  • 1. Data: 2006-01-10 08:19:26
    Temat: zerwanie umowy - kod pocztoowy
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    witam
    mam takie pytanko
    ojczulek sam był w domu i jakas firma naciagneła go na wymiane drzwi :)
    zupełnie nie potrzebnie bo obecne sa ok
    podpisał umowe
    tyle ze kod pocztowy jest zły na tej umowie
    czy moze to byc podstawą zerwania jej?

    pozdrawiam...

    lepiej żyć niż istnieć

  • 2. Data: 2006-01-10 08:25:25
    Temat: Re: zerwanie umowy - kod pocztoowy
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    JDM napisał(a):
> [...]
    > zupełnie nie potrzebnie bo obecne sa ok
    > podpisał umowe
    > tyle ze kod pocztowy jest zły na tej umowie

    I co jeszcze?
    Podstawą odstąpienia od umowy mogą być przepisy ustawy o ochronie
    niektórych prawa konsumentów dające prawo do odstąpienia od niej w ciągu
    10 dni. A jeśli informacji o tym prawie nie ma na umowie, to termin 10
    dni biegnie od chwili dowiedzenia się o tym. Poczytaj na
    www.federacja-konsumentow.org.pl

    KG

  • 3. Data: 2006-01-10 08:32:58
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > I co jeszcze?

    no nie wiem jak bym był prawnikiem to bym sie nie pytał :)

> [...]
    > 10 dni. A jeśli informacji o tym prawie nie ma na umowie, to termin 10 dni
    > biegnie od chwili dowiedzenia się o tym. Poczytaj na

    dzieki poczytam...
    tak na marginesie od umowy mozna odstapic
    tyle ze za 200 pln sie zastanawiam czy mogo sobie zazyczyć rat?
    czy musze liczyć na dobra wole drugiej strony...

    pozdrawiam...

  • 4. Data: 2006-01-10 14:05:22
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    JDM wrote:

> [...]
    > tyle ze za 200 pln sie zastanawiam czy mogo sobie zazyczyć rat?
    > czy musze liczyć na dobra wole drugiej strony...

    Jak to za 200 zl?
    jest to w umowie?
    Jesli tak, to jest nic nie warte.
    Odstąpić od umowy możesz w ciągu 10 dni bez ponoszenia jakichkolwiek
    kosztów i zgoda drugiej strony nie jest na to potrzebna.
    Dodatkowo, wzór takiego odstąpienia i informacja o tym prawie powinna
    znaleźć się w umowie.
    Zdaje się, że nieumieszczenie tego już pod jakiś paragraf podpada, więc
    jeszcze im można koło tyłka narobić.

  • 5. Data: 2006-01-10 14:19:57
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

    > Jak to za 200 zl?
    > jest to w umowie?

    jest w umowie

> [...]
    > znaleźć się w umowie.
    > Zdaje się, że nieumieszczenie tego już pod jakiś paragraf podpada, więc

    o 10 dniach nie ma mowy :)
    brak tez jakiegokolwiek wzoru czegokolwiek

    jaki kodeks mam przeryc w poszykiwaniu tych paragrafow?
    ew. jaka ustawe?

    pozdrawiam i dzieki wielkie :)

  • 6. Data: 2006-01-10 15:22:19
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > znaleźć się w umowie.
    > Zdaje się, że nieumieszczenie tego już pod jakiś paragraf podpada, więc

    dodam jeszcze ze data podpisania umowy jest na 09.01.2005
    facet pomylił się o rok tylko nie wiem czy mi cos to daje :)

    pozdro...

  • 7. Data: 2006-01-10 15:26:23
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    JDM wrote:

    > dodam jeszcze ze data podpisania umowy jest na 09.01.2005
    > facet pomylił się o rok tylko nie wiem czy mi cos to daje :)

    Raczej pogarsza sytuację. Jak firma będzie twierdzić, że umowę zawarto
    przed rokiem, to może się okazać, że wszelkie terminy na jej zerwanie
    już minęły. Chyba, że w umowie jest podany termin instalacji nie jako
    data a jako np dwa tygodnie. Wtedy sie nie będą wygłupiać.

  • 8. Data: 2006-01-10 15:34:58
    Od: "JDM" <h...@p...onet.pl>

> [...]
    > już minęły. Chyba, że w umowie jest podany termin instalacji nie jako
    > data a jako np dwa tygodnie. Wtedy sie nie będą wygłupiać.

    jest termin wykonania i tu juz prawidłowo

    tyle ze nadal nie wiem w jakim kodeksie szukać pomocnych paragafow
    ponoc umowa spisywana poza siedziba firmy tez podlega jakims przepisą
    tyle ze ja zielony i kompletnie nie wiem gdzie tego szukać :)
    za kazda wskazowke wdzeczny jestem
    narazie przeszukuje KC ale jest raczej malo pomocny w moim przypadku...

    pozdrawiam...

  • 9. Data: 2006-01-10 15:36:22
    Od: "Marcin T" <m...@w...pl>

    > o 10 dniach nie ma mowy :)
    > brak tez jakiegokolwiek wzoru czegokolwiek
    >
    > jaki kodeks mam przeryc w poszykiwaniu tych paragrafow?
    > ew. jaka ustawe?

    Ustawa z 2 marca 2005 o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o
    odzpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny Dz.U. Nr
    22, poz 271.
    art. 2 ust 1.
    w ciągu 10 dni możesz odstapić od umowy bez podawania przyczyn i jestes
    zwolniony z wszelkich zobowiązań. jeżeli do umowy nie była dołączona
    informacja o mozliwości odstapienia od umowy wraz z wrozem takiego
    odstapienia to termin 10 dni nie biegnie. w takim przypadku towar można
    zwrócic nie póxniej niz 3 miesiace od jego wydania.

  • 10. Data: 2006-01-10 15:37:45
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    JDM napisał(a):
    > tyle ze nadal nie wiem w jakim kodeksie szukać pomocnych paragafow
    > ponoc umowa spisywana poza siedziba firmy tez podlega jakims przepisą
    > tyle ze ja zielony i kompletnie nie wiem gdzie tego szukać :)

    a miałeś poczytać stronę Federacji Konsumentów

    > za kazda wskazowke wdzeczny jestem
    > narazie przeszukuje KC ale jest raczej malo pomocny w moim przypadku...

    ustawa o ochronie niektórych praw konsumentów

    KG