  • 1. Data: 2022-11-10 13:37:45
    Temat: zatrucie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    https://www.rmf24.pl/regiony/slaskie/news-ewakuacja-
    szkoly-podstawowej-w-tychach-czesc-uczniow-zaslabl,n
    Id,6402859#crp_state=1

    "Zatrucie uczniów i ewakuacja w szkole podstawowej nr 37 w Tychach.

    Na sali gimnastycznej odbywała się szkolna uroczystość. Było tam około
    250 osób. Nagle niektórzy uczniowie zaczęli słabnąć. Na sali miał być
    wyczuwalny zapach gazu.

    Początkowo strażacy dostali zgłoszenie o około 30 osobach, które
    zasłabły. Ostatecznie pomocy wymagało 18 osób, którym m.in. podawano
    tlen. Kilka osób trafiło do szpitala na badania.

    Jak dotąd strażackie urządzenia nie wykazały występowania np.
    niebezpiecznego gazu, który mógłby być powodem zasłabnięć."

    Jak w Odrze - cos jest, lecz nie wiadomo co ..

    J.

  • 2. Data: 2022-11-10 15:13:31
    Temat: Re: zatrucie
    Od: Wiesiaczek <c...@v...pl>

    W dniu 10.11.2022 o 13:37, J.F pisze:

> [...]
    > niebezpiecznego gazu, który mógłby być powodem zasłabnięć."
    >
    > Jak w Odrze - cos jest, lecz nie wiadomo co ..

    Jak w Pszczółce Mai: Jest gdzieś lecz nie wiadomo gdzie....

    --
    Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
    "Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

  • 3. Data: 2022-11-10 17:15:18
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    > niebezpiecznego gazu, który mógłby być powodem zasłabnięć."
    > Jak w Odrze - cos jest, lecz nie wiadomo co ..

    https://sadeczanin.info/wiadomosci/co-sie-stalo-w-po
    dstawowce-przy-dlugosza-16-uczniow-w-szpitalu-zdjeci
    a-wideo

    Wystarczy okno otworzyć.

    --
    Robert Tomasik

  • 4. Data: 2022-11-10 20:23:19
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > https://sadeczanin.info/wiadomosci/co-sie-stalo-w-po
    dstawowce-przy-dlugosza-16-uczniow-w-szpitalu-zdjeci
    a-wideo

    > Wystarczy okno otworzyć.

    Co innego gdyby kredą coś na chodniku namazały - wtedy byście
    interweniowali i do kuratora;P

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2022-11-11 00:15:46
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
    > niebezpiecznego gazu, który mógłby być powodem zasłabnięć."
    >
    > Jak w Odrze - cos jest, lecz nie wiadomo co ..

    Pewnie było duszno i parę osób zemdlało, a dalej to już poleciało na
    zasadzie paniki. Jeśli byłby gaz (ten normalny, grzewczy) to musiałby
    mieć chyba spore stężenie, a takie by wykryto.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-11-11 08:38:53
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Pewnie było duszno i parę osób zemdlało, a dalej to już poleciało na
    > zasadzie paniki. Jeśli byłby gaz (ten normalny, grzewczy) to musiałby
    > mieć chyba spore stężenie, a takie by wykryto.

    A kto powiedział, że gaz? Nie wiem jak w nowym sączu, ale u nas to by
    przyjechała jednostka ratownictwa chemicznego i przy sprzęcie jaki mają
    to raczej byłoby jasne czy coś tam było, czy po prostu duszno.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-11-11 08:41:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-11, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A kto powiedział, że gaz? Nie wiem jak w nowym sączu, ale u nas to by
    > przyjechała jednostka ratownictwa chemicznego i przy sprzęcie jaki mają
    > to raczej byłoby jasne czy coś tam było, czy po prostu duszno.

    Uczestnicy twierdzili, że wyczuwali gaz, osobliwie na korytarzu.

    --
    Marcin

  • 8. Data: 2022-11-11 09:10:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Uczestnicy twierdzili, że wyczuwali gaz, osobliwie na korytarzu.

    Nawaniacz jest dość charakterystyczny, ale sam brałem udział w zdarzeniu
    gdy wszyscy czuliśmy gaz (całość przebiegała wzorowo - zamknięcie
    zaworu, ewakuacja części budynku w kilka minut) po czym okazało się, że
    rozszczelniła się beczka z jakim lakierem na pace dostawczaka na rampie.
    Więc to że "czuć gaz" a raczej nawanniacz niekoniecznie znaczy że to
    "gaz". Poza tym świadkowie zawsze porównują to czego własnie
    doświadczyli do znanych sobie wzorców i stąd wzięło się powiedzenie
    "kłamie jak naoczny świadek". Coś mogli poczuć i dopasować do
    najbliżeszego znanego sobie zapachu.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 9. Data: 2022-11-11 15:57:45
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 11.11.2022 o 08:38, Shrek pisze:
    > A kto powiedział, że gaz? Nie wiem jak w nowym sączu, ale u nas to by
    > przyjechała jednostka ratownictwa chemicznego i przy sprzęcie jaki mają
    > to raczej byłoby jasne czy coś tam było, czy po prostu duszno.

    U nas też przyjechała i stąd wiem. Za dużo dzieci zgonili do jednej sali
    i nie otwarli okna.

    --
    Robert Tomasik

  • 10. Data: 2022-11-11 18:54:25
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > U nas też przyjechała i stąd wiem.

    Skoro byli chemiczni i nic nie znaleźli to raczej rzeczywiście nic nie było.

    Ale żeby ludzie zaczęli mdleć od braku tlenu... Nieźle musieli ich tam
    napchać i chyba okna szczelne.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!