  • 1. Data: 2012-03-25 21:33:25
    Temat: Regulamin pływali miejskiej
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    Witam, chce spytać o kilka niuansów odnośnie.

    1) Dlaczego w wielu miejscach np. na strzelnicy przy zapisywaniu się,
    należy podpisać się pod regulaminem potwierdzając że się z nim
    zapoznało, gdy np. w komunikacji miejskiej samo skasowanie biletu
    oznacza, że się zaakceptowało regulamin przewoźnika? To dlaczego
    wszędzie indziej nie wychodzą z tego samego założenia, że skoro się
    klient do nas pcha, to zna nasze wszystkie przepisy?

    2) Czy zapis w regulaminie "Każdy klient kupujący KARTĘ STAŁEGO KLIENTA
    ma obowiązek zapoznania się z REGULAMINEM KARTY STAŁEGO KLIENTA."
    znajdujący się tylko i wyłącznie w regulaminie *KARTY STAŁEGO KLIENTA*
    ma jakiś sens? Przecież ja też w firmie usługowej zapiszę sobie jakiś
    regulamin, wydrukuje jedną kopię i schowam głęboko do szuflady.

    3) Na rzeczonej pływalni miejskiej mam wykupioną kartę stałego klienta,
    załadowaną na pół roku do przodu (kilkaset złoty). Po zmianie pracy, od
    nowego pracodawcy otrzymałem kartę benefit systems, którą honorują na
    pływalni, a która daje mi darmowe (z mojego punktu widzenia) wejście.

    a) w regulaminie karty stałego klienta, ani w żadnym innym pływalni nie
    ma napisane, że środków nie da się wyciągnąć z powrotem, a mimo to
    odmówiono mi tego w kasie

    a -> b) uznałem, że skoro "się nie da", a karta benefit systems daje mi
    "darmową" godzinę, to będę rozkoszował się usługami na terenie obiektu,
    bez patrzenia na zegarek i w ten sposób powoli zużyję środki na karcie
    stałego klienta. Jednak, po wyjściu po 1h i 20 min, zostałem poproszony
    o uiszczenie opłaty w gotówce, bo "ich system" nie obsługuje przelewania
    środków z karty stałego klienta w przypadku takiej "kombinacji".

    Czy jeżeli ponownie w regulaminie nie istnieje żaden zapis mówiący, że
    tak się nie da, wpłacając (preepaid) pieniądze na konto firmy i mając u
    niej środki do wykorzystania, mogę spodziewać się że właśnie te środki
    zostaną do tego celu użyte?

    Nie szukam na siłę dziury w całym, ale w tej sytuacji czuję się trochę
    oszukiwany przez pływalnię. Nie musi być zwrot środków, ale jeżeli
    faktycznie mogę, to wolałbym pieniądze z karty stałego klienta
    wykorzystać na dodatkowe pływanie :-(

    --
    Mateusz Bogusz

  • 2. Data: 2012-03-25 23:05:30
    Temat: Re: Regulamin pływali miejskiej
    Od: "Marek Dyjor" <m...@p...onet.pl>

    Karol Y wrote:
> [...]
    > a) w regulaminie karty stałego klienta, ani w żadnym innym pływalni
    > nie ma napisane, że środków nie da się wyciągnąć z powrotem, a mimo to

    hm... widać trzeba iść do kogoś kompetentnego a nie do kasjerki.

> [...]
    > oszukiwany przez pływalnię. Nie musi być zwrot środków, ale jeżeli
    > faktycznie mogę, to wolałbym pieniądze z karty stałego klienta

    nie szukasz dziury w całym tylko normalności i uczciwości przedewszystkim.

  • 3. Data: 2012-03-26 10:44:25
    Od: "jerzy.n" <d...@p...fm>

    Użytkownik "Karol Y" <k...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > zaakceptowało regulamin przewoźnika? To dlaczego wszędzie indziej nie
    > wychodzą z tego samego założenia, że skoro się klient do nas pcha, to zna

    Bo podpisanie sie na strzelnicy w książce strzelnicy, to potwierdzenie, ze
    zapoznało sie z regulaminem strzelnicy i zobowiązuje sie do stosowania w nim
    zawartych uwarunkowań, bardzo ważnych dla bezpieczeństwa samego
    strzelającego.Wymagany jest tez wpis dotyczący numeru zezwolenia na
    posiadanie broni lub z braku tego zezwolenia, nalezy podać adres
    strzelającego.Możesz mi uwierzyć ze strzelnica trochę sie różni od pływalni
    lub autobusu :-))
    pozdr.

  • 4. Data: 2012-03-26 11:10:12
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Sun, 25 Mar 2012 21:33:25 +0200, Karol Y napisał(a):

> [...]
    > oszukiwany przez pływalnię. Nie musi być zwrot środków, ale jeżeli
    > faktycznie mogę, to wolałbym pieniądze z karty stałego klienta

    Po godzinie wyjdź na moment i wejdź ponownie na drugą kartę :) A przede
    wszystkim pogadaj wyżej niż z kasjerką.
    --
    Jacek

  • 5. Data: 2012-03-27 20:49:20
    Od: Karol Y <k...@o...pl>

    > Po godzinie wyjdź na moment i wejdź ponownie na drugą kartę :) A przede
    > wszystkim pogadaj wyżej niż z kasjerką.

    Z panią dyrektor rozmawiałem. Tłumaczyła mi, że kupiłem produkt na który
    dostałem paragon i jakby to było tego samego dnia + nie użyte, to
    mógłbym zwrócić. A tak, to bez znaczenia, że w regulaminie karty nic o
    *niemożności* zwracania nie ma napisane, nie mogę i już. I nie ważne, że
    czytnik pokazuje ile w systemie jest na tej karcie.

    --
    Mateusz Bogusz

  • 6. Data: 2012-03-27 21:43:15
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 27 Mar 2012 20:49:20 +0200, Karol Y napisał(a):

> [...]
    > *niemożności* zwracania nie ma napisane, nie mogę i już. I nie ważne, że
    > czytnik pokazuje ile w systemie jest na tej karcie.

    Wrocławski Park Wodny dopiero solidna kara nałożona przez UOKiK
    zmotywowała do przemyślenia swojego regulaminu. Możesz spróbować ich
    wykorzystać jako biuro podawcze ;)

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 7. Data: 2012-03-28 10:42:42
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

> [...]

    > mógłbym zwrócić. A tak, to bez znaczenia, że w regulaminie karty nic o
    > *niemożności* zwracania nie ma napisane, nie mogę i już

    Trochę poniewczasie przyszło mi do głowy ze jeśli umowa czegoś nie
    przewiduje to znaczy że rozstrzyga to kodeks handlowy lub przepisy ogólne.
    Zwróć się do Rzecznika konsumentów, może on coś wymysli.
    --
    Jacek

  • 8. Data: 2012-03-28 11:28:02
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 27.03.2012 20:49, Karol Y pisze:

> [...]
    > *niemożności* zwracania nie ma napisane, nie mogę i już. I nie ważne, że
    > czytnik pokazuje ile w systemie jest na tej karcie.

    No i słusznie, bo to nie karta płatnicza ani rachunek bankowy, ale po
    prostu bilet wstępu. Już go masz.

    Z karty przedpłacanej w telefonii komórkowej też nie wyjmiesz kasy.
    Zapłaciłeś za minuty rozmów, zostały ci one dostarczone, a ty sobie je
    wykorzystujesz kiedy chcesz.
    Tu zapłaciłeś za minuty pobytu na basenie do wykorzystania kiedy chcesz.
    Więc wykorzystuj.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 9. Data: 2012-03-28 13:48:10
    Od: m <m...@g...com>

> [...]
    > wykorzystujesz kiedy chcesz.
    > Tu zapłaciłeś za minuty pobytu na basenie do wykorzystania kiedy chcesz.

    Spójrz na punkt a->b) jego pierwszego postu - chciał wykorzystać - nie
    dało się.

    p. m.

  • 10. Data: 2012-03-28 15:52:13
    Od: spp <s...@g...pl>

    W dniu 2012-03-28 13:48, m pisze:

    > Spójrz na punkt a->b) jego pierwszego postu - chciał wykorzystać - nie
    > dało się.

    No cóż - widocznie karta pływalni nie była kartą płatniczą bo chciał jej
    dokładnie w ten sposób użyć.

    --
    spp