  • 31. Data: 2006-02-10 11:12:04
    Temat: Re: zaszyfrowany dysk
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    gringo77 napisał(a):
    > witaj,
    >
    > a tak czy moglbys napisac jakim
    > programem sa te dyski zaszyfrowane?
    > podziekowania
    >
    > gringo

    sprzetowo szyfrowane

  • 32. Data: 2006-02-10 16:29:44
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Żyła [###m...@m...com.###] napisał:

    > Kiedyś pytałem o:
    > Czy Policja (inne służby) mogą dokonać włamania do komputera celem
    > ustalenia zawartości dysku, w celech dowodowych.
    > Może gdyby to ustalić było byłatwiej rozmawiać.

    Jeśli czynione to jest w toku postępowania, to mogą. Przy czym nazywa
    się to ekspertyza, a nie włamanie, ale technicznie na jedno wychodzi.
    Natomiast nie mogą sobie dla grandy przełamywać zabezpieczeń załóżmy
    za pośrednictwem sieci.

  • 33. Data: 2006-02-11 01:28:34
    Od: name <n...@m...com>

    On Fri, 10 Feb 2006 17:29:44 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Marcin ?y?a [###m...@m...com.###] napisa?:

    > Je?li czynione to jest w toku post?powania, to mog?.

    Podstawa?

    > Przy czym nazywa
    > si? to ekspertyza, a nie w?amanie, ale technicznie na jedno wychodzi.

    I wlasnie dlatego wlamanie bez podstaw i papierow jest nielegalne.

  • 34. Data: 2006-02-11 01:51:33
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Uzytkownik "name" <n...@m...com> napisal w wiadomosci

    > Podstawa?

    A chocby 207 kpk.

    > I wlasnie dlatego wlamanie bez podstaw i papierow jest nielegalne.

    Wlamania sa nawet z papierami nielegalne. legalne sa ogledziny i
    ekspertyza. tyle, ze technicznie to na jedno wychodzi.

  • 35. Data: 2006-02-11 02:57:37
    Od: name <n...@m...com>

    On Sat, 11 Feb 2006 02:51:33 +0100
    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> wrote:

    > Uzytkownik "name" <n...@m...com> napisal w wiadomosci

    > A chocby 207 kpk.

    > Wlamania sa nawet z papierami nielegalne. legalne sa ogledziny i
    > ekspertyza. tyle, ze technicznie to na jedno wychodzi.

    To zalezy kto interpretuje. :-P

    Bo cos ostatnio towarzyszowi ubekowi Gardockiemu to z tym nie wychodzi w Strasbourgu.

  • 36. Data: 2006-02-11 08:03:01
    Od: alka <t...@...nie.podam>

    Arek napisał(a):

    > Zgadza się, ale zdaje się dlatego było coś ogólnie o dysponentach wiadomości,
    > czyli wysyłającym, adesacie czy ew. osobie trzeciej która treść zna.
    > Pamiętam jak przez mgłę, więc może użyłem nieścisłych sformułowań.
    > Może trochę NTG ale niektóre programy umożliwiają odtworzenie klucza
    > publicznego na podstawie prywatnego, w odwrotną stronę nie.
    >
    > Arek

    "Osoba trzecia" (adresat) może znajdować się w "trzecim świecie" i
    być nieosiągalna :o)))
    Zasada działania algorytmów opartych na "kluczu
    publicznym/prywatnym" z góry zakłada "jednokierunkowość".
    Oznacza to, że klucza "prywatnego" nie da się zrekonstruować na
    podstawie "klucza publicznego". Dlatego programy tego typu (np.:
    PGP) spędzają sen z powiek co niektórym... :o))))
    W tej sytuacji, nawet gdybyś chciał, nie udostępnisz oryginału, bo
    nawet gdybyś stworzył kopię przed zaszyfrowaniem i zamazaniem, to
    przecież nie muszę Ci wierzyć, że jest dokładna, nie? :)))
    Pozdrawiam.
    alka

  • 37. Data: 2006-02-13 08:19:44
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:

> [...]
    > się to ekspertyza, a nie włamanie, ale technicznie na jedno wychodzi.
    > Natomiast nie mogą sobie dla grandy przełamywać zabezpieczeń załóżmy

    Czyli mamy postępowanie w sprawie... i mamy komputer podłączony do sieci.
    Czy Policja (inny organ aparatu ucisku) może dokonać przełamania
    zabezpieczeń i dokonać:
    - pobrania plików
    - zrobienia listy plików etc...

    MZ

    Co w sytuacji gdy komputer jest szyfrowany i po przedstawieniu zatzutów
    nie ma jak potwierdzic zawartości...

    MZ

  • 38. Data: 2006-02-13 15:06:03
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Żyła [###m...@m...com.###] napisał:

> [...]
    sieci.
    > Czy Policja (inny organ aparatu ucisku) może dokonać przełamania

    Zabezpiecza się komputer i wówczas już albo jest, albo nie ma.
    Natomiast nie słyszałem o robieniu tego poprzez włamanie się na
    pracujący komputer.

  • 39. Data: 2006-02-13 21:46:54
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Ok, wcześniej napisałeś:

    Marcin Żyła [###m...@m...com.###] napisał:

> [...]
    się to ekspertyza, a nie włamanie, ale technicznie na jedno wychodzi.
    Natomiast nie mogą sobie dla grandy przełamywać zabezpieczeń załóżmy

    ---

    Czyli czy jest możliwe przez prokuratora wydanie nakazu przeszukania
    "zdalnie" komputera?
    Czy w tym przypadku można dokonać przełamania zabezpieczeń typu firewall etc
    Czy pobrane w ten sposób pliki / lista plików może być dowodem?

    Zakładamy, że komp jest zaszyfrowany i fizyczna dostępnośc do kompa da
    fakt posiadania skrzynki wraz z licencją na program szyfrujący.

    MZ

  • 40. Data: 2006-02-13 21:55:41
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin Żyła [###m...@m...com.###] napisał:

    Chodziło mi o przełamywanie zabezpieczeń w komputerze, a nie wejście
    przez sieć.