  • 1. Data: 2008-03-28 11:54:31
    Temat: zasiedzenia a uzytkowanie wieczyste?
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Witam,
    czy istnieje podstawa do zasiedzenia uzytkowania wieczystego?
    Sad w orzeczeniu zakwestionowal taka mozliwosc.
    Jaki argument, zeby zbic to?
    Czy jest szansa w apelacji?
    Sprawa dotyczy dzialki, uzytkowanej i wladanej od 46 r, ale od 90r. dopiero
    ustawa pozwala na zajecie mienia panstwoego, ale teraz Sad odrzucil,bo ze
    posiadana obok dzialka miala uzytkowanie wieczyste, przeksztalcone w 2002 we
    wlasnosc, a dzialka ktorej dotyczy zasiedzenia, stanowila integralna calosc,
    wiec tez w mniemaniu Sadu byla uzytkowaniem wieczystym....
    Dziekuje za wyjasnienia.
    Pozdr, J.

  • 2. Data: 2008-03-28 12:43:09
    Temat: Re: zasiedzenia a uzytkowanie wieczyste?
    Od: "mecenas" <m...@o...pl>

    Użytkownik "Joanna" <j...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > calosc,
    > wiec tez w mniemaniu Sadu byla uzytkowaniem wieczystym....

    Zastanawia mnie sprawa roku 1990 bo co się wówczas stało?
    Czyżby była tzw. komunalizacja mienia?
    Jeżeli tak to dlaczego wówczas nikt nie podnosił zarzutu? Dokumenty
    dotyczące działki powinny być wyłozone do publicznego wglądu.
    Jeżeli tak było to należy sprawdzić te dokumenty i ewentualną decyzje
    komunalizacyjna.
    Dla mnie za mało jest danych by udzielić odpowiedzi.

    Pozdrawiam
    Michał

  • 3. Data: 2008-03-28 12:49:55
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Wtedy weszla ustawa tzn. w 1990 pozwalajaca zasiedziec mienie, ze tak
    okresle panstwowe..
    Wieczorem odp artykul przytocze.
    J.

  • 4. Data: 2008-03-28 14:46:45
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Joanna pisze:

    > Dziekuje za wyjasnienia.

    Wyjaśnienia masz zapewne w uzasadnieniu postanawiania sądu.

    Nie da się zasiedzieć użytkowania wieczystego.

    --
    @2008 Johnson

    "Koniec świata się zbliża ..."

  • 5. Data: 2008-03-28 20:43:17
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Czemu nie da sie zasiedziec uzytkowania wieczystego?

  • 6. Data: 2008-03-28 21:35:59
    Od: Johnson <j...@n...pl>

    Joanna pisze:

    > Czemu nie da sie zasiedziec uzytkowania wieczystego?

    A czemu ma się dać?

    --
    @2008 Johnson

    "Czas pracy wydłuża się wypełniając cały czas przeznaczony na jej wykonanie"

  • 7. Data: 2008-03-29 08:13:13
    Od: "Joanna" <j...@w...pl>

    Moja babcia miala uzytkowanie wieczyste na swoja dzialke, ale kszeksztalcono
    je w 2002 w pelna wlasnosc, zalozono ksiege wieczyste, te dzialke o ktora
    toczy sie sprawa w sadzie, Sedzia traktuje jako uzytkowanie wieczyste, bo
    babcia mowila, ze uzytkowala obir te dzialki jako calosc.

  • 8. Data: 2008-03-29 09:54:53
    Od: kam <x#k...@w...pl#x>

    Joanna pisze:
> [...]
    > toczy sie sprawa w sadzie, Sedzia traktuje jako uzytkowanie wieczyste, bo
    > babcia mowila, ze uzytkowala obir te dzialki jako calosc.

    i ma rację,
    skoro władała nimi w ten sam sposób, to znaczy że również tą działką nie
    władała jako posiadacz samoistny, a więc nie została spełniona
    przesłanka zasiedzenia
    można oczywiście próbować wykazać co innego, ale trudno będzie...
    a o ile istniejące użytkowanie wieczyste zasiedzieć można, to nie może
    ono powstać w drodze zasiedzenia

    KG