  • 1. Data: 2017-12-04 22:19:12
    Temat: Będzie Lex HGW? [doprowadzenie świadka przed Sejmową Komisję]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/5639
    63,pis-szykuje-nowelizacje-ustawy-o-komisji-weryfika
    cyjnej.html

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2017-12-04 22:41:11
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-12-17 o 22:19, A. Filip pisze:
    > http://wiadomosci.dziennik.pl/polityka/artykuly/5639
    63,pis-szykuje-nowelizacje-ustawy-o-komisji-weryfika
    cyjnej.html

    I będą ją przypalać żywym ogniem, by coś powiedziała, czy zastosują
    środki psychotropowe? Jestem gorącym zwolennikiem rozliczenia winnych
    tej prywatyzacji, ale nie popadajmy w paranoję.

  • 3. Data: 2017-12-05 07:37:04
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Robert Tomasik <r...@g...pl> pisze:
> [...]
    > środki psychotropowe? Jestem gorącym zwolennikiem rozliczenia winnych
    > tej prywatyzacji, ale nie popadajmy w paranoję.

    Zdobędą na filmie jak HGW odmawia udzielenia odpowiedzi na co bardziej
    "smakowite" pytania? Będzie co (często) puszczać w PiS-wizji.
    Ten projekt będzie "niekompletny" bez podania/odesłania do kar jakich
    doświadczy przymusem doprowadzany świadek w przypadku odmowy złożenia
    zeznań.

    Przypomina mi się "prawne polowanie na Leppera" jak to go politykierzy
    zaczęli opierdalać że się Lepper na swoim procesie nie stawia (w domyśle
    blokuje proces) a ten śmiał im wypomnieć że Sejm uchwalił prawo
    pozwalające na toczenie się procesów tej klasy bez udziału oskarżonego.
    No i zobaczyłem kolejny raz że Polska miała (i ma?) p-osłów którzy nie
    wiedzą co sami pouchwalali ;-)

    --
    A. Filip

  • 4. Data: 2017-12-05 09:09:37
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > I będą ją przypalać żywym ogniem, by coś powiedziała, czy zastosują
    > środki psychotropowe? Jestem gorącym zwolennikiem rozliczenia winnych
    > tej prywatyzacji, ale nie popadajmy w paranoję.

    Jaki sens ma komisja, która nie może przesłuchać świadka (bo świadek nie
    stawia się na przesłuchanie) ?

    Czy świadkowie, którzy nie są prezydentami Warszawy, też mogą się nie
    stawiać przed komisją?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 5. Data: 2017-12-05 10:21:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-17 o 09:09, Wojtek pisze:

    > Jaki sens ma komisja, która nie może przesłuchać świadka (bo świadek nie
    > stawia się na przesłuchanie) ?

    Ta komisja ma w ogóle niewielki sens i powinny tym zająć sie inne prawem
    do tego powołane organy.

    > Czy świadkowie, którzy nie są prezydentami Warszawy, też mogą się nie
    > stawiać przed komisją?

    Nie wiem jak inni, ale do chwili obecnej nie udało się ustalić, jaki
    ostatecznie ma ona status. Nie udało, bo Komisja do końca nie panuje nad
    procedurą.

  • 6. Data: 2017-12-05 10:31:06
    Od: Wojtek <w...@o...pl>

    > Ta komisja ma w ogóle niewielki sens i powinny tym zająć sie inne prawem
    > do tego powołane organy.

    To osobny temat. Jednak dotyczy on nie tyle tej komisji lecz w ogóle
    komisji sejmowych. To rozpychanie się ustawodawcy (w tym przypadku:
    partyjniaków) jest chore. Obecnie ustawodawca zajmuje się władzą
    wykonawczą (wyłania tę władzę a posłowie są jednocześnie ministrami),
    sądowniczą (wyłania skład TK), prokuraturą (komisje śledcze).
    Jednak to nie tłumaczy, by HGW miała inne prawa niż inni obywatele.

    > Nie wiem jak inni, ale do chwili obecnej nie udało się ustalić, jaki
    > ostatecznie ma ona status. Nie udało, bo Komisja do końca nie panuje nad
    > procedurą.

    A kto ustala status komisji? Jaki powinien być ten status? Czy każdy
    powołany świadek, który nie jest prezydentem Warszawy, może się nie
    stawić na komisję z powodu statusu tej komisji?

    Pozdrawiam,
    Wojtek

  • 7. Data: 2017-12-05 11:13:37
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 2017-12-05 o 10:31, Wojtek pisze:

> [...]
    > sądowniczą (wyłania skład TK), prokuraturą (komisje śledcze).
    > Jednak to nie tłumaczy, by HGW miała inne prawa niż inni obywatele.

    prawa pewnie nie, ale możliwości zapewne tak...

    > A kto ustala status komisji? Jaki powinien być ten status? Czy każdy
    > powołany świadek, który nie jest prezydentem Warszawy, może się nie
    > stawić na komisję z powodu statusu tej komisji?

    móc może, wystarczy, ze nie przybędzie, kwestia jest tego jak sobie
    poradzi z uruchomiona machiną i kto ostatecznie przyzna mu rację, który
    sąd ect... Jakby ktoś miał dużo czasu na zabawy, pewnie mógłby
    przetestować całość...

    --
    http://zrzeda.pl