  • 1. Data: 2004-11-05 18:33:51
    Temat: allegro - zawyżona cena wysyłki
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    na niektórych aukcjach, sprzedający zawyżają cenę wysyłki (którą trzeba
    wpłacić po kupieniu przedmiotu) - np. jest napisane, że wysyłka wynosi 7zł
    a faktycznie przedmiot jest wysłany paczką za 5zł albo zwykłym listem za
    jakieś 3zł...

    czy jest to zgodne z prawem/regulaminem allego?
    czy mogę zażądać, żeby przedmiot był on wysłany po normalnej cenie?

    pozdr.
    --
    Wojtek Sulewski
    gg: 2087202

  • 2. Data: 2004-11-05 18:42:03
    Temat: Re: allegro - zawyżona cena wysyłki
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik Wojtek Sulewski

> [...]
    >
    > czy jest to zgodne z prawem/regulaminem allego?
    > czy mogę zażądać, żeby przedmiot był on wysłany po normalnej cenie?

    A uwzgledniles koszty pudelka, koperty ochronnej - czasem moga one wyniesc
    ok 1 zl lub wiecej.
    A np. bilet komunikacji miejskiej, zeby dojechac na poczte ????

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Rozwiązywanie zadań, pisanie prac.
    http://www.wszechwiedza.pl

  • 3. Data: 2004-11-05 18:52:37
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Koszty wysyłki ustala sprzedający.
    Jeśli ustali je na 7 złotych,
    Ty licytując zgadzasz się na taki koszt.
    Gdyby nie było nic napisane w opisie aukcji,
    mógłbyś mieć zastrzeżenia co do wysokości

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2004-11-05 19:01:14
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    SDD wrote:
    > A uwzgledniles koszty pudelka, koperty ochronnej - czasem moga one wyniesc
    > ok 1 zl lub wiecej.
    > A np. bilet komunikacji miejskiej, zeby dojechac na poczte ????

    chodzi mi konkretnie o kabel do telefonu komórkowego - we wszystkich
    aukcjach poniżej 10zł, sprzedający wyraźnie zaznaczają, że wysyłka kosztuje
    7zł - w tym przypadku nie potrzebne są chyba żadne opakowania ochronne, po
    prostu zwykła koperta...
    myślę, że sprzedawcy celowo zawyżają wysyłkę, żeby móc obniżyć cenę na
    allegro i tym samym zmylić klienta.

    pozdr.

  • 5. Data: 2004-11-05 19:16:41
    Od: "Piotr/inw" <p...@a...alto.WYTNIJ.com.pl>

    > czy jest to zgodne z prawem/regulaminem allego?
    Regulamin Allegro jest na stronie Allegro.

    --
    Piotr

  • 6. Data: 2004-11-05 19:23:09
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...Piotr/inw napisał/a:
    > Regulamin Allegro jest na stronie Allegro.

    z FAQ:
    Niedozwolone jest doliczanie do ceny końcowej dodatkowych kosztów z
    wyjątkiem opłaty za transport/przesyłkę.

    Sprzedający jest również zobowiązany do pobierania kosztów transportu w
    rzeczywistej wielkości, w oparciu o cenniki firm pocztowych i kurierskich.
    Dopuszczalne jest zaokrąglenie tych kosztów w celu uproszczenia zasad dla
    Kupujących, ale nie jest dozwolone zawyżanie cen za przesyłkę.

    pozdr.

  • 7. Data: 2004-11-05 19:25:29
    Od: piotrs<p...@o...pl>

    Skoro nie podoba mi się taki warunek przy sprzedaży to nie korzystam
    z takiej oferty.
    Masz wybór.
    Niczego taki koszt wysyłki nie łamie, warunki umowy są i strony nań się
    godzą.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 8. Data: 2004-11-05 19:45:25
    Temat: Re: allegro - zawy=BFona cena wysy=B3ki
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > Dopuszczalne jest zaokrąglenie tych kosztów w celu uproszczenia zasad dla
    > Kupujących, ale nie jest dozwolone zawyżanie cen za przesyłkę.

    To dolicz jeszcze przesylke wartosciowa, czyli ubezpieczenie.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 9. Data: 2004-11-05 19:50:31
    Od: Wojtek Sulewski <w...@o...pl>

    Dawno, dawno temu, w odległej galaktyce...KrzysiekPP napisał/a:
    > To dolicz jeszcze przesylke wartosciowa, czyli ubezpieczenie.

    nie rozumiem...co ma do tego wszystkiego przesyłka wartościowa?

    pozdr.

  • 10. Data: 2004-11-05 19:58:25
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > nie rozumiem...co ma do tego wszystkiego przesyłka wartościowa?

    Nie rozumiem ... nie wiesz co to przesylka wartosciowa ?

    --
    Krzysiek, Krakow