    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: zwolnienie z parcy za serduszko
    Date: Fri, 5 Feb 2021 11:01:44 +0100

    Użytkownik "A. Filip" napisał w wiadomości grup
    "J.F." <j...@p...onet.pl> pisze:
> [...]
    lewizji-polskiej-jest-oswiadczenie-tvp-poznan

    >A jeszcze inaczej: umowy ustne nie o duperele mają sens jak obie
    >strony
    >grają "z grubsza fair". Jeśli reakcją było "aż zwolnienie" to strona
    >"zwalniająca" uznaje że to ona przestała grać fair jako pierwsza?
    >"Chyba" nie.

    >Po za tym przy "umowach ustnych" które ty "sugerujesz" zachodzą

    Dlaczego niby sugeruje?
    Obie umowy zapewne byly pisemne, jak to przy sporej kwocie wypada.

    Druga nie budzi moich watpliwosci - miala umowe na prezentowanie
    pogody i ja realizowala.
    Umowa miala termin koncowy wpisany.

    Przy pierwszej mam ciut watpliwosci - bo jesli "cywilnoprawna" to
    chyba nie "o prace".
    A jesli nie o prace, to czy mozna pisac "pozostaje zatrudniona" ?
    Termin koncowy tez byc moze jakis tam ma ... i przedluza, lub nie :-)
    Po to jest umowa-zlecenie i termin, aby nie trzeba bylo
    przedluzac/wypowiadac.

    >interesujące przypadki:
    >* czy umowa ustna zawarta przez poprzednie kierownictwo obowiązuje
    > kolejne kierownictwo jeśli będzie twierdzić że nie zostało o niej
    > poinformowane?

    Kierownictwo zawiera umowe w imieniu przedsiebiorstwa, to obowiazuje
    ... tylko trudno moze byc dowiesc samego faktu i tresci szczegolowych.
    Ale ksiegowosc lubi papierki, wiec pewnie nalega na pisemna forme.

    >* czy umowę ustną można domniemać po linii "bo tak wszyscy mają" choć
    >mi
    > nikt dupy nie zawracał?

    Kto wie.
    Ale tu nie fabryka, tu sa stawki i umowy indywidualne :-)

    J.