  • 91. Data: 2022-11-18 12:19:54
    Temat: Re: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Thu, 17 Nov 2022 23:11:52 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Może być inaczej, tylko trzeba czy się nie zawali.

    > Jak na niepodpiwniczonym parterze, to może się i bez przebudowy obejść.

    Tak jest, tylko kto ma o tym decydowac - nauczyciel (od WF), dyrektor,
    kuratorium?

    IMHO - powinni miec jaką instrukcje do budynku.

    > Nie tylko przekrój jest ważny, ale i długość, zakręty.

    Owszem, aczkowiek ... czesto sala gimnastyczna jest niemal osobno,
    i ma wywietrzniki gdzies na dachu.

    Ta w Nowym Sączu, Długosza 2, wyglada jednak na stary budynek, gdzie
    wszystko razem.
    No ale na dachu "kominow" ma sporo.

    Czyli co - sala gimnastyczna tam niewysoka, a kanal moze i dlugi?

    J.

  • 92. Data: 2022-11-18 12:25:34
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Może dzieci są dziwne.
    Przy dwójce w aucie szyby mi zaparowują jakbym wyszedł z basenu i nawet nawiew na
    maksa mało pomaga (bez osuszającej klimy), a gdy
    jestem sam w tym samym aucie nigdy.
    Szybciej oddychają?

    -----

  • 93. Data: 2022-11-18 13:10:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    piątek, 18 listopada 2022 o 12:25:37 UTC+1 ąćęłńóśźż napisał(a):
> [...]
    > Przy dwójce w aucie szyby mi zaparowują jakbym wyszedł z basenu i nawet nawiew na
    maksa mało pomaga (bez osuszającej klimy), a gdy

    Aleś porównał. A co jest, jak jest 3 dorosłych?

  • 94. Data: 2022-11-18 18:16:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 12:19, J.F pisze:
    > Tak jest, tylko kto ma o tym decydowac - nauczyciel (od WF), dyrektor,
    > kuratorium?

    Nadzór Budowlany decyzją administracyjną.

> [...]
    > wszystko razem.
    > No ale na dachu "kominow" ma sporo.
    >
    > Czyli co - sala gimnastyczna tam niewysoka, a kanal moze i dlugi?

    Gorzej. To przerobiona sala lekcyjna, w które po prostu na ścianach
    powiesili drabinki i okno osłonili siatką. Malutkie pomieszczenie.

    --
    Robert Tomasik

  • 95. Data: 2022-11-18 18:17:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 18.11.2022 o 09:52, J.F pisze:
    > Nie, ale watpie, aby byla jakos bardzo rozna od sal gimnastycznych w
    > innych szkolach.
    No więc zdecydowanie źle sądzisz :-)
    --
    Robert Tomasik

  • 96. Data: 2022-11-18 23:46:40
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > Nie, ale na oko tu wiele nie trzeba :-)

    No właśnie MZ wiele nie trzeba, żeby w grupie kilkuset nastolatków, w
    zamkniętym pomieszczeniu, paru zemdlało :)

    --
    Marcin

  • 97. Data: 2022-11-18 23:59:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-18, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    agal-syncope/symptoms-causes/syc-20350527

    > Ja bym sie chyba malo zaniepokoil, bo ja nieczuly jestem :-)
    > Moze bardziej tym, ze to moze jakis gaz, i zaraz mnie dopadnie :-)

    Myślę sobie, że racjonalizujesz to jak osoba dorosła, a spójrz jak
    emocjonalne są nastolatki. Tego się z włąsnego doświadczenia nie
    pamięta, ale taki młody człowiek nieco inaczej reaguje na sytuacje jemu
    nowe.

    Poza tym cały czas mam wrażenie, że rozpatrujesz czynniki w izolacji, a
    tu MZ chodzi też o to, że jeden czynnik doprowadza prawie do krawędzi
    jakiegoś zjawiska, a to kolejny popycha ponad krawędź. Jakby tej duchoty
    nie było, to pewnie nikt by nie zemdlał, ale z samej duchoty to może
    zemdlały z 1-2 osoby.

    > No ale jakbym chwile wczesniej mial lekcje o broni chemicznej, to moze
    > bardziej.

    A to to tak. Połowa sali by pewnie zemdlała.

    --
    Marcin

  • 98. Data: 2022-11-21 12:16:01
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 22:46:40 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > No właśnie MZ wiele nie trzeba, żeby w grupie kilkuset nastolatków, w
    > zamkniętym pomieszczeniu, paru zemdlało :)

    Ale nie mozna tego uzasadniac "bo mlodziez czesto mdleje".
    Jeszcze podajac linka, ze to oznacza raz na 30 lat :-)

    A ja sobie nie przypominam, zeby w moich klasach ktos mdlal.

    J.

  • 99. Data: 2022-11-21 12:36:48
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 18 Nov 2022 18:16:33 +0100, Robert Tomasik wrote:

    > Nadzór Budowlany decyzją administracyjną.

    Ale jak to ma byc - dyrektor ma prosic NB, czy prosic kuratorium, a
    oni NB.

    To ile osob sie tam zmiescilo na apelu?

    J.

  • 100. Data: 2022-11-21 13:48:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 21.11.2022 o 12:36, J.F pisze:

    > Ale jak to ma byc - dyrektor ma prosic NB, czy prosic kuratorium, a
    > oni NB.

    Wniosek składa inwestor". Z tymi szkołami różnie bywa. Na pewno nie
    kuratorium, bo oni na nauczaniem nadzór sprawują. W szkołach publicznych
    przeważnie wójt / burmistrz / prezydent. W prywatnych, to już różne
    czary bywają.

    > To ile osob sie tam zmiescilo na apelu?

    No właśnie dużo i w tym się wówczas problem zrobił. Teoretycznie oni
    apele robili na podwórku, ale miasto wprowadziło system płatnego
    parkowania, więc szkoła zamieniła podwórko na parking dla nauczycieli i
    "przyjaciół króliczka". Po tej akcji wydzielili pół podwórka.

    --
    Robert Tomasik