  • 1. Data: 2022-11-09 07:55:00
    Temat: Opłata minimalna w sklepie.
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

    W punkcie XERO widziałem kartkę, że opłata minimalna 1zł.

    W innym miejscu cennik:
    A4 - 0,49 zł

    Czyli co ma zrobić klient, który potrzebuje jednej kopii jakiegoś
    dokumentu, kartki ? Mimo iż potrzebuje tylko jednej kopii ma zrobić 3
    kopie i zapłacić 1,47 ?

    Kiedyś była dyskusja, że płacąc kartą można zapłacić nawet 1 grosz i
    sprzedawca nie ma prawa takiej transakcji odmówić.

  • 2. Data: 2022-11-09 10:19:09
    Temat: Re: Opłata minimalna w sklepie.
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 07:55:04 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> [...]
    >
    > Kiedyś była dyskusja, że płacąc kartą można zapłacić nawet 1 grosz i
    > sprzedawca nie ma prawa takiej transakcji odmówić.

    Żona płaciła w leroyu 2gr za gwoździki na wagę. Co prawda gotówką ;> (no ale równo
    miała, pamiętam gościa, co wyjął zza pazuchy porządny plik jagiełłów - widywałem też
    takie pliki u kierpociów we wczesnym etapie kupowania biletów "przez internet" - a
    też na bzsenie widziałem jakichś dziwnych trzech, co chcieli te 15zł gotówką płacić -
    kobitka ich spławiła, że nie ma reszty - jeden to nawet 200zł dawał...).

    A ci głupio się podstawili.
    Trzeba było napisać 1 kartka - 1zł, dwie - 2 zł, 3 i więcej - po 49gr.
    Taki punkt był koło polibudy - chyba poniżej 20 stron było po 70gr za stronę, a
    powyżej po 20gr - i kiedyś robiłem chyba 13 stron, więc powiedziałem, że chcę
    zapłacić za 21.
    Dopiero później wpadło mi do głowy, że trzeba było kazać dać te 8 pustych kartek ;>

  • 3. Data: 2022-11-09 10:57:42
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    zapłacić za 21.
    > Dopiero później wpadło mi do głowy, że trzeba było kazać dać te 8 pustych kartek ;>

    Puste kartki mogli mieć po 50gr.

  • 4. Data: 2022-11-09 12:02:40
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 10:57:46 UTC+1 cef napisał(a):
    powyżej po 20gr - i kiedyś robiłem chyba 13 stron, więc powiedziałem, że chcę
    zapłacić za 21.
    > Puste kartki mogli mieć po 50gr.

    No dobra, dopisać do pliku 8 pustych stron ;>

    Choć zdaje mi się, że raz miałem taką sytuację w jakiejś "drukarni", że miałem w
    pliku puste kartki, a oni mi ich nie "wydrukowali". Tzn. również nie doliczyli do
    rachunku - ale jakbym to np. oprawiał, a puste kartki byłyby ważne - bo jakoś
    wizualnie rozdzielałyby treść, a do tego miały swój numer strony, choć niewydrukowany
    (bez idiotycznego "this page intentionally left blank" - podobno Traktatów Rzymskich
    nie zdążyli wydrukować i podpisane zostały puste książki- jedyną wydrukowaną stroną
    była ta na podpisy, na szczęście nikt nie zaglądał na wcześniejsze ;) to byłaby
    awanturka (zakapior praski: "przepraszamy, czy możemy wszcząć z panami małą
    awanturkę?" "ehm, nie" "to dziękujemy" - i zniknęli w bramie - kolega opowiadał, że
    na Pragę za jego młodości jeździło się na sparringi, żeby się sprawdzić, ale żadnego
    przymusu, wszystko na ochotnika).

  • 5. Data: 2022-11-09 12:04:41
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 12:02:42 UTC+1 Dawid Rutkowski napisał(a):

    > No dobra, dopisać do pliku 8 pustych stron ;>

    Niech mają jeden czarny pixel - żeby było "drukarsko", niech to będzie kropka petitem
    (bo nie wiem, czy da się na 1 punkt wielkość czcionki ustawić ;)

  • 6. Data: 2022-11-09 18:16:21
    Od: Krzysztof kw1618 <k...@g...pl>

> [...]
    zapłacić za 21.
    > Dopiero później wpadło mi do głowy, że trzeba było kazać dać te 8 pustych kartek ;>

    Nie chce tu pisać publicznie adresu, ale to niedaleko PW ten punkt o
    którym wspomniałem.

  • 7. Data: 2022-11-09 22:17:14
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.11.2022 o 07:55, Krzysztof kw1618 pisze:
> [...]
    > Kiedyś była dyskusja, że płacąc kartą można zapłacić nawet 1 grosz i
    > sprzedawca nie ma prawa takiej transakcji odmówić.
    Cennik, jak cennik. Musi zagrzać XERO. Zawsze można poczekać na innego
    klienta i wspólnie kserować 3 strony.
    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2022-11-09 22:39:17
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    środa, 9 listopada 2022 o 18:16:25 UTC+1 Krzysztof kw1618 napisał(a):
> [...]
    zapłacić za 21.
    > Nie chce tu pisać publicznie adresu, ale to niedaleko PW ten punkt o

    No pacz pan, tradycja ;>