  • 1. Data: 2003-02-19 21:57:29
    Temat: zmiana pracy-kiedy powiedziec?
    Od: irek <i...@g...pl>

    Witam serdecznie,

    Mam takie pytanie.
    Od 1 lutego podjąłem pracę w pewnej firmie na okres próbny 1 miesiąca
    (termin tej pierwszej umowy wygasa z dniem 28 lutego b.r.)
    Jednakże w międzyczasie otrzymałem lepszą propozycję pracy, którą
    przyjąłem (termin rozpoczecia: 1 marca).
    Nie wiem kiedy poinformować obecnego pracodawcę o tym, iż po wygaśnięciu
    pierwszej umowy na okres próbny, nie podpiszę kolejnej i rezygnuję z
    pracy u niego.

    Zgodnie z przyjętymi zasadami, powinienem zrobić to w ostatni roboczy
    dzień miesiąca (tu: 28-02-03).

    Jednakże chciałbym być w porządku wobec obecnego pracodawcy i
    poinformować go już teraz (będzie mógł juz rozpocząć poszukiwania kogoś
    na moje miejsce).

    I pytanie brzmi:
    Czy informując obecną firmę już teraz nie działam na swoją szkodę?
    Może bezpieczniej dla mnie jest powiedzieć pod koniec miesiąca?

    Pozdrowienia
    --

    irek

  • 2. Data: 2003-02-19 22:41:33
    Temat: Re: zmiana pracy-kiedy powiedziec?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Feb 2003 21:57:29 +0000 (UTC), irek
    <i...@g...pl> zakodował:

    >Zgodnie z przyjętymi zasadami, powinienem zrobić to w ostatni roboczy
    >dzień miesiąca (tu: 28-02-03).

    Przyjętymi gdzie?

    >Czy informując obecną firmę już teraz nie działam na swoją szkodę?
    >Może bezpieczniej dla mnie jest powiedzieć pod koniec miesiąca?

    To dylemat moralny - formalnie nie masz obowiązku informować
    pracodawcy. Wystarczy, jak nie przyjdziesz do pracy.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-02-19 22:59:06
    Od: irek <i...@g...pl>

    Kaizen <x...@c...sz> napisał w wiadomości

    > To dylemat moralny - formalnie nie masz obowiązku informować
    > pracodawcy. Wystarczy, jak nie przyjdziesz do pracy.

    Ano wiem i właśnie o ten dylemat moralny chodzi. Chcę go poinformować.
    Tylko nie wiem, czy on wtedy nie ma możliwości zrobienia mi jakiegoś
    numeru. Np. dać mi szybciutko dyscyplinarkę w ciągu tego jednego
    tgodnia, bo np. nie bedzie mi musial zapłacić za ten tydzień.
    Myślę, że się mylę, zwłaszcza, ze planuję poinformować go na piśmie
    (wypowiedzenie umowy, 2 egzemplarze) ale wolę się upewnić.

    Pozdr.

    irek

  • 4. Data: 2003-02-19 23:53:10
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Wed, 19 Feb 2003 22:59:06 +0000 (UTC), irek
    <i...@g...pl> zakodował:

    >Myślę, że się mylę, zwłaszcza, ze planuję poinformować go na piśmie
    >(wypowiedzenie umowy, 2 egzemplarze) ale wolę się upewnić.

    Nie masz czego wypowiadać i nie rób tego, bo skomplikujesz sobie
    życie. Umowa zwyczajnie ulega rozwiązaniu z upływem okresu na jaki
    została zawarta.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-02-20 00:46:05
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Kaizen wrote:
> [...]
    >

    > Nie masz czego wypowiadać i nie rób tego, bo skomplikujesz sobie
    > życie. Umowa zwyczajnie ulega rozwiązaniu z upływem okresu na jaki

    Tia. Ta moralnoscia wykonczysz siebie i pracodawce :)
    Sprawa jest prosta. Jesli zaproponowal Ci umowe na tak krotki okres to
    znaczy, ze ma na wzgledzie to, iz mozesz szukac pracy u kogos innego.
    Jesli w pore Ciebie nie poinformuje o tym, ze bedzie przedluzal, to juz
    jest jego strata.
    Chyba, ze chcesz sie jakos zabezpieczyc przed utrata tamtej pracy.

    Osobiscie, jesli pracownik spodobalby mi sie lub nie to powiedzialbym mu
    o sprawie juz po tygodniu. Bo myslisz, ze ile sie sprawdza pracownika,
    miesiac ? Ale ludzie sa rozni wiec miej to na wzgledzie :)

    Pozdrawiam !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 6. Data: 2003-02-20 09:58:36
    Od: Jureq <j...@X...ze.spamemX.op.pl>

    irek wrote:

> [...]
    > Myślę, że się mylę, zwłaszcza, ze planuję poinformować go na piśmie
    > (wypowiedzenie umowy, 2 egzemplarze) ale wolę się upewnić.

    Jeśli napiszesz wypowiedzenie to możesz narobić sobie kłopotu.
    Poinformuj go ustnie. A nuż zaproponuje ci warunki lepsze niż w tej
    drugiej pracy

  • 7. Data: 2003-02-20 16:53:49
    Od: irek <i...@g...pl>

    Dzięki wszystkim za zainteresowanie i odpowiedzi:)

    Pozdr.

    Irek