  • 1. Data: 2022-11-07 17:18:23
    Temat: Pomniki Polańskich czekają! [Prawomocne uniewinnienie w sprawie pomnika kapelana Solidarności Jankowskiego]
    Od: "A. Filip" <a...@p...pl>

    https://tvn24.pl/pomorze/gdansk-przewrocony-pomnik-p
    ralata-jankowskiego-sad-prawomocnie-uniewinnil-trzec
    h-mezczyzn-6205996
    > Przewrócili pomnik księdza prałata Henryka Jankowskiego, ale nie znieważyli.
    Prawomocny wyrok sądu

    --
    A. Filip

  • 2. Data: 2022-11-07 17:34:35
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 17:18, A. Filip pisze:

> [...]

    No i git! Skoro znieważenie pomnika jest przestępstwem umyślnym, to
    trudno - skoro nie da się na podstawie nagrania zabicia przez kulsonów
    stachowiaka przypisać choćby _nieumyślnego_ spowodowania śmierci
    kulsonom, to mamy tego konsekwencje. Co prawda się nagrało, że
    znieważyli pomnik, ale nie da się przypisać znieważenia pomnika - ot
    taki urok prawa, że można w chuja lecieć;)

    Choć moim prywatnym zdaniem nie da się znieważyć czegoś co na powagę nie
    zasługuje - jak wyniesiesz na przykład śmieci na śmietnik to przecież
    nie jest znieważenie ani śmieci ani śmietnika;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 3. Data: 2022-11-07 18:24:02
    Od: Szwambuł Trantiputl <t...@d...com>

    Wcale nie przypadkiem, dnia Mon, 7 Nov 2022 17:34:35 +0100
    doszła do mnie wiadomość <tkbc2q$sl2$3$Shrek@news.chmurka.net>
    od Shrek <...@w...pl> :

> [...]
    >zasługuje - jak wyniesiesz na przykład śmieci na śmietnik to przecież
    >nie jest znieważenie ani śmieci ani śmietnika;)

    Jestem zdania, że ludziom powinno się stawiać dwa pomniki, jeden
    oficjalny(brąz czy z czego tam je robią), a drugi tak zwany dymant,
    stojący gdzieś na uboczu(jak to Lem opisuje):
    "Dymant (Dyfamacji Monument) -- pomnik niesławy, stawiany wielkim
    publicznym winowajcom ze specjalnych elastycznych tworzyw,
    odkształcających się pod razami, lecz powracających dzięki relaksacji
    do stanu pierwotnego. Także ze spluwaczkami zamiast zniczów."
    --
    Pójdziesz Pleśniowy
    Legniesz Ciekliwy

  • 4. Data: 2022-11-07 18:51:03
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 07.11.2022 o 18:24, Szwambuł Trantiputl pisze:

> [...]
    > odkształcających się pod razami, lecz powracających dzięki relaksacji
    > do stanu pierwotnego. Także ze spluwaczkami zamiast zniczów."

    Swoją szosom instytucja papiestwa się bardzo źle zestarzała. Przewiduje
    problemy z tego samego powodu co z tym pomnikiem. Może dłużej się zejdzie...

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 5. Data: 2022-11-08 00:36:47
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-11-07, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Swoją szosom instytucja papiestwa się bardzo źle zestarzała. Przewiduje
    > problemy z tego samego powodu co z tym pomnikiem. Może dłużej się zejdzie...

    Jak dłużej zejdzie to i emocje opadną. Już opadły. Młodzi podjeli
    decyzję, starzy zdania nie zmienią, przynajmniej w stopniu
    wystarczającym na manifestacyjne koszenie pomników. Owszem, za czas
    jeszcze jakiś będzie się te pomniki w majestacie woli narodu usuwać, ale
    tez raczej nie jako manifestacje a ze względów praktycznych bo nacpali
    tego od cholery w każdej dziurze.

    A do AF, wątkotwórcy i jego kompulsywnego idola Polańskiego. Rzecz,
    którą z rozmysłem ignorujesz przy każdej takiej okazji, to, że Polański
    nigdy za świętego się nie miał i nie wmawiał innym, że jest święty i ma
    jakiś na tę świętość monopol. Obrzydliwość kleru polega właśnie na tym,
    że uzurpują sobie bycie autorytetem moralnym a jak to wygląda to każdy
    widzi,

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2022-11-08 06:27:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

> [...]
    > jeszcze jakiś będzie się te pomniki w majestacie woli narodu usuwać, ale
    > tez raczej nie jako manifestacje a ze względów praktycznych bo nacpali

    Ja obstawiam, że ze względu na skalę i dość wkurwiający sposób dyskusji
    ze strony turbokatoli jednak trochę tego poleci.

    BTW - ja się bardziej zastanawiam co będzie ze schodami jak już pisiorów
    pogonimy i poligon zlikwidujemy. Policja tam będzie po wsze casy stać -
    no trochę słabo. Zostawić na pastwę losu - no trochę głupio żeby
    rozkurwiony i wysprejowany "pomnik" stał w reprezentacyjnym miejscu
    stolicy... trzeba pamiętać, że przynajmniej w teori to jest pomnik
    rónież pozostałych 95 ofiar. Chyba najlepiej na powązki przenieść... ale
    tam już stoi.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 7. Data: 2022-11-08 12:55:44
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 06:27, Shrek pisze:

> [...]
    > stolicy... trzeba pamiętać, że przynajmniej w teori to jest pomnik
    > rónież pozostałych 95 ofiar. Chyba najlepiej na powązki przenieść... ale

    Tyle, że to obecna władza wprowadziła właśnie taki dziwny sposób z
    rozwalaniem pomników. Wcześniej tego nie było, albo ja jakoś tego nie
    zapamiętałem - może nie rzucało się tak w oczy. Oczywiście nikt nie każe
    urządzać wieczornic pod pomnikiem poległych w walce żołnierzy wroga, ale
    jego burzenie, to zdecydowanie kiepski pomysł moim zdaniem. Podobnie z
    innymi pomnikami. Nawet taki bohater narodowy, jak Piłsudski może
    wzbudzić kontrowersje, jak mu się bliżej przyjrzeć - tylko, czy należy?

    Uważam, że sąd niezbyt mądrze uczynił uniewinniając sprawców hucpy.
    Teraz jak się zejdzie grupa ludzi, to wywalą każdy pomnik i będą się na
    to orzeczenie powoływać. Że oni nie znieważyli, tylko obalili. Może
    raczej należałoby iść w stronę jakiegoś wcześniejszego zapytania
    społeczeństwa, czy chcą mieć dany pomnik i nie stawiać pomników
    wzbudzających kontrowersje. A jak się już postawi, to je chronić prawem,
    by nie prowadzić w tej sferze do swoistej anarchii. Oni "nam", a my "im"
    powywalamy pomniki. Do czego to mądrego doprowadzi?

    Nie zapominajmy, że pomnik przeważnie bywa dziełem sztuki. Kij z osobą /
    wydarzeniem, które upamiętnia. Zupełnie nie rozumiem, czemu w
    postępowaniu nie zwrócono uwagi na ten aspekt. Mamy art. 32.2 Ustawy
    Prawo Autorskie określający procedurę niszczenia dzieła w rodzaju
    pomnika. Niszczenie go bez zgody właściciela, to uszkodzenie mienia i
    dziwne dla mnie jest poprzestanie na zbadaniu, czy doszło do znieważenia
    pomnika, gdy doszło do zbiegu z przestępstwem uszkodzenia mienia. Ale
    ufam, że były ku temu jakieś powody.

    --
    Robert Tomasik

  • 8. Data: 2022-11-08 12:57:39
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 8 Nov 2022 06:27:40 +0100, Shrek wrote:

> [...]
    >
    > BTW - ja się bardziej zastanawiam co będzie ze schodami jak już pisiorów
    > pogonimy i poligon zlikwidujemy. Policja tam będzie po wsze casy stać -

    Na razie komendanci dostali wysokie nagrody, a szeregowi symboliczne.
    Moze byc problem z chetnymi do pilnowania :-)

    A wybory beda, i nowa wladza przestanie chronic stare miejsca :-)

> [...]
    > stolicy... trzeba pamiętać, że przynajmniej w teori to jest pomnik
    > rónież pozostałych 95 ofiar. Chyba najlepiej na powązki przenieść... ale

    Gdzie bys nie przeniosl, to moga wysprejowac :-(

    Chyba, ze na jakis scisle strzezony teren ... moze na Nowogrodzka,
    moze prezesowi do ogrodka ... a w sumie i na obecnym placu w miare
    pasuje.

    J.

  • 9. Data: 2022-11-08 13:04:11
    Od: Akarm <a...@w...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 06:27, Shrek pisze:

    > BTW - ja się bardziej zastanawiam co będzie ze schodami jak już pisiorów
    > pogonimy i poligon zlikwidujemy. Policja tam będzie po wsze casy stać

    Tradycja: kiedyś pilnowali pomnika Lenina.
    A spotkałem takie motto:
    "Żyj tak, żeby policja nie musiała pilnować twoich pomników".

    --
    -
    Akarm

  • 10. Data: 2022-11-08 13:33:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 08.11.2022 o 13:04, Akarm pisze:
    > Żyj tak, żeby policja nie musiała pilnować twoich pomników".

    Dobre! Bardzo mądre. Tylko jeszcze tym życiem trzeba dostarczyć podstaw,
    by taki pomnik choć jeden wybudowano.

    --
    Robert Tomasik