  • 1. Data: 2006-01-09 23:28:44
    Temat: Fotoradar...
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Zastanawialiście się kiedyś, czy można zaskarżyć to, że bez mojej wiedzy i
    zgody fotoradar zrobił mi zdjęcie? Rozumiem, że miejscu gdzie postawiono
    znak informujący o fotoradarze mam prawo wyboru i jadąc dalej niejako
    zgadzam się na ewentualną fotkę. Ale co z fotkami z fotoradarów ustawionych
    w miejscach w których nie ma znaków informujących o takowych urządzeniach?

    --
    Tomasz Motyliński

  • 2. Data: 2006-01-09 23:30:26
    Temat: Re: Fotoradar...
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Tomasz Motyliński in <dpurjc$mem$1@news.telbank.pl> wrote:

> [...]
    > zgadzam się na ewentualną fotkę. Ale co z fotkami z fotoradarów
    > ustawionych w miejscach w których nie ma znaków informujących o takowych

    A i nasuwa się jeszcze pytanie o wideoradary w samochodach...

    --
    Tomasz Motyliński

  • 3. Data: 2006-01-09 23:41:06
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 09.01.2006 Tomasz Motyliński <m...@w...pl> napisał/a:
    > Zastanawialiście się kiedyś, czy można zaskarżyć to, że bez mojej wiedzy i
    > zgody fotoradar zrobił mi zdjęcie? Rozumiem, że miejscu gdzie postawiono

    Każdy może zrobić Ci zdjęcie. Bez Twojej zgody nie wolno go jdynie
    publikować.

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2006-01-09 23:43:35
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl>

    Tomasz Motyliński napisał(a):
    > Zastanawialiście się kiedyś, czy można zaskarżyć to, że bez mojej wiedzy i
    > zgody fotoradar zrobił mi zdjęcie?

    A dlaczego sądzisz, że na zrobienie takiego zdjęcia wymagana jest Twoja
    zgoda?

    M.

  • 5. Data: 2006-01-09 23:57:37
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Marcin Debowski in <i...@z...router> wrote:

    > Każdy może zrobić Ci zdjęcie. Bez Twojej zgody nie wolno go jdynie
    > publikować.

    A tak wczoraj rozmawialiśmy ze znajomymi i jeden wpadł na pomysł, że jak
    kiedyś zrobią mu fotkę z nieoznakowanego radaru to pójdzie do sądu po
    odszkodowanie :D Muszę mu powiedzieć, przy najbliższej okazji, że jego
    "genialny" plan jest g.... wart :D.

    Tomasz Motyliński

  • 6. Data: 2006-01-10 09:46:01
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Motyliński" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    > Tomasz Motyliński in <dpurjc$mem$1@news.telbank.pl> wrote:

    > A i nasuwa się jeszcze pytanie o wideoradary w samochodach...

    A co tu jest do nasuwania ? :)))
    Przecież samochód policyjny z video-radarem jadący za mną 160 km/h też
    popełnia wykroczenie. Jeśli jest ograniczenie prędkości to obowiązuje ono
    również i policję.

    To jest mniej więcej tak, jakby policjant chcący złapać mnie na gorącym
    uczynku za udział w morderstwie też stanąłby w jednej linii ze mną i
    strzelałby do ofiary.

    pozdr. Robert

  • 7. Data: 2006-01-10 10:15:03
    Od: "Robert J." <r...@w...pl>

> [...]
    ustawionych
    > w miejscach w których nie ma znaków informujących o takowych urządzeniach?

    Ty się dobrze czujesz? Jeśli się nie mylę to Ty masz jeździć przepisowo
    WSZĘDZIE a nie tylko tam, gdzie stoi znak informujący o fotoradarze :-).

  • 8. Data: 2006-01-10 10:42:27
    Od: Tomasz Motyliński <m...@w...pl>

    Robert J. in <dq01f6$gj6$1@opal.futuro.pl> wrote:

    > Ty się dobrze czujesz? Jeśli się nie mylę to Ty masz jeździć przepisowo
    > WSZĘDZIE a nie tylko tam, gdzie stoi znak informujący o fotoradarze :-).

    A ja się czuję znakomicie :D Nie mówię tu o PRD a o samym fakcie robie
    zdjeć, ale już to wyjaśniono.

    --
    Tomasz Motyliński

  • 9. Data: 2006-01-10 13:40:45
    Od: "Marcin T" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Marcin Debowski" <a...@I...ml1.net> napisał w wiadomości

    > Każdy może zrobić Ci zdjęcie. Bez Twojej zgody nie wolno go jdynie
    > publikować.
    >
    > --
    > Marcin

    z tego pamiętam to z tym robieniem zdjęc jest tak, że prawo prasowe zapewnia
    prawo do robienia zdjęć każdemu w miejscach publicznych. ale prawo prasowe
    obowiązuje dziennikarzy (wystarczy, że współprowadzisz lub udzielasz się w
    jakims portalu internetowym i juz jestes dziennikażem) więc nie byłbym taki
    pewien, że każdy każdemu może robić zdjęcia. wydaje mi się, że moge
    powiedzieć, że sobie nie zycze i już zdjęcia mi zrobić nie wolno - chyba, że
    jestem urzędnikiem państwowym wykonujacym swoje obowiązki słuzbowe (i w
    miejscu publicznym oczywiście) to wtedy nie mozna dziennikazowi zabronic
    robic zdjęć.
    oczywiscie na publikowanie trzeba mieć zgodę, jeżeli można rozpoznać osobę
    na zdjęciu. - szczególnie jeżeli jesteś osobą prywatną.

    Marcin

  • 10. Data: 2006-01-10 14:09:02
    Od: Marcin Debowski <a...@I...ml1.net>

    Dnia 10.01.2006 Marcin T <m...@w...pl> napisał/a:
> [...]
    > jakims portalu internetowym i juz jestes dziennikażem) więc nie byłbym taki
    > pewien, że każdy każdemu może robić zdjęcia. wydaje mi się, że moge

    Ja jestem. Spotkajmy się. Zrobię Tobie i mnie zaskarżysz, ok?

    > powiedzieć, że sobie nie zycze i już zdjęcia mi zrobić nie wolno - chyba, że

    Możesz się nawet oflagować a przy tym tupać i pokrzykiwać - byle z daleka.
    Jak będziesz próbował mnie powstrzymać nieco bardziej blisko i
    bezpośrednio to nie ja będę miał kłopoty.

> [...]
    > oczywiscie na publikowanie trzeba mieć zgodę, jeżeli można rozpoznać osobę
    > na zdjęciu. - szczególnie jeżeli jesteś osobą prywatną.

    Mówisz o ochronie wizerunku co wiąże się nie z robieniem komuś zdjęć a
    ponownie, z ich publikacją. W przypadku osób publicznych nie musisz mieć
    nawet zgody na to ostatnie (vide art. 81).

    --
    Marcin