  • 1. Data: 2004-11-05 17:59:21
    Temat: składka członkowska a vat w stowarzyszeniu prowadzącym działalność gosp.
    Od: "jan kowalski" <b...@b...net:)>

    Założyliśmy stowarzyszenie miłośników internetu którego jednym z celów jest
    zapewnienie swoim członkom dostępu do internetu.

    Ze względu na to że zamierzamy także udostępniać nasze łącza firmom i
    wystawiać im faktury vat postanowiliśmy wpisać nasze stowarzyszenie do
    rejestru podmiotów prowadzących działalność gospodarczą.

    Nasi członkowie płacą comiesięczne składki członkowskie ( nie są to składki
    tylko na internet) - z nich organizujemy także szkolenia etc ..

    Pytanie brzmi:

    czy stowarzyszenie ma obowiązek wystawiać faktury vat za składki (czy
    składki objęte są podatkiem vat).

    pytalismy się wielu administratorów stowarzyszeń jednak każde z nich nie
    prowadzi działalności gospodarczej, ich składki nie zawierają vatu,
    stowarszenie także nie odlicza go od swoich faktur które dostaje np za
    internet czy kable, switche i inne rzeczy potrzebne do budowy sieci. I tu
    nasuwa się kolejne pytanie - jesli nasze składki nie zawierały by podatku
    vat to czy stowarzyszenie może odliczac vat np za faktury za internet czy
    zakup książek służących do szkoleń?

  • 2. Data: 2004-11-05 18:34:33
    Od: Lao <l...@w...pl>

    jan kowalski napisał(a):
> [...]
    >
    > Pytanie brzmi:
    >
    > czy stowarzyszenie ma obowiązek wystawiać faktury vat za składki (czy

    Składki członkowskie nie są opodatkowane. Jesli zas jest to swiadczenie
    usług to jest to zwolnione z VAT dla osób fizycznych.

> [...]
    > vat to czy stowarzyszenie może odliczac vat np za faktury za internet czy

    Jak wyzej... zastosowanie znajdą ogólne zasady rozliczania VAT-u.

    BTW: chyba sie niezle wkopaliscie z ta dzialalnoscia...

  • 3. Data: 2004-11-05 18:52:06
    Od: "jan kowalski" <b...@b...net:)>

    Użytkownik "Lao" <l...@w...pl> napisał w wiadomości
    > jan kowalski napisał(a):

    > Składki członkowskie nie są opodatkowane. Jesli zas jest to swiadczenie
    > usług to jest to zwolnione z VAT dla osób fizycznych.

    Momencik czyli mam to rozumieć w ten sposób że .. za składke członkowską na
    rzecz stowarzyszenia (nie internetu !) nie musze płacić CIT'u ponadto nie
    musze przyjmować składek pomniejszając je o VAT.

    Jesli natomiast chciałbym odprzedać np łącze, lub zrobić szkolenie ale nie
    dla członków stowarzyszenia to musze wystawić fakture vat i dodatkowo
    rozliczyc sie z tego CIT'em ?

    > Jak wyzej... zastosowanie znajdą ogólne zasady rozliczania VAT-u.
    >
    > BTW: chyba sie niezle wkopaliscie z ta dzialalnoscia...

    Jesli składki które płaca członkowie mojego stowarzyszenia nie były by
    opodatkowane (vat & cit) to mógłbym wystąpić do US o zwrot za vat z faktury
    za internet ? - bo jeśli tak to było by mnie stać na dodatkowe 2 łącza. Tyle
    że nie wiem czy w takiej sytuacji US nie zaczął by mi się intensywniej
    dobierać do tyłka (w koncu musieli by oddać vat), co by w koncowym
    rozrachunku (jesli nie sprzedawał bym netu firmom) znaczyło by ze płacę za
    internet cene NETTO !

    Z drugiej strony jednak jesli chciałbym odsprzedać internet jakiejś firmie
    to wystawiam im fakturę vat z której vat oddaje US oraz dodatkowo od kwoty
    netto faktury oddaję 19 % US jako formę podatku dochodowego?