  • 1. Data: 2003-02-19 21:11:17
    Temat: pytania dotyczace otwarcia firmy
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    Witam

    mam pare pytań, z góry dziekuje za wszelakie info
    chce otworzyc mala firme zajmujaca sie montazem sieci osiedlowych,
    podlaczaniem do inernetu, itp itd.
    i teraz moje pytanie jezeli jestem studentem czy musze placic pełny zus, ( z
    tego co sie orientuje to jest to okolo 500 zl) czy da sie to jakos ominac?
    bo nieprzypuszczam zebym zdolał na siebie zarobic..

    teraz drugie pytanko jezeli firma nieprzynosi dochodow czy musze placic
    podatek? czy podatek place tylko od tego co zarobilem???

    trzecie pytanko
    jak wyglada sprawa otwarcia firmy i zatrudnienia kogos do pomocy? czy ma to
    sens? czy jest to oplacalne? czy lepiej otworzyc dwie firmy? czy moze 1
    firme dwu osobowa? za wszelkie uwagi z góry dziekuje, przepraszam ze
    niewyrazam sie fachowo ale jestem kompletnym laikiem w tych sprawach
    pozdrawiam Nowak Ł.

  • 2. Data: 2003-02-20 01:02:45
    Temat: Re: pytania dotyczace otwarcia firmy
    Od: Mackosa <mackosa@wp._NOSPAM_.pl>

    Nowak Ł. wrote:

    > Witam
    >
    > mam pare pytań, z góry dziekuje za wszelakie info
    > chce otworzyc mala firme zajmujaca sie montazem sieci osiedlowych,
    > podlaczaniem do inernetu, itp itd.

    Fajnie to moja branza :))))

    A teraz, zeby nie meczyc dlugo.
    1. Zrob biznes plan.
    2. Pogooglaj sobie na www.google.pl -> grupy dyskusyjne.
    3. www.zus.pl
    4. Znajdz sobie ksiegowa. Ona Ci powie co jest lepsze i co w ogole
    powinno sie zrobic jesli chodzi o podatki oraz rodzaj opodatkowania.
    Na spotkanie z nia przygotuj sie dobrze:
    - szacunkowy przychod na najblizszy rok,
    - szacunkowe koszty ----//-----.

    Czy warto zatrudnic kogos oraz czy lepiej dzialac we wspolpracy z druga
    firma prowadzaca dzialalnosc gospodarcza czy zrobic z nim spolke ?
    Te pytania drecza podejrzewam 3/4 ludzi ktorzy rozpoczynaja dzialalnosc.
    * Po pierwsze, do spolki trzeba miec zaufana osobe.
    * Po drugie, ktos w spolce musi byc dominujacy organizacyjnie i
    koncepcyjnie, a ktos bardziej np. technicznie.
    * Po trzecie nie bedziesz znal odpowiedzi na te pytania dopoki nie
    znajdziesz sensownej odpowiedzi na pytanie:
    "czy robienie z kims interesu bedzie prowadzic do synergii dzialan
    zarobkowych czy tez spowoduje oslabienie i upadek spolki ?"

    I na koniec :)
    Sieci osiedlowe to grzaski temat. Trzeba miec spory potencjal ludzi,
    sprzetu oraz pieniazkow. Do tego dochodza "negocjacje" z administracjami
    osiedli oraz koszty lacz do providerow. Zrob sobie maly biznes plan nie
    tylko calej dzialalnosci, ale takze takich pojedynczych projektow sieci
    osiedlowych. Wowczas zauwazysz, ze jest duze ryzyko pakowania sie w ten
    interes, zwlaszcza dla osoby, ktora dopiero rozpoczyna dzialalnosc.

    Trzymaj sie cieplo, uwazaj na terminy kazdego miesiaca, plac regularnie
    podatki i ZUS, nie gub czesto faktur i usmiechnj sie, bo jutro moze byc
    gorzej :)

    Pozdrawiam !
    Mackosa <mackosa@wp_NOSPAM_.pl>

  • 3. Data: 2003-02-20 08:22:02
    Od: "Nowak Ł." <n...@w...pl>

    witam:)

    dziekuje za szybką odpowiedz, bede musial troche poszukac na ten
    temat:),faktycznie bede musial zrobic sobie jakis kosztorys ile co bedzie
    kosztowalo:).
    nio nic lece na uczelnie , jeszcze raz dzieki za odpowiedzi:)
    pozdrawiam Nowak Ł.
    ps. jak ktos mialby jeszcze jakies sugestie z góry dziekuje

  • 4. Data: 2003-02-24 07:01:39
    Od: "Marcin Surowiec" <s...@f...id.pl>

    Użytkownik "Nowak Ł." <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > ps. jak ktos mialby jeszcze jakies sugestie z góry dziekuje

    jeśli będziesz zakładał z kimś spółkę określ w umowie _bardzo_ dokładnie
    wasze prawa i obowiązki, podział zysków, uczestnictwo w stratach,
    rozwiązywanie spraw spornych i w ogóle wszystko co się da uregulować.
    I to niezależnie od tego jak zaufana jest ta osoba.
    Później zawsze są z tym problemy a szkoda tracić przyjaciół z powodu
    pieniędzy.