdamu do
    warszawy z przyczyn pogodowych (i zaproponowali lot 26 grudnia :-0 ) takze
    musiala dziewczyna za 100 euro dodatkowo jechac pociagiem do polski..
    pieniedzy za tamta sytuacje jeszcze nie odzyskalismy mimo ze juz mielismy je
    odzyskac.

    Prosze o jakies konstruktywne

  • 2. Data: 2005-02-09 23:14:02
    Temat: Re: Mozliwosci walki z liniami lotniczymi?
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Maciej Malaszuk wrote:

    > Prosze o jakies konstruktywne

    A czy przpadkiem jak kupowałeś bilet nie było napisane, że mają prawo
    odwołać lot w dowolnym momencie? Przyczytałeś na jakich zasadach
    kupujesz bilet.
    To są niestety tanie linie lotnicze.
    Ale przynajmniej wiem, czym na pewno nie będę latał.

  • 3. Data: 2005-02-09 23:51:31
    Od: "Maciej Malaszuk" <...@...pl>

    Opóźnienie i odwołanie lotu
    Przewoźnik może bez uprzedniego oznajmienia użyć do przewozu innego typu
    samolotu lub powierzyć wykonanie lotu innemu przewoźnikowi. Z ważnych
    powodów niezależnych od przewoźnika (siła wiatru, usterki techniczne itp.),
    przewoźnik może lot wstrzymać, odwołać, ukończyć lub zmienić jego kierunek.
    Nie ponosi z tego tytułu żadnej odpowiedzialności, oprócz obowiązku
    zapewnienia pasażerom pełnej refundacji taryfy lub przeniesienia ich na inny
    lot SkyEurope Airlines, który dysponuje dostateczną ilością miejsc. Rozkład
    lotów może się zmienić bez wcześniejszego oznajmienia. Przewoźnik nie
    odpowiada za poniesione w związku z tym szkody pośrednie.

    to fragment regulaminu tego dotyczacy, fakt ze moga sobie odwolac loty ale
    czy praktyka pokazuje czy mozna odzyskac cos wiecej niz tylko cena biletu?
    faktem jest ze tym sposobem skredytowalem ich na okreslony czas (powiekszony
    jeszcze o okres oczekiwania po zlozeniu reklamacji), czy zatem moze staranie
    sie o odsetki?

  • 4. Data: 2005-02-10 00:31:37
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Maciej Malaszuk" <...@...pl> napisał w wiadomości

    No i sam sobie odpowiedziałeś. Samolot się zepsuł, to i lot odwołali.

  • 5. Data: 2005-02-10 10:02:01
    Od: "Maciej Malaszuk" <...@...pl>

    no widze ze jednak bzdurna odpowiedz,
    co samolot sie zepsul 6 tygodni wczesniej? i ten co mial leciec dzien
    wczesniej wieczorem tez? i ten co nastepnego dnia wczesniej tez? a ten
    poranny jest w porzadku?

    prosze nie badz zlosliwy i jak nie masz nic konstruktywnego do dodania to
    nie pisz....

    nie dociekam czemu odwolali tylko jakie sa mozliwosci odszkodowania.

    pozdrawiam
    Maciek

  • 6. Data: 2005-02-10 10:36:20
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > no widze ze jednak bzdurna odpowiedz,
    > co samolot sie zepsul 6 tygodni wczesniej?

    bardzo mozliwe

    i ten co mial leciec dzien
    > wczesniej wieczorem tez?

    tez mozliwe

    >i ten co nastepnego dnia wczesniej tez?

    moze to ten sam samolot

    a ten
    > poranny jest w porzadku?

    a tu z kolei moze inny wylatuje.

    > prosze nie badz zlosliwy i jak nie masz nic konstruktywnego do dodania
    > nie pisz....

    akuarat z jego strony najbardzoiej rzetelnych odpowiedzi mogles sie
    spodziewac

    > nie dociekam czemu odwolali tylko jakie sa mozliwosci odszkodowania.

    za co

    P.

  • 7. Data: 2005-02-10 12:35:58
    Od: "blad" <blad201@_W_Y_T_N_I_J_o2.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik"
    > No i sam sobie odpowiedziałeś. Samolot się zepsuł, to i lot
    > odwołali.

    niestety tanie linie tak mają - dobrze ze 6 tygodni wczesniej, bo
    mozna sobie przebukowac na inny lot.
    Moja cora wracala 3 miesiace temu z Frankfurtu (to byla jeszcze
    AirPolonia) i poniewaz w poniedzialek samolot nie przylecial to
    powiedzieli do widzenia, prosze przyjsc w srode, bo wtedy bedze
    nastepny lot. Studiowalem wtedy ich regulamin i moga cos takiego
    zrobic a pasazer sam musi zadbac o swoje zakwaterowanie przez 2 dni i
    czekac czy moze nastepny lot sie uda.
    *** blad ***

  • 8. Data: 2005-02-10 16:40:01
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    > no widze ze jednak bzdurna odpowiedz,
    > co samolot sie zepsul 6 tygodni wczesniej? i ten co mial leciec dzien
    > wczesniej wieczorem tez? i ten co nastepnego dnia wczesniej tez? a ten
    > poranny jest w porzadku?

    W wypadku tanich linii lotniczych nie jest wykluczone, że piszesz cały czas
    o tym samym samolocie. Bo oni czasem po prostu mają jeden samolot. A, że 6
    tygodni wczesniej? No nie wiem, ale w sumie i tak ładnie z ich strony, że to
    przewidzieli, a nei dowiedziałeś się o tym na lotnisku. Doceń to :-)

    > prosze nie badz zlosliwy i jak nie masz nic konstruktywnego do dodania to
    > nie pisz....

    Ależ ja pisze bardzo konstruktywnie. Po prostu dochodzenie roszczeń w tym
    wypadku nie ma sensu i o wiele łątwiej poszukać innego wolnego miejsca u
    konkurencji.

    > nie dociekam czemu odwolali tylko jakie sa mozliwosci odszkodowania.

    Ale te rzeczy się nierozerwalnie łączą, skoro z niektórych powodów mogli
    odwołać, a z innych nie.