  • 121. Data: 2007-10-08 17:52:40
    Temat: Re: zgubilem prawo jazdy!!! DLUGIE ale dla mnie starszne
    Od: Artur <s...@r...pbz>

    Dnia Mon, 8 Oct 2007 08:57:39 +0200, Karoll napisał(a):

    > Tracisz czas.
    > Ten człowiek nie myśli. Bo jakby pomyślał to by wiedział że jak nie ma
    > prawojazy to niemoże prowadzić.
    > Chciałbym żyć w kraju gdzie takich pyskaczy wsadza się na dołek na 24h a nie
    > tylok skówa.
    >
    > K jak Kierowca

    Zarówno delor jak i ty - nie grzeszycie percepcją.
    Toć nie mandat jest przedmiotem polemiki.

    Teraz konkurs:
    - który z was trafi co jest przedmiotem - wygrywa lizaka ;)

  • 122. Data: 2007-10-08 19:26:09
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    Użytkownik "Ls" <t...@a...pl> napisał w wiadomości

    > Masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem? Przeciez tu nie chodzi o
    > mandat, ani o to ze gosciu nie mogl dalej jechac, tylko o to ze gliniarz
    > na sile sprzatnał mu samochod na parking mimo ze juz ktos po ten samochod
    > jechal.

    A jak długo ma czekać policjant na dojazd kolegi z prawem jazdy? Czy ma
    obowiązek czekać? A co jeśli mu dyżurny zleci inne zadanie w tzw.
    międzyczasie?
    Znasz jakieś podstawy prawne tego "czekania" czy tylko tak sobie piszesz z
    nudów?

    --
    Pzdr
    Leszek

  • 123. Data: 2007-10-08 21:09:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    > Tracisz czas.
    > Ten człowiek nie myśli. Bo jakby pomyślał to by wiedział że jak nie ma
    > prawojazy to niemoże prowadzić.

    Tak, a jak nie ma dowodu rejestracyjnego przy sobie to też nie ma prawa
    jechać dalej autem? A tu w Niemczech policjant sprawdza dane w bazie, wręcza
    kwitek za bodajże 20 albo 50 EUR będący zastępczym DR. Dziki kraj, nie
    zabierają auta...

    > Chciałbym żyć w kraju gdzie takich pyskaczy wsadza się na dołek na 24h a nie
    > tylok skówa.

    No to życzę Tobie 48h w areszcie śledczym za to że nie miałeś przy sobie
    dowodu osobistego :> Wybacz, ale prawo ma być DLA ludzi, a nie przeciwko nim.
    A policjant jest od tego, żeby przede wszystkim chronić obywateli i im
    pomagać, a nie od tego żeby zgnoić pod byle pretekstem.

    Nie pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944
    (c) Tomasz Olbratowski 2004

  • 124. Data: 2007-10-08 21:16:40
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2007 08:24:41 +0200, Delor napisał(a):

    > W Francji widziałem jak kierowca zapłacił mandat 90,- EUR
    > za przekroczenie prędkości na autostradzie o 20 km/h.

    W tejże samej Francji policjant nawet nie mrugnie okiem na pieszego
    przechodzącego przez jezdnię na czerwonym świetle, chyba że ów pieszy zrobi
    to wyjątkowo głupio prowokując sytuację niebezpieczną.

    To czy 20km/h w danym miejscu mogło spowodować zagrożenie - sprawa
    dyskusyjna. Być może było to tylko pretekstem - znajomy z Niemiec raz
    oberwał mandatem za jazdę niby z dozwoloną prędkością, tyle że w zbyt
    agresywnym stylu. A w Usiech spróbuj przy policjancie ruszyć z piskiem
    opon... ;)

    > 50 zł opłaty za obsługę klienta i za wzmocnienie jego pamięci
    > to nie jest dużo, Skarb Państwa musiał dołożyć do tego dużo więcej.

    50zł opłaty to nie jest dużo - i z tym W OGÓLE nie dyskutuję. Natomiast
    dyskutuję z debilizmem pt. "sprawdziłem że ma Pan uprawnienia, ale przykro
    mi teraz wzywam lawetę żeby zawiozła auto na parking. Trzeba było mieć pod
    ręką drugiego kierowcę, proszę jechać na drugi koniec kraju po dokumenty."

    > Zachowanie policjanta zalezy też od zachowania kierowcy. Policjant
    > to tylko człowiek, który też ma emocje.

    Skoro ma słabe nerwy przy kontroli drogowej, to niech lepiej zmieni zawód na
    mniej stresujący - może np. przycinać drzewka bonsai...

  • 125. Data: 2007-10-08 21:24:13
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Mon, 8 Oct 2007 18:14:17 +0100, Ls napisał(a):
> [...]

    Czyli durne prawo powinno zostać zmienione. Jeśli policjant ma możliwość
    zweryfikowania uprawnień kierowcy, to równie dobrze powinien mu wydać (razem
    z mandatem, rzecz jasna - odświeży pamięć) kwitek uprawniający do dalszej
    jazdy.

    A co do pięknej gadki o wykroczeniach - skoro policjant może puścić takiego
    Siwca który zapierdzielał jak poroniony, to równie dobrze inny może
    przymknąć oko na człowieka który najnormalniej w świecie zapomniał/zgubił
    dokument.

> [...]
    > sprzatnał mu samochod na parking mimo ze juz ktos po ten samochod jechal.

    A to już swoją drogą, bo to zakończenie historyjki już było totalnym
    przegięciem ze strony bandyty-policjanta.

    Pozdrawiam,

  • 126. Data: 2007-10-08 21:32:46
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2007 20:43:02 +0200, Heming napisał(a):
    > Ale jesli juz uzyc Twojej alegorii to w tym wypadku sam o te zgnile kotlety
    > poprosiles. No niestety, ale jak nie mamy dokumentow, nie mamy waznych
    > badan, mamy niesprawne auto, jestesmy po kielichu to nie wsiadamy do auta i

    No więc jeśli dla Ciebie zgubione prawo jazdy jest równoważne jeździe po
    kielichu, to coś z Tobą mocno nie tak.

  • 127. Data: 2007-10-08 21:38:19
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Sun, 7 Oct 2007 21:40:43 +0200, Heming napisał(a):
    > Użytkownik "Idiom" <i...@v...pl> napisał w wiadomości

    > [cut]

    > Otoz to! :) I tu nie chodzi o to by byc przymilnym i wchodzic policjantowi,
    > straznikowi miejskiemu czy innej "wladzy" do tylka, ale o to by odnosic do
    > nich w sposob kulturalny, a w 99,99 % przypadkow oni w taki sam sposob
    > odniosa sie do nas. Ta zasada w dziala tez w sadach, urzedach i innych

    Tu się jak najbardziej zgodzę - po pierwsze ubliżanie komukolwiek jest
    oznaką chamstwa, po drugie ubliżanie "silniejszemu" jest głupotą i
    proszeniem się o kłopoty. Ale nie zmienia to faktu, że policjant może i jest
    "tylko człowiekiem", ale stanowisko zobowiązuje go do tego żeby nie dać się
    sprowokować nawet wrzeszczącemu na niego furiatowi.

    Pozdrawiam,

  • 128. Data: 2007-10-08 23:10:22
    Od: "Delor" <D...@w...pl>

> [...]
    > "tylko człowiekiem", ale stanowisko zobowiązuje go do tego żeby nie dać się
    > sprowokować nawet wrzeszczącemu na niego furiatowi.

    W tym przypadku policjant nie dał się sprowokować. Policjant
    spokojnie ukarał kierowcę za naruszenie godności funkcjonariusza
    państwowego bedącego na służbie. Karą było odholowanie samochodu
    na parking.

  • 129. Data: 2007-10-08 23:18:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Delor wrote:
> [...]
    > spokojnie ukarał kierowcę za naruszenie godności funkcjonariusza
    > państwowego bedącego na służbie. Karą było odholowanie samochodu

    1 .Odholowanie samochodu nie może być karą za naruszenie godności
    funkcjonariusza. Co najwyżej zemstą.
    2. Funkcjonariusz nie jest od orzekania kar za naruszenie własnej godności.

  • 130. Data: 2007-10-09 05:38:30
    Od: "Nostradamus" <l...@p...fm>

    >Wybacz, ale prawo ma być DLA ludzi, a nie przeciwko nim.

    Wybacz ale prawo tworzą ludzie. Tacy jak ty i ja. Poprzez swoich
    przedstawicieli zasiadających w sejmie ustaliliśmy, że za brak przy sobie
    perawa jazdy jest kara i policjant nie zezwoli na dalszą jazdę. Może również
    sholować auto.

    > A policjant jest od tego, żeby przede wszystkim chronić obywateli i im
    > pomagać, a nie od tego żeby zgnoić pod byle pretekstem.

    Nie zgnoił. Zrobił to do czego miał prawo przez nas, obywateli ustanowione.
    Podatnicy nie życzą sobie aby za ich pieniądze policjant zamiast efektywnie
    pełnić służbę , czekał na kolegę obywatela łamiącego prawo który mu kiedyś
    dowiezie prawo jazdy.