  • 1. Data: 2017-12-04 16:49:41
    Temat: dochodzenie policyjne (regulacje prawne)
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    czy jest tutaj ktos (niekoniecznie prawnik, wystarczy znajacy sie na
    sprawie), kto wie, jakie sa regulacje prawne w przypadku, gdy dochodznie
    prowadzi _policja_ ?
    Chodzi o wykroczenie, sprawa podlega pod k.w. Zawiadomiono bowiem
    prokuratora o przestepstwie, kwalifikacyjnie "podzielone" zostalo przez
    prokuratora na dwa, czescia zajal sie prokurator (k.p.k), a druga czesc
    "wydzielil" dla dochodzenia policyjnego (k.w).
    Z wiedzy od prokuratora: jemu nic do biegu spraw w dochodzeniu policji.

    Pytania:
    1.
    wg jakiej regulacji prawnej prowadzone jest dochodzenie policji
    (prokuratorskie - wiadomo, k.p.k)
    1a.
    gdzie zapisane sa uprawnienia _poszkodowanego_ , gdy dochodzenie prowadzi
    _policja_ ?
    2.
    czy prawda jest, ze - w przeciwienstwie do dochodzen prokuratorskich - w
    przypadku dochodzen policyjnych (k.w) poszkodowany NIE ma prawa wgladu w
    papiery dochodzenia?
    3.
    obowiazujace terminy, obowiazujace zawiadomienia, prawo do odwolan /
    zazalen - gdzie to wszystko jest zapisane dla dochodzen policyjnych?

  • 2. Data: 2017-12-04 17:01:18
    Temat: Re: dochodzenie policyjne (regulacje prawne)
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-12-17 o 16:49, 1634Racine pisze:
> [...]
    > "wydzielil" dla dochodzenia policyjnego (k.w).
    > Z wiedzy od prokuratora: jemu nic do biegu spraw w dochodzeniu policji.

    W sprawach o wykroczenia nie prowadzi się dochodzeń. Reguluje to Kodeks
    postępowanie w sprawach o wykroczenie.

    > czy prawda jest, ze - w przeciwienstwie do dochodzen prokuratorskich - w
    > przypadku dochodzen policyjnych (k.w) poszkodowany NIE ma prawa wgladu w
    > papiery dochodzenia?

    Tu
    https://www.policja.pl%2Fdownload%2F1%2F180671%2FMp-
    53Pouczeniepokrzywdzonego.pdf&usg=AOvVaw298JAdXqP97V
    sQhzr2_MTE
    masz standardowy druk pouczenia.
    > 3.
    > obowiazujace terminy, obowiazujace zawiadomienia, prawo do odwolan /
    > zazalen - gdzie to wszystko jest zapisane dla dochodzen policyjnych?

    W KPOW

  • 3. Data: 2017-12-04 18:35:56
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:5a257154$0$657$65785112@news.neostrada.pl
    [.......]
    > W sprawach o wykroczenia nie prowadzi się dochodzeń. Reguluje to Kodeks
    > postępowanie w sprawach o wykroczenie.

    nie dochodzenie - czyli co? "postepowanie w sprawie o wykroczenie"?

    o to chodzi? --> http://www.cossw.pl/file/redir.php?id=5599

    > Tu
    > https://www.policja.pl%2Fdownload%2F1%2F180671%2FMp-
    53Pouczeniepokrzywdzon
    > ego.pdf&usg=AOvVaw298JAdXqP97VsQhzr2_MTE masz standardowy druk pouczenia.

    cos nie tak jest z linkiem...

    (btw: gdy w google szukam "policja.pl pouczenie pokrzywdzonego" -
    wyskakuja sprawy zwiazane z procesem karnym)

    > W KPOW

    rozumiem, czyli kodeks postępowanie w sprawach o wykroczenie

  • 4. Data: 2017-12-04 20:27:28
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-12-17 o 18:35, 1634Racine pisze:

    > nie dochodzenie - czyli co? "postepowanie w sprawie o wykroczenie"?
    > o to chodzi? --> http://www.cossw.pl/file/redir.php?id=5599

    Być może, ale sugeruję pobieranie z serwera prawa, bo to od czasu do
    czasu się zmienia, a nie wiem, skąd jest Twój tekst. Nie chce mi się
    analizować, na ile to aktualne.

    > (btw: gdy w google szukam "policja.pl pouczenie pokrzywdzonego" -
    > wyskakuja sprawy zwiazane z procesem karnym)

    To dodaj "wykroczenia", bo to są różne dokumenty.

  • 5. Data: 2017-12-04 20:45:59
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:5a25a1a7$0$15203$65785112@news.neostrada.pl
    > Być może,

    nie ma pewnosci, czy to jest TO...?

    > ale sugeruję pobieranie z serwera prawa,

    tzn z ktorego? ktory to jest "serwer prawa"?

    > To dodaj "wykroczenia", bo to są różne dokumenty.

    dobra, ale:
    podales link, nie dziala, jakos i skads go skopiowales, to moze skoro zle
    wpisal sie do posta - powtorz :) poszukam sam z siebie,ale moze juz
    rozwiazales
    sprawe, tylko dobrze ja tutaj wklej.

  • 6. Data: 2017-12-04 20:53:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 04-12-17 o 20:45, 1634Racine pisze:

    > nie ma pewnosci, czy to jest TO...?
    No nie ma, bo musiałbym sprawdzać zdanie, po zdaniu.

    http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/search.xsp

> [...]
    > podales link, nie dziala, jakos i skads go skopiowales, to moze skoro zle
    > wpisal sie do posta - powtorz :) poszukam sam z siebie,ale moze juz

    Z Google go skopiowałem. Wpisz w wyszukiwarkę"Pouczenie pokrzywdzonego
    wykroczenia Policja"

  • 7. Data: 2017-12-05 11:40:01
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    Robert Tomasik w news:5a25a7d7$0$640$65785112@news.neostrada.pl
    > No nie ma, bo musiałbym sprawdzać zdanie, po zdaniu.

    zgadza sie, link ktory podalem: http://www.cossw.pl/file/redir.php?id=5599
    <----- jest kodeksem postepowania w sprawach o wykroczenia, to samo, co jest
    na "serwerze prawa"

    > http://prawo.sejm.gov.pl/isap.nsf/search.xsp

    jasne, znam ten 'serwer prawa" :)

    [.....]
    > Wpisz w wyszukiwarkę"Pouczenie pokrzywdzonego
    > wykroczenia Policja"

    i pierwszy link z google --> http://tinyurl.com/y7sypuby daje pdf
    "pouczenie pokrzywdzonego o prawach i obowiazkach w sprawach o
    wykroczenie" --> https://tinyurl.com/y9m7m353
    - a tam za licho ani slowa, ze pokrzywdzony NIE ma prawa wgladu do papierow
    postepowania (ktore - wg Ciebie - blednie nazwalem dochodzeniem i zakladam,
    ze masz racje).
    Czyli policjant, ktory tak poinformowal - mijal sie z prawda.
    Bowiem jak wol jest napisane:

    [....] Pokrzywdzony ma prawo zaznajomienia się z materiałem dowodowym
    uzyskanym w toku czynności wyjaśniających oraz sporządzania odpisów i kopii.
    Na wniosek pokrzywdzonego lub jego pełnomocnika wydaje się odpłatnie kopie i
    uwierzytelnione odpisy tych materiałów; do odpłatności za wydawanie kopii i
    uwierzytelnionych odpisów stosuje się odpowiednio przepisy wydane na
    podstawie art. 156 § 6 kpk (art. 54 § 2 kpw).

    Nie sprawdzalem tylko, gdzie to jest zapisane zrodlowo, bo powyzsze jest
    tylko pouczeniem napisanym na podstawie.... Kodeksu postępowania wsprawach o
    wykroczenia? Moze tak, jeszcze nie sprawdzalem, kodeks troche wiekszy, 60
    stron.

    !!! Wypada mi tylko miec gwarancje, ze jesli prokurator WYLACZA czesc
    sprawy/zgloszenia (z calego zgloszenia do prokuratury o przestepstwie) i
    oddaje to policji - to ta czesc nazywa sie "postepowaniem w sprawach o
    wykroczenia" i od poczatku do konca podpada pod wspomniany Kodeks
    postepowania (...), i rzeczywiscie prokuratorowi nic do tego, i to jest
    sprawa tylko miedzy policja, a pokrzywdzonym na bazie tego Kodeksu.
    Na 100% tak jest?

  • 8. Data: 2017-12-05 11:45:31
    Od: "1634Racine" <m...@...cbqebml>

    1634Racine w news:5a2677d2$0$655$65785112@news.neostrada.pl
    [........]
> [...]
    > tylko pouczeniem napisanym na podstawie.... Kodeksu postępowania
    > wsprawach o wykroczenia? Moze tak, jeszcze nie sprawdzalem, kodeks

    niestety - w przeciwienstwie do zapisow k.p.k, poszkodowany "wykroczeniowo"
    nie ma chyba prawa do wtracania sie w postepowanie w sprawie o wykroczenie,
    np wnioskowac o przesluchania swiadkow... - nie widze tego we wlasciwym
    kodeksie, ani w pouczeniu.

  • 9. Data: 2017-12-05 14:59:53
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 05-12-17 o 11:45, 1634Racine pisze:

> [...]
    > sprawie o wykroczenie, np wnioskowac o przesluchania swiadkow... - nie
    > widze tego we wlasciwym kodeksie, ani w pouczeniu.

    Nie do końca rozumiem, co masz na myśli, ale przesłuchanie świadka jest
    dowodem, a ten przeprowadzi się na wniosek stron (art. 39 kpow).
    Pokrzywdzony jest stroną. Jest to i w kodeksie, a i również z tego co
    pamiętam w pouczeniu, ale nie chce mi się szukać.

    Nie moja sprawa. Nie piszesz o co chodzi. Ale wnosząc po Twoich
    wypowiedziach, jeśli to dla Ciebie jakaś istotna sprawa, to gorąco
    sugerował bym jednak skorzystanie z pomocy profesjonalisty. Bo odnoszę
    wrażenie, że nie masz zielonego pojęcia o prawie - oczywiście mogę się
    mylić i to tylko może być pozorne.

    Niestety nie da się prawa nauczyć czytając kilka porad w Internecie i
    konieczna jest taka ogólna wiedza prawnicza, bo inaczej, to ciężko
    wypracowywać sensowne wnioski.

  • 10. Data: 2017-12-05 18:40:00
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

> [...]
    >
    > Niestety nie da się prawa nauczyć czytając kilka porad w Internecie i
    > konieczna jest taka ogólna wiedza prawnicza, bo inaczej, to ciężko

    Tak, trzba widzieć jaki dział w Kodeksie otworzyć i poszukać sobie
    odpowiedniego paragrafu. Prawnicy to potrafią.

    --
    animka