  • 41. Data: 2017-12-10 20:46:45
    Temat: Re: Sprzedawca nikczemnego wzrostu ;)
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-10, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > No to może poszukaj, bo na razie dyskusja jest bezprzedmiotowa. Na
    > sprzedaż jest to, co jest na sprzedaż, a nie kaloryfer w sklepie, czy
    > towar innych klientów.

    Zagubiłeś się we własnych kombinacjach. Sprzedawczyni nie mówiła, że to
    element dekoracji, wyposażenia sklepu czy należący do innych klientów,
    a że nie sięgnie z górnej półki.

    --
    Marcin

  • 42. Data: 2017-12-10 23:18:37
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 10-12-17 o 20:01, Liwiusz pisze:

    > Piszesz zupełnie nie na temat - tutaj nikt sprzedaży co do zasady nie
    > odmawia, tylko prosi o przyjście w innym terminie.

    Zdecydowanie się z Tobą nie zgadzam. Rzuć okiem na konstrukcje prawną
    sprzedaży w sklepie. Mało ludzi o tym pamięta, że to jest normalna umowa
    cywilna składająca się z następujących fragmentów:

    1) Wystawienie na półce, to oferta sprzedaży (vide art. 543 kc)
    2) Klient wskazując towar i mówiąc "kupuję" po prostu zawiera umowę
    (vide art. 70 kc)
    3) Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na
    kupującego własność rzeczy i wydać mu rzecz, a kupujący zobowiązuje się
    rzecz odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę. (vide art. 535 kc)
    4) Kupujący realizuje swój obowiązek płacąc i domaga się od sklepu
    dostarczenia towaru oraz naprawienia szkody wynikłej ze zwrotu (vide
    art. 491 kc)

    Tyle teorii, choć chciałbym podnieść, że na dość podstawowym poziomie.
    Oczywiście w praktyce dochodzi aspekt sensu "kopania się z koniem" oraz
    problemy dowodowe. Ale to nie znaczy, ze klient nie ma racji.

    > Poza tym na allegro sprawa jest prosta - elektronicznie zamówione, więc
    > kupione. A w sklepie - nie. Klient wskazuje, pani mówi - to nie na
    > sprzedaż, bo to tylko wystawa / to kupił inny klient - i nici z zakupu.

    Zlituj się i przeczytaj, to co wyżej napisałem. Dlatego w sklepach
    czasem obok towaru leży kartka "sprzedane", albo że "towar nie stanowi
    oferty".

    > Ale po co się ograniczać, od razu weźmy 286/1, w końcu wyłudza się
    > przynajmniej czyjś czas.

    Znasz jakąś wykładnię, że czas jest mieniem?

    > No to może poszukaj, bo na razie dyskusja jest bezprzedmiotowa. Na
    > sprzedaż jest to, co jest na sprzedaż, a nie kaloryfer w sklepie, czy
    > towar innych klientów.

    No więc znalazłem i wyżej opisałem. Zlituj się! - to akurat dość
    podstawowe kwestie.

  • 43. Data: 2017-12-11 04:05:15
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/10/2017 4:18 PM, Robert Tomasik wrote:
    > Zlituj się! - to akurat dość
    > podstawowe kwestie.

    Ciekawe jak długo będziesz się kopał z Liwiuszem.

  • 44. Data: 2017-12-11 04:49:10
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2017-12-10, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:
    > No więc znalazłem i wyżej opisałem. Zlituj się! - to akurat dość
    > podstawowe kwestie.

    A jak juz mówimy o tworzeniu problemów, to mnie jeszcze interesuje czy
    wyjazd właściciela na Antarktydę na n-miesięcy jako przykład czasowo
    długiej bezwłoczności, będzie na pewno wystarczającym usprawiedliwieniem.

    Wszak mówimy o wejściu na chromolony stołek.

    --
    Marcin

  • 45. Data: 2017-12-11 12:02:06
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "witek" napisał w wiadomości grup
    On 12/8/2017 4:04 AM, J.F. wrote:

    >Nie pamietam juz dokładnie, ale dosyć szybko z tego co pamietam.
    >Musialbym przejrzec dokumenty i popatrzec na daty. Ale to byly dni.
    >:)

    Otoz to.
    Wiec sad sie zgodzi, ze wydanie towaru moze zajac kilka dni i nie ma w
    tym nic zdroznego :-)

    J.

  • 46. Data: 2017-12-11 16:45:01
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11-12-17 o 04:49, Marcin Debowski pisze:

> [...]
    > długiej bezwłoczności, będzie na pewno wystarczającym usprawiedliwieniem.
    >
    > Wszak mówimy o wejściu na chromolony stołek.

    Zajrzyj do podanych przeze mnie przepisów. Przede wszystkim do tego
    czasu na wyższą półkę może już komornik sięgnąć.