    From: Karol Y <k...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Regulamin pływali miejskiej
    Date: Sun, 25 Mar 2012 21:33:25 +0200

    Witam, chce spytać o kilka niuansów odnośnie.

    1) Dlaczego w wielu miejscach np. na strzelnicy przy zapisywaniu się,
    należy podpisać się pod regulaminem potwierdzając że się z nim
    zapoznało, gdy np. w komunikacji miejskiej samo skasowanie biletu
    oznacza, że się zaakceptowało regulamin przewoźnika? To dlaczego
    wszędzie indziej nie wychodzą z tego samego założenia, że skoro się
    klient do nas pcha, to zna nasze wszystkie przepisy?

    2) Czy zapis w regulaminie "Każdy klient kupujący KARTĘ STAŁEGO KLIENTA
    ma obowiązek zapoznania się z REGULAMINEM KARTY STAŁEGO KLIENTA."
    znajdujący się tylko i wyłącznie w regulaminie *KARTY STAŁEGO KLIENTA*
    ma jakiś sens? Przecież ja też w firmie usługowej zapiszę sobie jakiś
    regulamin, wydrukuje jedną kopię i schowam głęboko do szuflady.

    3) Na rzeczonej pływalni miejskiej mam wykupioną kartę stałego klienta,
    załadowaną na pół roku do przodu (kilkaset złoty). Po zmianie pracy, od
    nowego pracodawcy otrzymałem kartę benefit systems, którą honorują na
    pływalni, a która daje mi darmowe (z mojego punktu widzenia) wejście.

    a) w regulaminie karty stałego klienta, ani w żadnym innym pływalni nie
    ma napisane, że środków nie da się wyciągnąć z powrotem, a mimo to
    odmówiono mi tego w kasie

    a -> b) uznałem, że skoro "się nie da", a karta benefit systems daje mi
    "darmową" godzinę, to będę rozkoszował się usługami na terenie obiektu,
    bez patrzenia na zegarek i w ten sposób powoli zużyję środki na karcie
    stałego klienta. Jednak, po wyjściu po 1h i 20 min, zostałem poproszony
    o uiszczenie opłaty w gotówce, bo "ich system" nie obsługuje przelewania
    środków z karty stałego klienta w przypadku takiej "kombinacji".

    Czy jeżeli ponownie w regulaminie nie istnieje żaden zapis mówiący, że
    tak się nie da, wpłacając (preepaid) pieniądze na konto firmy i mając u
    niej środki do wykorzystania, mogę spodziewać się że właśnie te środki
    zostaną do tego celu użyte?

    Nie szukam na siłę dziury w całym, ale w tej sytuacji czuję się trochę
    oszukiwany przez pływalnię. Nie musi być zwrot środków, ale jeżeli
    faktycznie mogę, to wolałbym pieniądze z karty stałego klienta
    wykorzystać na dodatkowe pływanie :-(

    --
    Mateusz Bogusz