  • 21. Data: 2006-02-09 18:21:33
    Temat: Re: zaszyfrowany dysk
    Od: "ghostrider" <g...@a...kick-ass.O_R_G>

    > czy osoba moze zostac pociagnieta do odpowiedzialnosci za nie udzielenie
    np.
    > policji, bsa, hasla do zaszyfrowanego dysku ? tzn. policja zabiera z firmy
    > komputery , w ktorych dyski sa sprzetowo szyfrowane, jednak nic z nimi
    nie
    > moze zrobic, gdyz sa one zabezpieczone 128 bitowym kluczem. co wtedy ?

    idziesz do sklepu po nowe bo tych dlugo nie zobaczysz...

    ghostrider

  • 22. Data: 2006-02-09 18:27:00
    Od: sobate <s...@s...pl>

    No to wtedy wnosisz pozew cywilny o wysokie odszkodowanie pieniężne od
    policji z powodu niemożności korzystania z komputera przez bezpodstawne
    zatrzymanie.

  • 23. Data: 2006-02-09 20:21:00
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Marcin L [###t...@g...pl.###] napisał:

    Nic. Jako świadek możesz odmówić odpowiedzi na pytanie o hasło na
    podstawie art. 183 kpk. Jako podejrzany - gdyby Ci stawiano zarzut
    możesz w ogóle odmówić składania wyjaśnień.

  • 24. Data: 2006-02-09 20:53:19
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    witek napisał(a) w wiadomości: ...

    >Nie słyszałem, tylko widziałem, ale nie chce mi się szukać gdzie.

    Popieram. Coś takiego istnieje w przypadku przesyłania danych zaszyfrowanych.
    Na żądanie należy odszyfrować, powinien wysyłający lub dysponujący informacją.
    To chyba coś z telekomunikacji.
    Ale jeżeli chodzi o własne lub własnej firmy dane w siedzibie firmy to nie wiem.
    Arek

  • 25. Data: 2006-02-09 21:14:39
    Od: "trojden" <t...@v...pl>

    > Albo "na Rywina" - w dodatku bedzie w 100% zgodne z prawda:
    > "Na podstawie art. 183 KPK, Nie moge udzielić odpowiedzi na to pytanie,
    > gdyż udzielenie odpowiedzi mogłoby narazić mnie na odpowiedzialność za
    > przestępstwo" :>
    Każdy może kłamać tyle że za to można beknąć :)

  • 26. Data: 2006-02-09 21:29:52
    Od: alka <t...@...nie.podam>

    Arek napisał(a):

> [...]
    > To chyba coś z telekomunikacji.
    > Ale jeżeli chodzi o własne lub własnej firmy dane w siedzibie firmy to nie wiem.

    Zauważ jednak, że używanie niektórych programów szyfrujących do
    komunikacji, szczególnie opartych na zasadzie "klucza publicznego"
    uniemożliwia odszyfrowanie przez nadawcę wiadomości, gdyż klucz
    "prywatny" jest w posiadaniu tylko i wyłącznie adresata, a oryginał
    wiadomości jest często podczas szyfrowania skutecznie zamazywany.

    Pozdrowienia.

  • 27. Data: 2006-02-09 22:13:43
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    alka napisał(a) w wiadomości: <62200$43ebb451$d4ba9c16$12606@news.chello.pl>...

> [...]
    >"prywatny" jest w posiadaniu tylko i wyłącznie adresata, a oryginał
    >wiadomości jest często podczas szyfrowania skutecznie zamazywany.

    Zgadza się, ale zdaje się dlatego było coś ogólnie o dysponentach wiadomości,
    czyli wysyłającym, adesacie czy ew. osobie trzeciej która treść zna.
    Pamiętam jak przez mgłę, więc może użyłem nieścisłych sformułowań.
    Może trochę NTG ale niektóre programy umożliwiają odtworzenie klucza
    publicznego na podstawie prywatnego, w odwrotną stronę nie.

    Arek

  • 28. Data: 2006-02-10 08:12:29
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    Robert Tomasik wrote:
    > Marcin L [###t...@g...pl.###] napisał:
    >
    > Nic. Jako świadek możesz odmówić odpowiedzi na pytanie o hasło na
    > podstawie art. 183 kpk. Jako podejrzany - gdyby Ci stawiano zarzut
    > możesz w ogóle odmówić składania wyjaśnień.

    Kiedyś pytałem o:

    Czy Policja (inne służby) mogą dokonać włamania do komputera celem
    ustalenia zawartości dysku, w celech dowodowych.

    Może gdyby to ustalić było byłatwiej rozmawiać.

    MZ

  • 29. Data: 2006-02-10 10:23:55
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    a tak czy moglbys napisac jakim
    programem sa te dyski zaszyfrowane?
    podziekowania

    gringo

  • 30. Data: 2006-02-10 11:06:46
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    Marcin L napisał(a):
    > czy osoba moze zostac pociagnieta do odpowiedzialnosci za nie udzielenie np.
    > policji,

    nie jezeli tobie by grozila odpowiedzialnosc

    >bsa,

    buahaha, oni maja takie upraweinia jak ty