  • 21. Data: 2021-02-04 21:35:07
    Temat: Re: zwolnienie z parcy za serduszko
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-02-04 o 05:54, Shrek pisze:

    > To chyba nie przy podważaniu, a potwierdzeniu.

    Chodzi o zwolnienie.
    Gdy sąd potwierdzi zasadność zwolnienia, nikt nie będzie ryzykował.
    Po podważeniu zwolnienia do odważnych świat należy.
    Ciekawe jest twoje rozumienie sprawy, dużo by wyjaśniało.

  • 22. Data: 2021-02-05 06:16:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 04.02.2021 o 21:35, t-1 pisze:

    > Chodzi o zwolnienie.
    > Gdy sąd potwierdzi zasadność zwolnienia, nikt nie będzie ryzykował.
    > Po podważeniu zwolnienia do odważnych świat należy.
    > Ciekawe jest twoje rozumienie sprawy, dużo by wyjaśniało.

    No właśnie podobne. Przy podważaniu zwolnienia nie widzę żadnych
    "interesujących konsekwencji".

    --
    Shrek

  • 23. Data: 2021-02-05 08:17:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    t...
    >"Prezenterka pogody w TVP Poznań została zwolniona z pracy dzień po
    >tym,
    >jak w niedzielę wieczorem wystąpiła z przyklejonym do ubrania
    >serduszkiem
    >WOŚP - jako powód podano promowanie konkurencyjnej stacji."

    >https://www.onet.pl/kultura/onetkultura/prezenterka
    -tvp-zwolniona-za-serduszko-wosp-zapowiadala-pogode-
    od-20-lat/srt9kqm,681c1dfa

    >Bardziej obszerna relacja dla prenumeratorów:
    >https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,26751060,
    prezenterka-pogody-w-tvp-zwolniona-z-pracy-bo-wystap
    ila-na.html?&_ga=2.79354452.17355873.1612165149-1609
    251266.1595588080#a=190&c=8000

    Jest dementi.
    https://www.tvp.info/52116090/kolejny-fake-news-o-te
    lewizji-polskiej-jest-oswiadczenie-tvp-poznan

    Pani byla na ... hm "zatrudniona na podstawie umowy cywilno-prawnej
    jako redaktor odpowiedzialny" ... i pozostaje zatrudniona.
    "Umowa dotyczaca prognozy pogody wygasla 31.01 z powodu uplywu terminu
    na jaki zostala zawarta".

    Klamia? Chyba nie, zbyt latwo sprawdzic.
    Ale dalsze losy ... moze warto sledzic, ale nawet jak kolejna umowa
    wygasnie ... czy to o czym swiadczy? :-)

    A moze wlasnie pani powiedzieli, ze umowy nie przedluza i dlatego taka
    odwazna sie zrobila :-)

    J.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    ubóstwie."
    autor nieznany

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 24. Data: 2021-02-05 08:38:09
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05-02-2021 o 08:17, J.F. napisał:
> [...]
    > Ale dalsze losy ... moze warto sledzic, ale nawet jak kolejna umowa
    > wygasnie  ... czy to o czym swiadczy? :-)

    W mediach to standard, że mają umowy czasowe i nienaturalnym jest bez
    dogadania się nie podpisywanie kolejnej. Więc tłumaczenie słabe i dla
    ludzi, którzy tego nie rozumieją.

    --
    http://kaczus.ppa.pl

  • 25. Data: 2021-02-05 08:43:30
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    >
    > W mediach to standard, że mają umowy czasowe i nienaturalnym jest bez
    > dogadania się nie podpisywanie kolejnej. Więc tłumaczenie słabe i dla

    _Prawnie_ słabe czy _politycznie_ słabe? To że są umowy czasowe zamiast
    umowy stałej niby nie ma konsekwencji _prawnych_ ? CUD! :-)

    Tu jest grupa PRAWO. Opierdol moralno-polityczny to na pl.soc.polityka
    albo pl.pregierz.

    --
    A. Filip

  • 26. Data: 2021-02-05 09:36:35
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl>

    W dniu 05-02-2021 o 08:43, A. Filip napisał:

    lewizji-polskiej-jest-oswiadczenie-tvp-poznan

    > _Prawnie_ słabe czy _politycznie_ słabe? To że są umowy czasowe zamiast
    > umowy stałej niby nie ma konsekwencji _prawnych_ ? CUD! :-)

    To jest standard w mediach. Mają niewiele etatów. I jest to związane z
    politykom mediów państwowych, a nie tego, że chcą tak lub nie chcą osoby
    "zatrudnione". Etat w mediach publicznych dostajesz albo po latach
    pracy, albo po znajomości. Więc to nie skąpi prywaciarze, a aparat
    państwowy przyjął taki "model biznesowy". Jest umowa ustna, że "słuchaj
    będziesz chciał rozwiązać umowę, to poinformuj nas z wyprzedzeniem, jak
    my będziemy chcieli też tak zrobimy, inaczej będzie to umowa
    automatycznie przedłużana" Umowa jest ustna, ale na grupie prawo
    jesteśmy, więc wiadomo, ze jest tak samo wiążąca, tylko trudniej ją
    udowodnić.

    --
    http://zrzeda.pl

  • 27. Data: 2021-02-05 09:51:37
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
> [...]

    >W mediach to standard, że mają umowy czasowe i nienaturalnym jest bez
    >dogadania się nie podpisywanie kolejnej. Więc tłumaczenie słabe i dla

    No ale co innego zwolnic pracownika na etacie, a co innego
    umowy-zlecenia nie przedluzyc :-)

    J.

  • 28. Data: 2021-02-05 10:03:42
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
    > Użytkownik "Tomasz Kaczanowski" napisał w wiadomości grup
    lewizji-polskiej-jest-oswiadczenie-tvp-poznan

    > No ale co innego zwolnic pracownika na etacie, a co innego
    > umowy-zlecenia nie przedluzyc :-)

    A jeszcze inaczej: umowy ustne nie o duperele mają sens jak obie strony
    grają "z grubsza fair". Jeśli reakcją było "aż zwolnienie" to strona
    "zwalniająca" uznaje że to ona przestała grać fair jako pierwsza?
    "Chyba" nie.

    Po za tym przy "umowach ustnych" które ty "sugerujesz" zachodzą
    interesujące przypadki:
    * czy umowa ustna zawarta przez poprzednie kierownictwo obowiązuje
    kolejne kierownictwo jeśli będzie twierdzić że nie zostało o niej
    poinformowane?
    * czy umowę ustną można domniemać po linii "bo tak wszyscy mają" choć mi
    nikt dupy nie zawracał?
    * Jeśli strona wypowie się "Zwodniczo jak Tusk" to ma odpowiadać za to
    co druga strona sobie błędnie znad-interpretowała jak głupi wyborca?

    --
    A. Filip

  • 29. Data: 2021-02-05 11:00:23
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Fri, 5 Feb 2021 08:17:01 +0100, J.F. napisał(a):

    > Jest dementi.
    > https://www.tvp.info/52116090/kolejny-fake-news-o-te
    lewizji-polskiej-jest-oswiadczenie-tvp-poznan

    > Klamia? Chyba nie, zbyt latwo sprawdzic.

    Nie mówią całej prawdy, bo 1 lutego pogodynka normalnie przyszła do pracy i
    nagrała prognozę, która została wyemitowana wieczorem. Przedłużanie umowy
    na kolejny rok jest standardem w takim miejscu.

    "Telewizja twierdzi, że Patrycja Kasperczak nie została zwolniona, lecz po
    prostu z końcem stycznia wygasła jej umowa na prezentowanie pogody.
    Kasperczak prowadziła prognozę pogody od 20 lat, ale nie miała w telewizji
    etatu, a jej umowa, jak dowiadujemy się nieoficjalnie, była co roku
    przedłużana. Nikt nie miał do jej pracy zastrzeżeń.

    Według Agaty Ławniczak ostatnia umowa wygasła w niedzielę, 31 stycznia,
    czyli właśnie w dniu 29. finału WOŚP. To tego dnia Kasperczak wystąpiła na
    wizji z czerwonym serduszkiem.

    Prezenterka nie wiedziała, że tym razem umowa nie zostanie przedłużona. W
    poniedziałek, 1 lutego przyszła normalnie do siedziby telewizji i nagrała
    kolejną prognozę pogody. Wyemitowano ją wieczorem.

    - Dopiero po tym nagraniu Patrycja dowiedziała się, że więcej pogody już
    nie poprowadzi. To była kara za serduszko WOŚP - opowiadają nam anonimowo
    pracownicy TVP."

    https://poznan.wyborcza.pl/poznan/7,36001,26755327,p
    rezenterka-znika-z-tvp-jej-szefowa-potwierdza-serdus
    zko-wosp.html

    Skoro umowa po prostu wygasła, po co dyrektorka - jak donoszą media mętnego
    nurtu - "wpadła w szał". To zresztą nie jedyny jej wyczyn:

    "Ale to nie koniec, bo w niedzielę wieczorem o finale WOŚP poinformowano
    także w "Teleskopie", programie informacyjnym TVP Poznań. Autorem materiału
    był reporter Marcin Wróblewski.

    Po pierwszej emisji o godz. 17.30 Ławniczak zadzwoniła do wydawczyni
    programu Barbary Kożeniewskiej i zażądała modyfikacji materiału, który był
    po prostu neutralny. Reporter miał dokleić fragment z informacją, że Jurek
    Owsiak, dyrygent WOŚP, popiera Strajk Kobiet, który z kolei promuje
    aborcję. Kożeniewska odmówiła wykonania polecenia. W kolejnych wydaniach
    materiał poszedł w niezmienionej wersji - opowiadają pracownicy TVP.

    Agata Ławniczak, jak dodają, była wściekła i w poniedziałek przyszła na
    redakcyjne zebranie. Doszło do wymiany zdań między dyrektorką i wydawczynią
    "Teleskopu". Nasi informatorzy twierdzą, że Ławniczak oskarżyła wydawczynię
    i reportera o sabotaż. "

    wykorzystania do prac domowych"
    św. Tomasz z Akwinu

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 30. Data: 2021-02-05 11:01:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]

    >"Chyba" nie.

    >Po za tym przy "umowach ustnych" które ty "sugerujesz" zachodzą

    Dlaczego niby sugeruje?
    Obie umowy zapewne byly pisemne, jak to przy sporej kwocie wypada.

    Druga nie budzi moich watpliwosci - miala umowe na prezentowanie
    pogody i ja realizowala.
    Umowa miala termin koncowy wpisany.

    Przy pierwszej mam ciut watpliwosci - bo jesli "cywilnoprawna" to
    chyba nie "o prace".
    A jesli nie o prace, to czy mozna pisac "pozostaje zatrudniona" ?
    Termin koncowy tez byc moze jakis tam ma ... i przedluza, lub nie :-)
    Po to jest umowa-zlecenie i termin, aby nie trzeba bylo
    przedluzac/wypowiadac.

    >interesujące przypadki:
    >* czy umowa ustna zawarta przez poprzednie kierownictwo obowiązuje
    > kolejne kierownictwo jeśli będzie twierdzić że nie zostało o niej
    > poinformowane?

    Kierownictwo zawiera umowe w imieniu przedsiebiorstwa, to obowiazuje
    ... tylko trudno moze byc dowiesc samego faktu i tresci szczegolowych.
    Ale ksiegowosc lubi papierki, wiec pewnie nalega na pisemna forme.

    >* czy umowę ustną można domniemać po linii "bo tak wszyscy mają" choć
    >mi
    > nikt dupy nie zawracał?

    Kto wie.
    Ale tu nie fabryka, tu sa stawki i umowy indywidualne :-)

    J.