  • 1. Data: 2017-12-04 23:48:15
    Temat: Sprzedawca nikczemnego wzrostu ;)
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    Witajcie.

    Przypomniała mi się niedawna sytuacja.
    Z kobitą szukaliśmy jakiejś sprytnej walizeczki, mieszczącej się
    gabarytowo jako bagaż podróżny w samolocie.
    W jednym ze sklepów była na półce, ale najwyższej.
    Sprzedawczyni miała podstawek, ale razem z tym podstawkiem sięgała
    niżej, niż ja normalnie ręką. Jednak nie pozwoliła nikomu wejść na
    podstawek, "bo nie wolno".

    Na szczęście obok było kilka następnych sklepów z podobnym lub lepszym
    towarem.

    Pytanie: Czy ktoś uparty mógłby żądać wydania towaru?

    --
    Pozdrawiam.

    Adam

  • 2. Data: 2017-12-05 10:17:26
    Temat: Re: Sprzedawca nikczemnego wzrostu ;)
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Mon, 4 Dec 2017 23:48:15 +0100, Adam <a...@p...onet.pl> wrote:
    > Pytanie: Czy ktoś uparty mógłby żądać wydania towaru?

    Chłopie, to jest Pikuś z praktykami świadczenia usług Google. Wybraz
    sobie, że prowadzisz legalny i społecznie zgodny biznes i korzystasz
    z ich usługi Adwords i placisz im za wyswetlanie Twoich reklam w
    wyszukiwarce lub masz konto usługi Adsens i wyświetlasz reklamy
    Google na swojej stronie to w każdej chwili bez podania przyczyny
    google zablokuje Ci takie konto. Nie będziesz miał żadnych praw do
    nawet dowiedzenia się co się stało lub, które z reguł naruszyłes (by
    tego nie robić).
    Na pierwszy rzut oka można powiedzieć, że każda strona umowy ma prawo
    do jej wypowiedzenia, ale czy na pewno w sposób, że nawet przed sądem
    nie można się domagać przyczyny?
    Wygląda to tak, że dostajesz automatycznego maila z informacją, ze
    Twoje konto zostało zablokowane, decyzja jest ostateczna, nie pisz do
    nas więcej i nie zakladaj innych kont bo też je zablokujemy. A
    dzwoniąc na ich infolinie (by dowiedzieć się czegokolwiek) podając
    swój id klienta Google automat od razu blokuje dostęp do konsultanta.

    Czy prawo regulujące praktyki antymonopolowe dopuszcza takie
    zachowania?
    Bo mamy taką sytuację, w którejj monopolista usługi wyszukiwania
    (globalnie dostępnej i powszechnej niestety) jakim jest Google nie
    pozwala Ci reklamowac Twoich usług z niewiadomych przyczyn.

    --
    Marek

  • 3. Data: 2017-12-05 10:19:26
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-05 o 10:17, Marek pisze:

> [...]
    > (globalnie dostępnej i powszechnej niestety) jakim jest Google nie
    > pozwala Ci reklamowac Twoich usług z niewiadomych przyczyn.

    Problemem jest to, że ktoś opiera swój biznes wyłącznie o "wyniki
    wyszukiwania monopolisty".

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2017-12-05 10:31:00
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Dec 2017 10:19:26 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
    > Problemem jest to, że ktoś opiera swój biznes wyłącznie o "wyniki
    > wyszukiwania monopolisty".

    Rozumiem, że ma zrezygnować z kanału reklamowego związanego z
    wyszukiwaniem i stosować alternatywy, dla niego niedostępne lub
    nieefektywne? Gratuluję, jak zwykle umiesz wywołać uśmiech nawet w
    tak ponury dzień :)

    --
    Marek

  • 5. Data: 2017-12-05 10:34:27
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-05 o 10:31, Marek pisze:

    > Rozumiem, że ma zrezygnować z kanału reklamowego związanego z

    Nie, nie piszę o rezygnacji.

    > wyszukiwaniem i stosować alternatywy, dla niego niedostępne lub
    > nieefektywne? Gratuluję, jak zwykle umiesz wywołać uśmiech nawet w tak
    > ponury dzień :)

    Cóż, jak przedsiębiorca dupa, to nie pozostaje mu nic innego jak
    jęczenie na usenecie. Myślący przedsiębiorca będzie robił wszystko, aby
    nie uzależniać się dożywotnio od jednego reklamodawcy.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2017-12-05 11:07:20
    Od: Marek <f...@f...com>

    On Tue, 5 Dec 2017 10:34:27 +0100, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> [...]
    > aby
    > nie uzależniać się dożywotnio od jednego reklamodawcy.

    A kto napisał że mowa od uzależnienia się od jednego reklamodawcy??
    Google jest jednym z ważnych (jak nie najważniejszych) kanałów
    reklamowych, byłby jeszcze większą dupą a naqet idiota gdyby nie
    korzystał z tego kanału. Jeśli próbujesz prowokacji, ze Google
    adwords nie jest jakimś tam istotnym kanałem i nie warto, to z takim
    argumentem dla zachowania powagi i szacunku czytajacych polemizował
    nie będę.

    --
    Marek

  • 7. Data: 2017-12-06 01:59:18
    Od: witek <w...@g...pl>

    On 12/4/2017 4:48 PM, Adam wrote:
> [...]
    > Sprzedawczyni miała podstawek, ale razem z tym podstawkiem sięgała
    > niżej, niż ja normalnie ręką. Jednak nie pozwoliła nikomu wejść na

    Bo sklep nie ma ubezpieczenia jak klient z tego stołka spadnie.

    > Na szczęście obok było kilka następnych sklepów z podobnym lub lepszym
    > towarem.
    >
    > Pytanie: Czy ktoś uparty mógłby żądać wydania towaru?

    Owszem. Bedziesz musiał poczekać na kogoś kto będzie w stanie walizeczkę
    ściągnąć.

  • 8. Data: 2017-12-06 07:13:53
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 04.12.2017 o 23:48, Adam pisze:
    > Sprzedawczyni miała podstawek, ale razem z tym podstawkiem sięgała
    > niżej, niż ja normalnie ręką. Jednak nie pozwoliła nikomu wejść na
    > podstawek, "bo nie wolno".
    Na głupotę nic nie poradzisz.
    Mnie na przykład wkurza w Lidlu zasada, że kasjerka pierwszą sztukę
    towaru MUSI włożyć do wózka klienta nawet, jak ten ma już przygotowaną
    torbę do pakowania zakupów.
    Na stacji BP z kolei chciałem zatankować auto i przy okazji 5 litrów do
    kanistra. Niestety zablokowali mi dystrybutor, bo "zamiar tankowania do
    kanistra należy zgłosić obsłudze stacji".
    To jest tresura i ogłupianie i nic więcej.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-12-06 10:17:07
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-12-06 o 07:13, Jacek pisze:
    > Na głupotę nic nie poradzisz.
    > Mnie na przykład wkurza w Lidlu zasada, że kasjerka pierwszą sztukę
    > towaru MUSI włożyć do wózka klienta nawet, jak ten ma już przygotowaną

    Pierwsze słyszę i widzę, nawet nie wiem, jakby to miało technicznie
    wyglądać, przecież kasjerka nie ma dostępu do wózka klienta.

    --
    Liwiusz

  • 10. Data: 2017-12-06 11:37:27
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Pierwsze słyszę i widzę, nawet nie wiem, jakby to miało technicznie
    >wyglądać, przecież kasjerka nie ma dostępu do wózka klienta.

    Ma, zajezdzasz wozkiem za ten blat i wtedy moze wrzucac do wozka.
    A jak nie zajedziesz, to poprosi.

    Mnie sie podobal Auchan - tam na koncu blatu byla dziura nad
    reklamowkami.
    zrzucalo sie prosto do torebek
    Ale w swietle nowych przepisow cos beda musieli zmienic.

    J.