  • 1. Data: 2022-10-04 09:57:49
    Temat: Miliard złotych za mandaty
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    https://www.rp.pl/policja/art37173301-ponad-miliard-
    zlotych-z-mandatow-w-osiem-miesiecy-to-dwa-razy-wiec
    ej-niz-przed-rokiem

    to średnio 4.166.000 zł dziennie

    Czyli mają extra pieniądze.

  • 2. Data: 2022-10-04 13:05:30
    Temat: Re: Miliard złotych za mandaty
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2022 o 09:57, Henryk Hajdan pisze:

    > Czyli mają extra pieniądze.

    To nie są pieniądze "extra". Pamiętacie, jak policjanci zastrajkowali i
    pouczali? Ta ilość pieniędzy jest planowana statystycznie w budżecie.

    --
    Robert Tomasik

  • 3. Data: 2022-10-04 16:41:57
    Od: Henryk Hajdan <h...@g...com>

    > To nie są pieniądze "extra". Pamiętacie, jak policjanci zastrajkowali i
    > pouczali? Ta ilość pieniędzy jest planowana statystycznie w budżecie.

    Zauważ, że była drastyczna podwyżka mandatów, czyli mając statystyki z
    przeszłości planowali że tyle mniej więcej będzie wpływu ?
    Ale zauważ też, że statystyki trochę spadły, mniej trupów na drodze,
    ilościowo mniej mandatów do analogicznego okresu

  • 4. Data: 2022-10-04 16:57:19
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2022 o 16:41, Henryk Hajdan pisze:
> [...]
    > Ale zauważ też, że statystyki trochę spadły, mniej trupów na drodze,
    > ilościowo mniej mandatów do analogicznego okresu

    O ile spadek ofiar jest sukcesem, to mniej mandatów może być wynikiem
    choćby mniejszej ilości policjantów wykonujących czynności na drodze. Po
    za tym rok temu było sporo mandatów z powodu restrykcji COVID.

    --
    Robert Tomasik

  • 5. Data: 2022-10-04 18:04:05
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    > O ile spadek ofiar jest sukcesem, to mniej mandatów może być wynikiem
    > choćby mniejszej ilości policjantów wykonujących czynności na drodze. Po
    >  za tym rok temu było sporo mandatów z powodu restrykcji COVID.

    A ten spadek ofiar to gdzieś jest wykazany?
    Bo przy niedawnych zmianach w przepisach (w kierunku bezpieczeństwa,
    rzecz jasna) ilość ofiar wzrosła.

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 6. Data: 2022-10-04 20:47:21
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04.10.2022 o 18:04, Wiesiaczek pisze:

    > A ten spadek ofiar to gdzieś jest wykazany?
    > Bo przy niedawnych zmianach w przepisach (w kierunku bezpieczeństwa,
    > rzecz jasna) ilość ofiar wzrosła.

    Za lata wstecz dane są tu:
    https://statystyka.policja.pl/st/ruch-drogowy/76562,
    wypadki-drogowe-raporty-roczne.html

    Ale nie widzę nigdzie danych za ten rok. No i przepisy zmieniły się
    tylko w rejonie przejść. Ofiary wśród pieszych, to nie tylko przejścia
    dla pieszych.

    --
    Robert Tomasik

  • 7. Data: 2022-10-05 00:13:07
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 04.10.2022 o 18:04, Wiesiaczek pisze:

    > A ten spadek ofiar to gdzieś jest wykazany?
    > Bo przy niedawnych zmianach w przepisach (w kierunku bezpieczeństwa,
    > rzecz jasna) ilość ofiar wzrosła.

    Jedyna konkretna zmiana w przepisach dotycząca bezpieczeństwa, odnosiła
    się do pieszych. W prawie o ruchu drogowym dodany został przepis
    zabraniający pieszym patrzenia w ekran zamiast na drogę.
    Tylko wyjątkowy kretyn może przypisywać temu artykułowi wzrost liczby ofiar.

    --
    -
    Akarm

  • 8. Data: 2022-10-05 01:46:59
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05.10.2022 o 00:13, Akarm pisze:

> [...]
    > przepis zabraniający pieszym patrzenia w ekran zamiast na drogę.
    > Tylko wyjątkowy kretyn może przypisywać temu artykułowi wzrost

    Ważna jest również kampania informacyjna. Przekonuje się, że pieszy może
    bez rozglądania się wchodzić na przejście. To nie jest do końca prawda,
    bo nadal nie wolno mu wejść tuż przed nadjeżdżającym pojazdem, ale na
    moje odczycie ilość "nieśmiertelnych" się zwiększyła. Zobaczymy z końcem
    roku, jak wypadną statystyki.

    --
    Robert Tomasik

  • 9. Data: 2022-10-05 08:22:39
    Od: rowerex rowerex <r...@o...pl>

    wtorek, 4 października 2022 o 20:47:53 UTC+2 Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
    >
    > Ale nie widzę nigdzie danych za ten rok. No i przepisy zmieniły się
    > tylko w rejonie przejść. Ofiary wśród pieszych, to nie tylko przejścia

    Media od kilku dni podają statystyki za 2022r powołując się na Biuro Ruchu Drogowego
    Komendy Głównej Policji - i jest tu mowa tylko o wypadkach na przejściach dla
    pieszych:

    2022:
    - 1598 wypadków na przejściach dla pieszych,
    - 96 ofiar śmiertelnych wśród pieszych,
    - 943 rannych pieszych,

    za ten sam okres 2021:
    - 1320 wypadków na przejściach dla pieszych,
    - 83 ofiary śmiertelne wśród pieszych,
    - 1280 rannych pieszych

    A tak ogólnie, to kierowca pojazdu ma taki przepis:

    "Art. 26. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do przejścia dla pieszych, jest
    obowiązany (...) ustąpić pierwszeństwa pieszemu znajdującemu się na tym
    przejściu albo wchodzącemu na to przejście (...)"

    Większość kierowców to respektuje i ustępuje pierwszeństwa wchodzącym, bo czy
    mają inne wyjście?

    Kierowcy coraz rzadziej będący pieszymi nie wiedzą jak wobec pieszych zachowują
    się inni kierowcy, więc w relacji kierowca-pieszy mierzą wszystkich innych
    kierowców "własną miarą", a dodatkowo niemal przestają się uważać za pieszych,
    więc myślą tylko z perspektywy "przepisów obowiązujących kierowcę", co prowadzi
    do całkiem logicznego wniosku że: "jeżeli ja jako kierowca ustępowałem pieszym
    wchodzącym na przejścia, to jak wysiądę z pojazdu i stanę się pieszym, to tacy jak
    ja kierowcy też mi ustąpią..."

    A gdy prawodawca stosuje jakieś "podwójne blokady", przekonując, że: "ten ma
    ustąpić pierwszeństwa tamtemu, ale jednocześnie tamten pierwszeństwa
    w zasadzie nie ma", to mętlik w głowach mają obaj.

    Pozdr-
    -Rowerex

  • 10. Data: 2022-10-05 12:28:39
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 5 Oct 2022 01:46:59 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

    > Przekonuje się, że pieszy może
    > bez rozglądania się wchodzić na przejście.

    Możesz podać przykłady, kto i kiedy tak przekonuje?

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    "Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
    za ich własne pieniądze"
    Alexis de Tocqueville

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/