  • 1. Data: 2004-11-05 18:24:49
    Temat: zastrzeżenie prawa do nazwy
    Od: "Miłosz" <m...@w...pl>

    wpadłem na pomysł ciekawego konkursu filmowego. chciałbym sobie gdzieś go
    zastrzec, oopatentować, tak, żeby się nie okazało, że ktoś mi podkradnie
    pomysł. jak to ugryźć?
    pozdrawiam
    Miłosz

  • 2. Data: 2004-11-06 11:31:00
    Temat: Re: zastrzeżenie prawa do nazwy
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Miłosz napisał:

    > wpadłem na pomysł ciekawego konkursu filmowego. chciałbym sobie gdzieś go
    > zastrzec, oopatentować, tak, żeby się nie okazało, że ktoś mi podkradnie
    > pomysł. jak to ugryźć?

    prawa autorskie - ustawa
    moze u notariusza przed przedstawieniem pomyslu komus opisac konkurs

  • 3. Data: 2004-11-06 12:14:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cmicn7$20d$3@213.238.81.81.adsl.inetia.pl>, pawap wrote:
    > prawa autorskie - ustawa

    Na pomysł? Mógłbyś konkretniej?

    --
    Marcin

  • 4. Data: 2004-11-06 12:35:14
    Od: pawap <p...@i...pl>

    Użytkownik Marcin Debowski napisał:

    > Na pomysł? Mógłbyś konkretniej?

    mialem na mysli, tematyke, sposob prowadzenia (moze przez autora),
    elementy scenografii, muzyki, sposob prezentacji sponsorow, inne
    specyficzne cechy tworzace calosc - no bo skoro pomysl jest to chyba nie
    tylko tytul ale tez cos wiecej

    przyznam sie ze z prawa autorskiego to zupelnie nic nie wiem ale chetnie
    sie cos dowiem

    licze na odpowiedz

  • 5. Data: 2004-11-06 12:51:43
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net>

    In article <cmigfm$ack$1@213.238.81.81.adsl.inetia.pl>, pawap wrote:
> [...]
    > tylko tytul ale tez cos wiecej
    > przyznam sie ze z prawa autorskiego to zupelnie nic nie wiem ale chetnie

    No poprzez Prawo Autorskie będzie MZ ciężko: Art.1. 2(1). Ochroną objęty
    może być wyłącznie sposób wyrażenia; nie są objęte ochroną odkrycia, idee,
    procedury, metody i zasady działania oraz koncepcje matematyczne.

    --
    Marcin

  • 6. Data: 2004-11-06 20:27:23
    Od: Arek <a...@e...net>

    Miłosz rzecze:

    > wpadłem na pomysł ciekawego konkursu filmowego. chciałbym sobie gdzieś go
    > zastrzec, oopatentować, tak, żeby się nie okazało, że ktoś mi podkradnie
    > pomysł. jak to ugryźć?

    Pomysłu nie ochronisz.
    Nazwę możesz zaś zarejestrować jako znak handlowy.
    Ale jak nie jesteś potentatem to w Polsce możesz sobie to w d...
    wsadzić, nic nie ochronisz.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.hipnoza.info

  • 7. Data: 2004-11-06 22:41:17
    Od: "Miłosz" <m...@w...pl>

    Użytkownik "pawap" <p...@i...pl> napisał w wiadomości

    > prawa autorskie - ustawa
    > moze u notariusza przed przedstawieniem pomyslu komus opisac konkurs

    Może napiszę coś więcej. To konkurs-plebiscyt filmowy oparty na głosowaniu
    przez płatne SMS-y. Moja strona ma niską odwiedzalność, dlatego chciałbym go
    zorganizować z jakąś popularną stroną filmową o dużej odwiedzalności.
    Chciałbym jednak dostać jakiś procent od zysków. Podpisać z partnerem umowę?
    Jaką? Jak to rozegrać, żeby płacić stosunkowo niski podatek (a najlepiej
    wogóle) i jak coś takiego jest opodatkowane. Spodziewam się zysków
    niewielkich - ok 600 zł, więc nie opłaca się rejestrować działalności i
    chyba musiałbym to podpisywać na siebie imiennie. Jak by to było
    opodatkowane?
    pozdrawiam

    Miłosz